Ketchuprasister!
Jag är 58, alltså högkvalificerad gubbe, och vad gäller den svenska klassikern varm korv med bröd så avnjuter jag den med ketchup på. Senap har jag på fläskkorv och i ärtsoppa.

Annars tycker jag att gubbmarkören framför alla andra är gubbstönandet. Alltså de olika ljud man åstadkommer när man gör saker, vilket kan vara allt från att resa sig eller knyta skor till att bära något tungt eller byta kanal på tv:n.
 
  • Gilla
faf och 4 till
  • Laddar…
Om man börjar gilla senap när man är gubbe blev mina 2 grabbar födda till gubbar då de redan vid första gången vi handlade korv med bröd till dem utanför något museum när en av dem fortfarande satt i vagn så skulle båda ha den starka senapen på korven.
 
Keiller Keiller skrev:
Ketchuprasister!
Jag är 58, alltså högkvalificerad gubbe, och vad gäller den svenska klassikern varm korv med bröd så avnjuter jag den med ketchup på. Senap har jag på fläskkorv och i ärtsoppa.

Annars tycker jag att gubbmarkören framför alla andra är gubbstönandet. Alltså de olika ljud man åstadkommer när man gör saker, vilket kan vara allt från att resa sig eller knyta skor till att bära något tungt eller byta kanal på tv:n.
Nä, än kan jag vara sittande på knä och resa mig rakt upp bara genom att trycka med benen och inget stönande😉
Är min test för att se när jag blivit äldre.😎
 
A AndersS skrev:
..kan resa mig rakt upp bara genom att trycka med benen och inget stönande😉
Är min test för att se när jag blivit äldre.😎
Du är inte gubbe på långa vägar 😃
 
  • Gilla
TickyNucker och 1 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Funderat kring det här med att ju äldre man bli, desto mer gubbe/tant blir man.

Som ett exempel så tänker jag på när man är barn och äter korv med bröd. Då är det givetvis enbart Ketchup på den smala korven som gäller.

Någonstans i 15-20års åldern så drar man 1 sträng med senap och 2-3 strängar med ketchup.

I 25-30 årsåldern så är det 50/50 på
Senap/Ketchup.


35+ så överger man ketchupen helt och kör med enbart Senap och givetvis med en tjock korvjävel.

Var är er version av att bli gubbe/tant?
Huvudsaken man kör med Heinz! Allt annat är gubbigt!!!
/W
 
  • Gilla
  • Älska
Hullefar och 2 till
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Huvudsaken man kör med Heinz! Allt annat är gubbigt!!!
/W
Jag kör Motörhead Ace of Spades grillsås som ketchup. Är det gubbigt?
 
  • Haha
TickyNucker
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Du är inte gubbe på långa vägar 😃
Man får tacka, hoppas det inte innebär att månadens inkommande pengar upphör.😉
Uppskattar komplimang från yngre gardet.👍
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
En elscooter tvärsbromsar inte och välter inte framåt.
Så här ser grannens ut, om hon kör i terrängen kan den ibland tippa, så man får ju ha lite koll på hur brant det är då, men annars är det bara att köra!
[bild]
Du kanske blandar ihop det med elsparkcykel eller någon typ av elmoped?
Jag menade nog elsparkcykel då... inte lagt på minnet vad skiten heter :)
 
P Pappa1986 skrev:
Funderat kring det här med att ju äldre man bli, desto mer gubbe/tant blir man.

Som ett exempel så tänker jag på när man är barn och äter korv med bröd. Då är det givetvis enbart Ketchup på den smala korven som gäller.

Någonstans i 15-20års åldern så drar man 1 sträng med senap och 2-3 strängar med ketchup.

I 25-30 årsåldern så är det 50/50 på
Senap/Ketchup.


35+ så överger man ketchupen helt och kör med enbart Senap och givetvis med en tjock korvjävel.

Var är er version av att bli gubbe/tant?
Jag kör fortfarande både senap och ketchup så jag tolkar det som att jag har ungdomen i behåll. Men det är svårt med korven nu. Tjock ska den förstås vara, men jag hittar ingen riktigt bra smak. Den ska ju vara smakrik men jag ser inget självändamål med att den ska vara "het".

Apropå mat man äter med händerna så gnäller ungarna över att jag äter fredagstacosen med kniv och gaffel. Är det gubbigt?
 
  • Haha
  • Gilla
TickyNucker och 2 till
  • Laddar…
T Troberg skrev:
Jag kör Motörhead Ace of Spades grillsås som ketchup. Är det gubbigt?
Japp. Att ens vet vilka Motörhead är klassas som gubbigt 😂
 
  • Gilla
  • Haha
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
galento
A AndersS skrev:
Nä, än kan jag vara sittande på knä och resa mig rakt upp bara genom att trycka med benen och inget stönande😉
Är min test för att se när jag blivit äldre.😎
Det vete tusan om det skulle gå numera , när man var ung kunde man lägga båda benen
bakom nacken och gå iväg med armarna .

PS,har sett Motörhead live 🤘🤘
 
Redigerat:
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Har kommit på mig själv att läsa dödsannonser men käkar i alla fall bara ketchup på korven... 🤔
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
M
BiFuel BiFuel skrev:
Japp. Att ens vet vilka Motörhead är klassas som gubbigt 😂
Minns en skolavslutning för några år sedan när barnen uppträdde och vi föräldrar tittade på. Framför stod en kortare person med långt grått hår och jag tänkte omedelbart "undra vems mormor/farmor" det är. Sedan vände sig personen om och då kände jag igen honom, appropå Motorhead🫣

Annars så kommer jag på mig själv att rutinmässigt köra långsammare än gällande hastighetsbegränsning vid mörker.
Det tar längre o längre tid att starta på morgonen. Jag går upp 2tim innan jag ska sätta mig i bilen och åka till jobbet, och då har jag oftast legat vaken i 1-2 timmar.
 
Redigerat:
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Komma tidigt till jobbet.
Förr kom jag på slaget, för att kunna ligga i sängen så länge som möjligt.
Nu är jag där en timme innan, dricker kaffe, äter mackor, och rullar igång lite pöompö.

En annan sak, hur hittar man en bil man vill ha?
Jag behöver inom ett-två år en annan bil.
En riktig bil, med riktiga instrument, inga jävla displayer man ska kladda på med fingrarna. Instrument ska vara välputsade. Bilen manövreras med instrument och reglage i bilen, INTE från telefonen!
Bilen är inte uppkopplad på internettet.
När man vridit av nyckeln är bilen avstängd och svart.
Lyser något fram, ska det lysa bak också.
En vanlig bil, med vanlig motor och en vanlig automatlåda, en vanlig_jävla_bil. Var hittar jag en sån?

Är 52 i år...
 
  • Gilla
  • Ledsen
lindsmik och 12 till
  • Laddar…
engs engs skrev:
Fast ännu sämre när gubbar/tanter på 40+ ska vara ”down with the kids” och klär sig efter ungdomsmodet. En kollega på 50-nått kom på ett möte i sådana där pyjamasbyxor som blev inne bland högstadiebarnen under pandemin…

Angående topic så märker man hur lik man blir farsan. Tänker då främst på hur man beter sig, skaffar för rutiner och så.
Om man är typ hos svärmor och tvn står på, är nått lekprogram med massa kändisar (inget vi ser normalt) och man i bästa fall känner man igen en av de, som är äldre, resten kunde de ha plockat in direkt från gatan.
Haha spot on! Ser inte klokt ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.