Jonatan79 Jonatan79 skrev:
När man kollar på text-tv i telefonen, är det Gubbvarning ?
När jag köpte min första TV som kunde visa text-tv fick jag text-tv-modulen som ett löst kretskort som jag själv fick installera inuti TVn hemma. Det är gubbvarning. 😢
 
  • Gilla
gone_fishing och 5 till
  • Laddar…
P
A AndersS skrev:
Nä, än kan jag vara sittande på knä och resa mig rakt upp bara genom att trycka med benen och inget stönande😉
Är min test för att se när jag blivit äldre.😎
Mitt gubbtest (för fysisk gubbe inte mental …) är att sitta på rumpan på golvet och se om jag kan resa mig till stående utan att använda händerna.
 
  • Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
P
T Troberg skrev:
Jag kör Motörhead Ace of Spades grillsås som ketchup. Är det gubbigt?
Det är fossilt. 😀
 
P
N Niq skrev:
Min dotter berättade att hon hittat en riktigt gammal låt. Det var Mr bombastic av Shaggy.
Definitivt gubbvarning på mig nu. Jag vet inte vem Shaggy är och har inte hört talas om låten.
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
P pmd skrev:
Definitivt gubbvarning på mig nu. Jag vet inte vem Shaggy är och har inte hört talas om låten.
Här är svenska covern
 
  • Wow
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
P
När man retar sig på att folk säger innan istället för före och före istället för innan, då är man nog gubbe.
Extra bonus i gubbigheten får man när man irriterar sig på att ingen längre kan använda reflexiva possessiva pronomen på ett korrekt sätt.
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
P
bonnier bonnier skrev:
Förutom alla krämpor man får så antar jag också att man tycker att allt var bättre förr ingår i kategorin att bli gammal också.
Ja, t.o.m. nostalgin var bättre förr!
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
….men det var inte bra då heller.
 
Jag hade en riktig gubbe före mig i kön på Clas Ohlson idag, han påpekade för kassören att anledningen till att han hade egen kasse var för att om han skulle gå hem med en Clas Ohlson-kasse skulle han göra reklam för dem och det hade han minsann inte betalt för.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
och en till och 13 till
  • Laddar…
K
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Är 43 och har aldrig haft ketchup på korven. Ketchup är ett jävla otyg.
Och du skriver som en ilsken gubbe.😂
 
  • Gilla
  • Haha
linneac och 4 till
  • Laddar…
K K. L skrev:
Och du skriver som en ilsken gubbe.😂
Och ibland som en tjurig unge. 😂 I snitt blir det nog rätt passande. 🤪
 
  • Gilla
linneac och 4 till
  • Laddar…
galento
Hmmm, är det gubbigt att använda näsdukar att snyta sej i 🙄 och aldrig spelat nåt dator eller tv spel 🤔
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
galento galento skrev:
Hmmm, är det gubbigt att använda näsdukar att snyta sej i 🙄 och aldrig spelat nåt dator eller tv spel 🤔
Så läng du manglar näsdukarna är det lugnt 😎
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
B
Är väl mer föräldraskap än ålder: stog och titta på när tvååriga brorsonen lekte i en vattenpöl. Råka då vända mig om och säga till min son att det var ju inte längesedan du lekte såhär. Svar: öööhhh mamma det var ju 20år sedan.

Samt att jag var på en tillställning för ett tag sen och förundrades över alla tanter i leopard mönstrad klädsel. Undra hur gammal man måste vara för att ta just det tant beslutet. Visade sig när jag kollat runt att dessa kvinnor är i min ålder och uppåt.
 
  • Gilla
  • Haha
linneac och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Nu har jag inte läst hela tråden men... instämmer med det @Abies koreana visar i inlägg #27 - det handlar mer om inställning än ålder.

Min biologiska ålder är 58 men jag är ibland 8 - nyfiken på en snigel i trädgården - eller 18 - när jag hör musik som spelades när jag var just 18 ( Let's Dance/David Bowie, Communication/Spandau Ballet, Sweet Dreams/Eurythmics) för då kan jag dansa som jag var fyrtio år yngre och sjunga med i varje text.
Eller kommer jag nyss från gymmet, ett spinnpass eller yoga och känner mig som 48.
Spegelbilden säger att jag liknar min vackra mamma och är 58, och vissa dagar är artrosen i händerna och stenosen i ländryggen rätt hemsk och då kanske jag är 78. Eller 83.

Ska definitivt läsa hela tråden för jag tror det finns mycket klokt, och mycket kul, att läsa här.
 
  • Gilla
  • Älska
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.