36 840 läst · 474 svar
37k läst
474 svar
Att bli gubbe/tant.....
M
Markarbetaren
Medlem
· Halland
· 4 370 inlägg
Markarbetaren
Medlem
- Halland
- 4 370 inlägg
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 366 inlägg
Är tragiskt nog sant, körde av två dödsbon i 2X åldern, mer gubbigt finns nog inte.Z ZipLock skrev:Döden....
Plötsligt börjar egna och andras föräldrar dö och man tvingar lära sig om saker som bouppteckning och arvsskifte. När man rensar bland föräldens saker börjar man undra när det är dags för ens egna efterlevande att rensa bland ens saker.
Även jämnåriga har i vissa fall dött och man börjar fundera på vad som händer om det värsta skulle hända en själv. Man loggar in på minpension.se och kollar om man har efterlevandeskydd.
Vuxen/gubb poäng samlades.
Fyller just idag (19:e sep) 38 år, med två småbarn.
Är nog barnsligare än innan, så gubbgrejjen har nog inte med ålder att göra, utan med inställningen.
Man får hoppas att ens barn tycker man sparat på bra skit, det tyckte inte jag om mina föräldrar 🙈
Fan vad skönt! Jag måste ha långt kvar till att vara gubbe, ingen senap i sikte!P Pappa1986 skrev:Funderat kring det här med att ju äldre man bli, desto mer gubbe/tant blir man.
Som ett exempel så tänker jag på när man är barn och äter korv med bröd. Då är det givetvis enbart Ketchup på den smala korven som gäller.
Någonstans i 15-20års åldern så drar man 1 sträng med senap och 2-3 strängar med ketchup.
I 25-30 årsåldern så är det 50/50 på
Senap/Ketchup.
35+ så överger man ketchupen helt och kör med enbart Senap och givetvis med en tjock korvjävel.
Var är er version av att bli gubbe/tant?
Tjock korv får det gärna vara i och för sig..
Halvgubbe då kanske.?