35 973 läst · 474 svar
36k läst
474 svar
Att bli gubbe/tant.....
En del säger att jag ser ut som 45-50 fastän jag precis fyllt 60 och det är ju smickrande
Men nu, just hemkommen från gymmet där jag kör lunchpass ca 3 ggr i veckan, ganska intensivt och målmedvetet...
Vad tror ni hände där idag?
Blev påhoppad av en "tant" som säkert var 61 och hon frågade om jag inte skulle vara med på senior-gympan dom har 2 ggr i veckan.
Senior! Jag är ju bara 25 i sinnet. Vill ju inte lunka runt på senior-cirkelträning 🙄
Men nu, just hemkommen från gymmet där jag kör lunchpass ca 3 ggr i veckan, ganska intensivt och målmedvetet...
Blev påhoppad av en "tant" som säkert var 61 och hon frågade om jag inte skulle vara med på senior-gympan dom har 2 ggr i veckan.
Senior! Jag är ju bara 25 i sinnet. Vill ju inte lunka runt på senior-cirkelträning 🙄
Redigerat:
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 997 inlägg
Nej, nej, du har verkligen ingen koll! Dagens ungdom (förutom tonårsgubben här hemma) gillar inte hårdrock. De tycker att k-pop, koreansk popkultur, är det coolaste som finns. Har frågat en av kidsen här hemma varför det bara är från Sydkorea allting, när får vi se Nordkoreansk k-pop? Blicken jag fick ... 😱P pmd skrev:
K pop har verkligen blivit en världsindustri. Tyvärr är det ganska hemskt bakom kulisserna.SågspånPappspikEternit skrev:Nej, nej, du har verkligen ingen koll! Dagens ungdom (förutom tonårsgubben här hemma) gillar inte hårdrock. De tycker att k-pop, koreansk popkultur, är det coolaste som finns. Har frågat en av kidsen här hemma varför det bara är från Sydkorea allting, när får vi se Nordkoreansk k-pop? Blicken jag fick ... 😱
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 997 inlägg
Blev ifrågasatt om ålder och kontroll av passerkort för 2-3 år sedan. Personen som godkände mitt tillträde för plats med hög säkerhetsklass hade inte sett mig tidigare utan bara personuppgifter, han hade som han uttryckte det "förväntat sig en äldre person" utifrån personnummer.M MagHam skrev:En del säger att jag ser ut som 45-50 fastän jag precis fyllt 60 och det är ju smickrande
Sedan har jag någon form av bildminne, så jag har vid flera tillfällen identifierat personer jag inte sett på 40-50 år, är faktiskt kul. Jag brukar fråga om dråpliga händelser, etc, när jag ganska detaljerat kan återge vad som hade hänt. Sedan vet man ju inte om dem man missat.😉
M
Markarbetaren
Medlem
· Halland
· 4 370 inlägg
Markarbetaren
Medlem
- Halland
- 4 370 inlägg
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 369 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 369 inlägg
Min mamma hade en scarf (heter det så? tunn tygtrasa att sno runt halsen) med leopardmönster, kan ha varit runt 1977-78 och jag vet att hon hade köpt den i en butik ("Boutique") som en av hennes väninnor innehade, tjusiga kläder för medelålders kvinnor s a s.B Bådablir9 skrev:
Käckt är för övrigt ett kä.. hm, trevligt ord. Snart börjar jag väl säga att nåt är "klämmigt". Eller inte.
”Ärtigt”?! 😉Maria T skrev:Min mamma hade en scarf (heter det så? tunn tygtrasa att sno runt halsen) med leopardmönster, kan ha varit runt 1977-78 och jag vet att hon hade köpt den i en butik ("Boutique") som en av hennes väninnor innehade, tjusiga kläder för medelålders kvinnor s a s.
Käckt är för övrigt ett kä.. hm, trevligt ord. Snart börjar jag väl säga att nåt är "klämmigt". Eller inte.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 369 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 369 inlägg
Jag har deltagit på ett Plaza Soft-pass (Friskis koncept) två ggr i veckan sen 2014 - ja det var färre tider under pandemin och nu är det bara en gång i veckan, men grejen är att det var kl 09:00 vilket passade mig ypperligt. Grejen med Plaza, som är ett pass som kombinerar kondition och styrka (som cirkelfys) är att du, just du, kan välja vikter och ändra lite andra förutsättningar så det funkar för så gott som alla. Ålder, ork, styrka oavsett.M MagHam skrev:En del säger att jag ser ut som 45-50 fastän jag precis fyllt 60 och det är ju smickrande
Så blev jag tillfrågad om jag inte ville börja leda just ett senior-pass. Blev lite paff och sa bara att jag har en bit till 60 (detta var kanske 2020) samt att jag ännu arbetar. I stunden kände jag "hur kan de tro att jag är sååå gammal" men jag har tränat på Friskis i 30 år, är värd där, pratar med medlemmar som är 85 år och äldre (wow-känsla!) och tänker att dessa tanter och gubbar behöver bli sedda, inte ömkade. Givetvis träning anpassad för stelare kroppar, sämre balans, kanske opererade knän och höfter men min tanke idag är att jag eventuellt kommer söka till att leda pass, kanske ett Soft (som är för alla avsett ålder som vill ta det lugnare) eller ett Senior.
Hoppas att jag själv, kroppen och sinnet, håller och orkar så jag kan fortsätta träna trots att jag blir en gumma, kanske krymper från 169 cm till 166, magen ramlar ut osv.
(Tanten, jag, kör spinning 2-3 ggr/vecka, yoga nästan varje dag, styrketränar och älskar att vandra).
Då när the force awakens kom ut talade jag med en yngre arbetskompis och frågade om han skulle se den nya star wars på bio. Jo det skulle han nog han hade ju sett dom gamla på bio när dom kom ut. Jag påpekade att han var ju inte ens född när return of the Jedi kom ut så det kunde han väl inte ha gjort. Men han talade ju om del 1,2och3