M Markarbetaren skrev:
Yes! 😁
Jag har funderat på en sak. När Lemmy dog var det overkill då eller blev han killed by death❓😃
 
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 4 till
  • Laddar…
Maria T
N Niq skrev:
Jag har funderat på en sak. När Lemmy dog var det overkill då eller blev han killed by death❓😃
Vem trodde inte att Lemmy skulle gå hädan i akut alkoholförgiftning eller något med levern, och sen blev det nåt helt annat, icke-relaterat till livsstil. Lemmy var en av mina idoler.
Menade inte att döda ditt inlägg @Niq 🤷‍♂️

Tyvärr många, många, av idolerna som går och dör. Kanske det är ett tecken på att en är gammal?
(Eller att ens idoler har haft en osund livsstil alternativt bränt ljuset i båda ändarna). Mina "idoler" är främst inom musik, de verkar ha rökt på, röjt om; live fast die young".
Men det glädjer mig att två av mina stora idoler, numer vackra äldre kvinnor (vill inte säga tanter) är igång och spelar - Debbie Harry (78 år) och Chrissie Hynde (72).
 
  • Gilla
linneac och 5 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Vem trodde inte att Lemmy skulle gå hädan i akut alkoholförgiftning eller något med levern, och sen blev det nåt helt annat, icke-relaterat till livsstil. Lemmy var en av mina idoler.
Menade inte att döda ditt inlägg @Niq 🤷‍♂️

Tyvärr många, många, av idolerna som går och dör. Kanske det är ett tecken på att en är gammal?
(Eller att ens idoler har haft en osund livsstil alternativt bränt ljuset i båda ändarna). Mina "idoler" är främst inom musik, de verkar ha rökt på, röjt om; live fast die young".
Men det glädjer mig att två av mina stora idoler, numer vackra äldre kvinnor (vill inte säga tanter) är igång och spelar - Debbie Harry (78 år) och Chrissie Hynde (72).
Ja det är underligt hur gammla alla kändisar från ens ungdom har blivit.
Man ser Bon jovi och Gary Moore kortklippta i kostym helt plötsligt och hela ens värdsbild ändras.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Maria T
B Bådablir9 skrev:
Är väl mer föräldraskap än ålder: stog och titta på när tvååriga brorsonen lekte i en vattenpöl. Råka då vända mig om och säga till min son att det var ju inte längesedan du lekte såhär. Svar: öööhhh mamma det var ju 20år sedan.

Samt att jag var på en tillställning för ett tag sen och förundrades över alla tanter i leopard mönstrad klädsel. Undra hur gammal man måste vara för att ta just det tant beslutet. Visade sig när jag kollat runt att dessa kvinnor är i min ålder och uppåt.
Min nästan jämnåriga väninna har haft leopardmöster konstant sen 1986, det året vi lärde känna varandra. Hon fyller 60 om några veckor och jag har hittat en termosmugg och ett paraply med mönster hon kommer bli överlycklig för 😉. Ja, hon ska få en annan pryl också.
 
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
När jag köpte min första TV som kunde visa text-tv fick jag text-tv-modulen som ett löst kretskort som jag själv fick installera inuti TVn hemma. Det är gubbvarning. 😢
Samma för mig, Hyrde en TV 1986, betalade extra för text men det fanns inte, ringde till Thorn (de som hyrde ut) och de skickade ett kretskort på posten.
 
  • Älska
Alfredo
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Min nästan jämnåriga väninna har haft leopardmöster konstant sen 1986, det året vi lärde känna varandra. Hon fyller 60 om några veckor och jag har hittat en termosmugg och ett paraply med mönster hon kommer bli överlycklig för 😉. Ja, hon ska få en annan pryl också.
Kanske lite för fräckt i det här forumet, men det är sant.
Mina tidigare 2 partner i livet har haft passformsriktiga vita Sloggy midi el maxi.
När en ny partner i 55 års åldern då drog av sig byxorna blev jag en smula förvånad.
Sting, Satin, Leopard.
Och, nä, det var inget för den stunden, det var hennes stil, och hon hade som din väninna allt i Leopard.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
P
N Niq skrev:
Ja det är underligt hur gammla alla kändisar från ens ungdom har blivit.
Man ser Bon jovi och Gary Moore kortklippta i kostym helt plötsligt och hela ens värdsbild ändras.
I så fall rasar väl hela din värld omkull om jag berättar att Gary Moore dog för snart 13 år sen.
 
  • Ledsen
  • Gilla
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
B
Maria T Maria T skrev:
Min nästan jämnåriga väninna har haft leopardmöster konstant sen 1986, det året vi lärde känna varandra. Hon fyller 60 om några veckor och jag har hittat en termosmugg och ett paraply med mönster hon kommer bli överlycklig för 😉. Ja, hon ska få en annan pryl också.
Allergisk mot leopard mönstrad klädsel. Påminner om när mamma och hennes kompisar skulle se "käcka" ut vid nyår på 70-80talet.
Benämningen käck är nog ochså gubbig och tantig
 
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
I så fall rasar väl hela din värld omkull om jag berättar att Gary Moore dog för snart 13 år sen.
Ooops
 
N Niq skrev:
Jag har funderat på en sak. När Lemmy dog var det overkill då eller blev han killed by death❓😃
Lemmy ? 🙄😉
 
P
Jag tror att Lemmy var trumslagare eller nåt sånt i ett popband som ungdomarna gillar.
 
  • Haha
Maria T
  • Laddar…
C cazet skrev:
Lemmy ? 🙄😉
Musiker med mustasch, svart hatt, solglasögon spelar elbas utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lemmy Kilmister
 
  • Älska
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
allt i Leopard
 
  • Haha
pmd och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Jag tror att Lemmy var trumslagare eller nåt sånt i ett popband som ungdomarna gillar.
Nä Mickey Dee var trummis i Motorhead numera är han väl en skorpion.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
K
N Niq skrev:
Nä Mickey Dee var trummis i Motorhead numera är han väl en skorpion.
Du högg på den direkt.😄det inlägget var nog inte allvarligt menat.
Tror jag i alla fall.😳
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.