P Pappa1986 skrev:
Kom på en grej till...

Stoppa in tröjan innanför byxorna är kanske gubbigt. Skulle aldrig gjort som tonåring 🤣
Håller med 1000%, numera är det viktigare att vara bekväm än att vara snygg/tuff 😆 Det är lite samma sak som med mössa, nu är jag mycket hellre varm och töntig än kall och cool.

• Gilla
  • Älska
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Jumos Jumos skrev:
Håller med 1000%, numera är det viktigare att vara bekväm än att vara snygg/tuff 😆 Det är lite samma sak som med mössa, nu är jag mycket hellre varm och töntig än kall och cool.
Det beror på den uttunnade hårväxten på huvudet.😉 Men samtidigt sparar man några kronor då det fixas med en trimmer, kan läggas på bättre maltwhisky som bonus.👍

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Textmem med humoristisk reflektion över åldrande, ungdomlig sinnesstämning och kroppens åldersutmaningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
Bästerortarn och 4 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Funderat kring det här med att ju äldre man bli, desto mer gubbe/tant blir man.

Som ett exempel så tänker jag på när man är barn och äter korv med bröd. Då är det givetvis enbart Ketchup på den smala korven som gäller.

Någonstans i 15-20års åldern så drar man 1 sträng med senap och 2-3 strängar med ketchup.

I 25-30 årsåldern så är det 50/50 på
Senap/Ketchup.

35+ så överger man ketchupen helt och kör med enbart Senap och givetvis med en tjock korvjävel.

Var är er version av att bli gubbe/tant?
Klockren sammanfattning! Men för att kompensera för bortfallet av ketchup är det givetvis sötstark senap som gäller.

• Älska
Maria T och 1 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Kom på en grej till...

Stoppa in tröjan innanför byxorna är kanske gubbigt. Skulle aldrig gjort som tonåring 🤣
När jag kör MC och det är lite fuktigt väder så gör jag det, annars blir tröjan blöt nedtill där den sticker ut under jackan.

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
T Troberg skrev:
När jag kör MC och det är lite fuktigt väder så gör jag det, annars blir tröjan blöt nedtill där den sticker ut under jackan.
Inte för att vara sån, men bara det faktum att du kör MC gör dig till gubbe!

• Haha
  • Gilla
  • Ledsen
Myckling och 5 till
  • Laddar…
galento
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Inte för att vara sån, men bara det faktum att du kör MC gör dig till gubbe!
Nä , det är ett friskhetstecken 😉😁 man är gubbe när man tycker att man är för gammal att åka 😊

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Markarbetaren och 4 till
  • Laddar…
Kanske beror lite på modell av MC också...

Gubbhoj
Klassisk Yamaha motorcykel parkerad framför grå vägg, solsken, svarta sadelväskor, kromade detaljer.
Skapa konto

Mvh Findus

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Dortmunder DAB och 7 till
  • Laddar…
Nu har ni hittat något, jag tröttnade för ett antal år sedan på sista motorcykel. Den hade draget mellan 7000-12000 varv.
Det kan nog vara en "gubbkänning" som jag drabbades av.😎

galento
findus42 findus42 skrev:
Gubbhoj
[bild]
Mvh Findus
Ja man får krypa till korset , är bara gubbhojar här också men sköj är det 🤔😉😉 ( nog säkrast att inte ha en japsracer men smaken är ju olika 😊 )

Motorcyklist kör en kraftigt modifierad chopper med extremt långa framgafflar på en väg. Svartvit bild.
Skapa konto

• Haha
  • Wow
  • Gilla
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
Är det nostalgiarbete av äldre rörkrökare😎

• Haha
galento och 1 till
  • Laddar…
K
galento galento skrev:
Ja man får krypa till korset , är bara gubbhojar här också men sköj är det 🤔😉😉 ( nog säkrast att inte ha en japsracer men smaken är ju olika 😊 )

[bild]
Jösses, vilket deodorantstyre. 😳

Jag tycker att det är lite jobbigt att få spammail med ”tycker du om äldre kvinnor” med en bild på någon jävla 40-åring.

• Haha
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Kom på en grej till...

Sorry, men det är något annat fel på folk som gör det än att de blivit gubbar...........:)

• Haha
Pappa1986
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.