Det var så enkelt som Mysman sa, att jag inte hade tryckt på start innan jag stängde luckan. Så nu har den kört på som den ska igen senaste dagarna=)

Tack för hjälpen!
 
Precis fått hem min 420! Köpte på rea nu när säsongen börjar ta slut. Tänkte installera den nu och låta den köra några veckor. Började lägga ut begränsningstråden ikväll, men vilken tid det tar! Får se om jag får snurr på den till helgen.
 
  • Gilla
mg765 och 1 till
  • Laddar…
simpa81 simpa81 skrev:
Precis fått hem min 420! Köpte på rea nu när säsongen börjar ta slut. Tänkte installera den nu och låta den köra några veckor. Började lägga ut begränsningstråden ikväll, men vilken tid det tar! Får se om jag får snurr på den till helgen.
Köpt var och till vilket pris?
 
Köpte på gräsklipparbutiken, 16895:-
 
Har haft den igång ett tag nu, får se hur länge till den får gå. Har identifierat ett par ställen på gården där den fastnar. Ska åtgärda det till nästa säsong.
 
Efter en säsong kan det vara intressant att kolla lite statistik. Under den dolda verktygsmeny'n, tryck 7 & 9 samtidigt(och igen för att välja bort den) finns lite nyckeltal bl.a.

Jag brukar ligga på 104 min klipptid & 4 min söktid, samt 50 min laddning.

Nyckeltalen visar total körtid 374h varav 357h klipptid & 17h söktid.
Detta på 215 laddningar om 177h.

177h/215 ger då ca. 50min laddtid alltså.

Effektivitet på 64% räknas från klipptid genom total tid inkl. laddning.

357h/(374h+177h)=64%

17h söktid på 215 körpass blir 4,8min.
357h körtid på 215 körpass ger ca. 100min klipptid.
Vet inte om 215 laddningar=körpass här men en bra indikation kanske.
 
  • Skärm hos Husqvarna-maskin som visar statistik med total körtid och laddningstider.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Digital skärm på en Husqvarna-enhet som visar nyckeldata med total laddtid, antal laddningar och effektivitet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hapsdog och 2 till
  • Laddar…
Mysman Mysman skrev:
Efter en säsong kan det vara intressant att kolla lite statistik. Under den dolda verktygsmeny'n, tryck 7 & 9 samtidigt(och igen för att välja bort den) finns lite nyckeltal bl.a.
[....]
När trycker du 7&9 samtidigt för att komma in i den här menyn? Jag har provat från startskärmen och från den dolda menyn (hålla inne 0), men lyckas inte?
 
Jag får som ett ytterligare menyalternativ i huvudmeny'n, ett med en skiftnyckel på. Den kan ligga sist dvs. under de övriga så man får scrolla ner lite.
 
  • Gilla
mg765
  • Laddar…
Hej

Klipparen inplockad och rengjord, förra vintern vart batteriet helt urladdat på nån månad, trots att huvudbrytaren var av, ÅF säger att man måste gå in i menyn för att stänga av Connecten, gör nån detta? Eller ska man ladda den under vintern några ggr
 
  • Gilla
Okvin
  • Laddar…
Åsa Lund
Tack för tips!
 
Man behöver inte ladda under vintern. Mitt batteri är fortfarande full-laddat efter 6 mån i förvaring.
 
  • Gilla
TreeView
  • Laddar…
Mysman Mysman skrev:
Man behöver inte ladda under vintern. Mitt batteri är fortfarande full-laddat efter 6 mån i förvaring.
Jag laddade inte min 330x de tre första vintrarna, tyckte inte att det verkade behövas men efter den fjärde vintern var bägge batterierna döda. Jag fick lite skäll av min HQ-återförsäljare att batterierna måste laddas flera gånger under vintern för att de inte ska skadas.
 
Redigerat:
legion legion skrev:
Jag laddade inte min 330x de tre första vintrarna, tyckte inte att det verkade behövas men efter den fjärde vintern var bägge batterierna döda. Jag fick lite skäll av min HQ-återförsäljare att batterierna måste laddas flera gånger under vintern för att de inte ska skadas.
Underhållsladdning eller inte under vintern beror på modell, eller snarare batteriteknik. Jag tror det bara är 320 och 330 med Li-ion som ska laddas under vinterförvaringen.
 
legion legion skrev:
Jag fick lite skäll av min HQ-återförsäljare att batterierna måste laddas flera gånger under vintern för att de inte ska skadas.
Det stod nåt om det i manualen tidigare, men är numera borttaget.

Man skall dock alltid ladda fullt inför vinterförvaringen!
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.