V Vardon skrev:
Man kan be och få det vid kassan... nu kanske du undrar hur jag vet det....
Det är ett resultat av att macmums fick lägga ner sitt första utskänk i Luleå, det gick inte då...norrlänningar äter alltid burgare med bestick och det från vaggan.
Frasses har alltid haft bestick.
 
När man kör bil med öppen mun så att man ser ut som en upp och nervänd knipholk i ansiktet, då är man definitivt en gubbe.
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Minns en skolavslutning för några år sedan när barnen uppträdde och vi föräldrar tittade på. Framför stod en kortare person med långt grått hår och jag tänkte omedelbart "undra vems mormor/farmor" det är. Sedan vände sig personen om och då kände jag igen honom, appropå Motorhead🫣

Annars så kommer jag på mig själv att rutinmässigt köra långsammare än gällande hastighetsbegränsning vid mörker.
Det tar längre o längre tid att starta på morgonen. Jag går upp 2tim innan jag ska sätta mig i bilen och åka till jobbet, och då har jag oftast legat vaken i 1-2 timmar.
Var det Mikkey Dee?
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Min dotter berättade att hon hittat en riktigt gammal låt. Det var Mr bombastic av Shaggy.
 
  • Haha
linneac och 5 till
  • Laddar…
Senap! Så mycket godare än ketchup på korv med bröd!
Är det kriteriet så har jag nog varit gubbe i hela mitt liv :)
 
  • Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
RoTe
Det har börjat komma unga nyanställda till mitt jobb som jag inte överhuvudtaget förstår vad dom säger, och jo, dom pratar klockren svenska, det är bara orden jag inte förstår vad dom betyder.
 
  • Haha
  • Gilla
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Det har börjat komma unga nyanställda till mitt jobb som jag inte överhuvudtaget förstår vad dom säger, och jo, dom pratar klockren svenska, det är bara orden jag inte förstår vad dom betyder.
När dom unga nyanställda är yngre än din bil. (Borde jag byta bil oftare?)
 
  • Gilla
jocke31 och 2 till
  • Laddar…
Provade ikväll att hoppa jämfotahopp upp på soffans sidostöd eller vad man nu kallar det.... jag klarade det men jäkla vad de kändes i ryggen. (Diskbråck)
Lite gubbvarning på den.
 
  • Gilla
  • Wow
Fotografen och 3 till
  • Laddar…
D Dublin skrev:
..när det blivit så jobbigt att komma ner till skorna för att knyta dem, så att när man väl lyckats böja sig ner börjar fundera på om det är nåt annat man också borde göra när man väl är här...
... eller så har man glömt varför man plötsligt står med näsan några dm från golvet.
 
  • Haha
TickyNucker och 1 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Provade ikväll att hoppa jämfotahopp upp på soffans sidostöd eller vad man nu kallar det.... jag klarade det men jäkla vad de kändes i ryggen. (Diskbråck)
Lite gubbvarning på den.
Hur gick det med soffan?
 
  • Haha
  • Gilla
sinuslinus och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Var det Mikkey Dee?
Om jag minns rätt så var medelåldern på senaste Sweden rock 44 eller 46 år (det var endera, kommer inte ihåg vilken)...
 
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
Jag har låtit min inspireras av "ännu" äldre släktingar att se framåt och hitta nya saker att göra, självklart är jag ödmjuk för att hälsan påverkar mycket både fysiskt och mentalt.
Sedan blir jag självklart glad när man misstar mig på ålder i rätt riktning😉
 
P Pappa1986 skrev:
Provade ikväll att hoppa jämfotahopp upp på soffans sidostöd eller vad man nu kallar det.... jag klarade det men jäkla vad de kändes i ryggen. (Diskbråck)
Lite gubbvarning på den.
Eller stenmarksvarning ;)
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Jag kan göra halva det där, alltså inte halva höjden utan den biten där han hoppar ner…
 
  • Gilla
  • Haha
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
Det blir väldigt tydligt och konkret hur gammal man är när man ska fylla i en enkät och ska ange ålder och hamnar längre och längre ner i ålderskategorierna. Av nån anledning kommer alltid de yngsta först.
 
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.