36 846 läst · 474 svar
37k läst
474 svar
Att bli gubbe/tant.....
När man kör bil med öppen mun så att man ser ut som en upp och nervänd knipholk i ansiktet, då är man definitivt en gubbe.
Var det Mikkey Dee?M Markarbetaren skrev:Minns en skolavslutning för några år sedan när barnen uppträdde och vi föräldrar tittade på. Framför stod en kortare person med långt grått hår och jag tänkte omedelbart "undra vems mormor/farmor" det är. Sedan vände sig personen om och då kände jag igen honom, appropå Motorhead🫣
Annars så kommer jag på mig själv att rutinmässigt köra långsammare än gällande hastighetsbegränsning vid mörker.
Det tar längre o längre tid att starta på morgonen. Jag går upp 2tim innan jag ska sätta mig i bilen och åka till jobbet, och då har jag oftast legat vaken i 1-2 timmar.
Jag har låtit min inspireras av "ännu" äldre släktingar att se framåt och hitta nya saker att göra, självklart är jag ödmjuk för att hälsan påverkar mycket både fysiskt och mentalt.
Sedan blir jag självklart glad när man misstar mig på ålder i rätt riktning😉
Sedan blir jag självklart glad när man misstar mig på ålder i rätt riktning😉
Det blir väldigt tydligt och konkret hur gammal man är när man ska fylla i en enkät och ska ange ålder och hamnar längre och längre ner i ålderskategorierna. Av nån anledning kommer alltid de yngsta först.