37 093 läst · 474 svar
37k läst
474 svar
Att bli gubbe/tant.....
Renoverare
· Stockholm
· 18 483 inlägg
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 545 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 545 inlägg
Jag gjorde nåt supergubbigt i onsdags, knappt så jag vågar erkänna. Äh, skoja bara. Var på Biltema (av alla ställen) efter inhandling på Blomsterlandet, Granngården, Systembolaget och ICA Maxi, det sistnämnda tog fasiken udden av orken så på Biltema - har alltid ett artikelnummer så jag kan söka var prylen finns (varför leta?) hittade jag det jag skulle köpa och betalade på under 4 minuter. Rekord ta mig sjuttsingen så byggde på energin med en av deras grillkorvar för en tjuga. Klart godkänt då jag laddade på senap.
Fanns ingen annan tant i sikte kan jag säga 🙄
Jag tar alltid en kokt med bröd på Biltema (med senap!) för en femmaMaria T skrev:Jag gjorde nåt supergubbigt i onsdags, knappt så jag vågar erkänna. Äh, skoja bara. Var på Biltema (av alla ställen) efter inhandling på Blomsterlandet, Granngården, Systembolaget och ICA Maxi, det sistnämnda tog fasiken udden av orken så på Biltema - har alltid ett artikelnummer så jag kan söka var prylen finns (varför leta?) hittade jag det jag skulle köpa och betalade på under 4 minuter. Rekord ta mig sjuttsingen så byggde på energin med en av deras grillkorvar för en tjuga. Klart godkänt då jag laddade på senap.
Den är faktiskt riktigt god, jag frågade, och det är Lindvalls Wienerkorv, bra grejer!
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 545 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 545 inlägg
Jag fegade ur på den kokta, tänkte att för fem spänn smakar det väl .... men Lindvalls är bra korv, och kokt korv inte alltid dåligt så nästa gång jag har ett ärende dit och känner mig svimfärdig 👍 tack!Dan1891 skrev:
Jag är egentligen väldigt gubbig. Köper kläder som håller i minst 15 år. Lyssnar på symfonirock- tidlöst, har aldrig varit inne. Skriver fullständiga meningar och stavar rätt. Har bytt en sportigare bil mot en stor limousin. Dricker inte kaffe i pappmugg på stan. Lyssnar på vinyl. Har många bokhyllor. Med endast böcker i. Behöver glasögon. Har sparade pengar.
Dock har jag lyckats dupera delar av min omgivning att jag är yngre än jag egentligen är. Delvis för att jag har undvikit gubbmage och andra ålderstecken förutom minskande hår på huvudet. Troligen även för att jag har relativt små barn. Men förra året då jag var farthållare på ett millopp med måltiden 60 minuter, iförd sponsorns kläder och en röd ballong med 60 skrivet med tuschpenna, så händer det. Publiken applåderar och skriker ”Grattis på födelsedagen!”. Det var några år kvar…
Duger detta som kontaktannons att sätta in i DN?
Dock har jag lyckats dupera delar av min omgivning att jag är yngre än jag egentligen är. Delvis för att jag har undvikit gubbmage och andra ålderstecken förutom minskande hår på huvudet. Troligen även för att jag har relativt små barn. Men förra året då jag var farthållare på ett millopp med måltiden 60 minuter, iförd sponsorns kläder och en röd ballong med 60 skrivet med tuschpenna, så händer det. Publiken applåderar och skriker ”Grattis på födelsedagen!”. Det var några år kvar…
Duger detta som kontaktannons att sätta in i DN?
Biltemas kokta är grym, tveka inte på den nästa gång 🌭 Extra kul är att man får kokkorv med bröd i vaxat papper, jag trodde att det vaxade pappret var utdött numera.Maria T skrev:
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 545 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 545 inlägg
Värt en omväg m a o. Trist med pappersservetter som senap kladdar ut på. Dock fick jag lite tråkig känsla av de som stod i caféet på Biltema där jag var, måste väl vara lägsta-lön som gäller och de försökte hinna med men en del blev lite strul.Jumos skrev:
Medlem
· Stockholm
· 4 138 inlägg
Världsrekordet i höjdhopp är 6.23 meter. Med 52 hopp så kan man nå toppen av Eiffeltornet, med 53 hopp kan man tillryggalägga bägge sträckorna.T TypRätt skrev:
Tycker man detta är kul har man levt länge.....
Söker man exakta siffror i denna fråga är man gubbe...........
/W
Stavhopp är Mondos 6.23😉Workingclasshero skrev:
Höjdhopp är Sotomayors 2.45.😎
Som kuriosa har Kajsa rekordet inomhus på 2.08.