En del säger att jag ser ut som 45-50 fastän jag precis fyllt 60 och det är ju smickrande :)
Men nu, just hemkommen från gymmet där jag kör lunchpass ca 3 ggr i veckan, ganska intensivt och målmedvetet...
Vad tror ni hände där idag?
Blev påhoppad av en "tant" som säkert var 61 och hon frågade om jag inte skulle vara med på senior-gympan dom har 2 ggr i veckan.
Senior! Jag är ju bara 25 i sinnet. Vill ju inte lunka runt på senior-cirkelträning 🙄
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
  • Wow
Bästerortarn och 8 till
  • Laddar…
M MagHam skrev:
Blev påhoppad av en "tant" som säkert var 61 och hon frågade om jag inte skulle vara med på senior-gympan dom har 2 ggr i veckan.
Kommer hon att bli äldre?
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
K K. L skrev:
Du högg på den direkt.😄det inlägget var nog inte allvarligt menat.
Tror jag i alla fall.😳
Ibland är man ju lite extra på hugget för att det är roligt
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Jag tror att Lemmy var trumslagare eller nåt sånt i ett popband som ungdomarna gillar.
Nej, nej, du har verkligen ingen koll! Dagens ungdom (förutom tonårsgubben här hemma) gillar inte hårdrock. De tycker att k-pop, koreansk popkultur, är det coolaste som finns. Har frågat en av kidsen här hemma varför det bara är från Sydkorea allting, när får vi se Nordkoreansk k-pop? Blicken jag fick ... 😱
 
  • Haha
  • Gilla
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
ohGr ohGr
Vad är det för skillnad på 20åriga tjejer och 40åriga tjejer som leker kurragömma?
Det är ingen som letar efter 40åringarna...
 
  • Haha
  • Ledsen
Bästerortarn och 3 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Nej, nej, du har verkligen ingen koll! Dagens ungdom (förutom tonårsgubben här hemma) gillar inte hårdrock. De tycker att k-pop, koreansk popkultur, är det coolaste som finns. Har frågat en av kidsen här hemma varför det bara är från Sydkorea allting, när får vi se Nordkoreansk k-pop? Blicken jag fick ... 😱
K pop har verkligen blivit en världsindustri. Tyvärr är det ganska hemskt bakom kulisserna.
 
N Niq skrev:
K pop har verkligen blivit en världsindustri. Tyvärr är det ganska hemskt bakom kulisserna.
Kanske är som Nordkorea även i Sydkorea 😔. Åtminstone för k-pop-artisterna.
 
M MagHam skrev:
En del säger att jag ser ut som 45-50 fastän jag precis fyllt 60 och det är ju smickrande :)
Men nu, just hemkommen från gymmet där jag kör lunchpass ca 3 ggr i veckan, ganska intensivt och målmedvetet...
Vad tror ni hände där idag?
Blev påhoppad av en "tant" som säkert var 61 och hon frågade om jag inte skulle vara med på senior-gympan dom har 2 ggr i veckan.
Senior! Jag är ju bara 25 i sinnet. Vill ju inte lunka runt på senior-cirkelträning 🙄
Blev ifrågasatt om ålder och kontroll av passerkort för 2-3 år sedan. Personen som godkände mitt tillträde för plats med hög säkerhetsklass hade inte sett mig tidigare utan bara personuppgifter, han hade som han uttryckte det "förväntat sig en äldre person" utifrån personnummer.
Sedan har jag någon form av bildminne, så jag har vid flera tillfällen identifierat personer jag inte sett på 40-50 år, är faktiskt kul. Jag brukar fråga om dråpliga händelser, etc, när jag ganska detaljerat kan återge vad som hade hänt. Sedan vet man ju inte om dem man missat.😉
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
M
N Niq skrev:
Nä Mickey Dee var trummis i Motorhead numera är han väl en skorpion.
Nästa gång jag ser honom så ska jag fråga om han bytt namn på båten. Förra året låg vi på samma brygga och i aktern stod det "Motorboat" i samma stil som Motörhead.😀
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Maria T
B Bådablir9 skrev:
Allergisk mot leopard mönstrad klädsel. Påminner om när mamma och hennes kompisar skulle se "käcka" ut vid nyår på 70-80talet.
Benämningen käck är nog ochså gubbig och tantig
Min mamma hade en scarf (heter det så? tunn tygtrasa att sno runt halsen) med leopardmönster, kan ha varit runt 1977-78 och jag vet att hon hade köpt den i en butik ("Boutique") som en av hennes väninnor innehade, tjusiga kläder för medelålders kvinnor s a s.
Käckt är för övrigt ett kä.. hm, trevligt ord. Snart börjar jag väl säga att nåt är "klämmigt". Eller inte.
 
  • Haha
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Min mamma hade en scarf (heter det så? tunn tygtrasa att sno runt halsen) med leopardmönster, kan ha varit runt 1977-78 och jag vet att hon hade köpt den i en butik ("Boutique") som en av hennes väninnor innehade, tjusiga kläder för medelålders kvinnor s a s.
Käckt är för övrigt ett kä.. hm, trevligt ord. Snart börjar jag väl säga att nåt är "klämmigt". Eller inte.
”Ärtigt”?! 😉
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
linneac och 3 till
  • Laddar…
Maria T
M MagHam skrev:
En del säger att jag ser ut som 45-50 fastän jag precis fyllt 60 och det är ju smickrande :)
Men nu, just hemkommen från gymmet där jag kör lunchpass ca 3 ggr i veckan, ganska intensivt och målmedvetet...
Vad tror ni hände där idag?
Blev påhoppad av en "tant" som säkert var 61 och hon frågade om jag inte skulle vara med på senior-gympan dom har 2 ggr i veckan.
Senior! Jag är ju bara 25 i sinnet. Vill ju inte lunka runt på senior-cirkelträning 🙄
Jag har deltagit på ett Plaza Soft-pass (Friskis koncept) två ggr i veckan sen 2014 - ja det var färre tider under pandemin och nu är det bara en gång i veckan, men grejen är att det var kl 09:00 vilket passade mig ypperligt. Grejen med Plaza, som är ett pass som kombinerar kondition och styrka (som cirkelfys) är att du, just du, kan välja vikter och ändra lite andra förutsättningar så det funkar för så gott som alla. Ålder, ork, styrka oavsett.
Så blev jag tillfrågad om jag inte ville börja leda just ett senior-pass. Blev lite paff och sa bara att jag har en bit till 60 (detta var kanske 2020) samt att jag ännu arbetar. I stunden kände jag "hur kan de tro att jag är sååå gammal" men jag har tränat på Friskis i 30 år, är värd där, pratar med medlemmar som är 85 år och äldre (wow-känsla!) och tänker att dessa tanter och gubbar behöver bli sedda, inte ömkade. Givetvis träning anpassad för stelare kroppar, sämre balans, kanske opererade knän och höfter men min tanke idag är att jag eventuellt kommer söka till att leda pass, kanske ett Soft (som är för alla avsett ålder som vill ta det lugnare) eller ett Senior.

Hoppas att jag själv, kroppen och sinnet, håller och orkar så jag kan fortsätta träna trots att jag blir en gumma, kanske krymper från 169 cm till 166, magen ramlar ut osv.

(Tanten, jag, kör spinning 2-3 ggr/vecka, yoga nästan varje dag, styrketränar och älskar att vandra).
 
  • Gilla
TowaTei och 6 till
  • Laddar…
Maria T
Jumos Jumos skrev:
”Ärtigt”?! 😉
Hur kunde jag ens glömma det?
 
Kom på en grej till...

Stoppa in tröjan innanför byxorna är kanske gubbigt. Skulle aldrig gjort som tonåring 🤣
 
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
Då när the force awakens kom ut talade jag med en yngre arbetskompis och frågade om han skulle se den nya star wars på bio. Jo det skulle han nog han hade ju sett dom gamla på bio när dom kom ut. Jag påpekade att han var ju inte ens född när return of the Jedi kom ut så det kunde han väl inte ha gjort. Men han talade ju om del 1,2och3
 
  • Haha
  • Gilla
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.