Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Världsrekordet i höjdhopp är 6.23 meter. Med 52 hopp så kan man nå toppen av Eiffeltornet, med 53 hopp kan man tillryggalägga bägge sträckorna.
Tycker man detta är kul har man levt länge.....
Söker man exakta siffror i denna fråga är man gubbe...........

/W
Du är extremt kass på fakta inom idrotten.

"Världsrekordet i höjdhopp utomhus innehas för herrar av kubanen Javier Sotomayor (2,45 meter) och för damer (tillika europeiskt rekord) av Stefka Kostadinova från Bulgarien (2,09 meter). Världsrekordet inomhus innehas för damer av Kajsa Bergqvist (2,08 meter) och för herrar av Javier Sotomayor (2,43 meter)."

Jag Är Gubbe!
Med keps!
 
  • Leende man med basker, svart tröja, utomhus, träd, sjö, tidig vår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Dortmunder DAB och 7 till
  • Laddar…
galento
Keps och hatt är snyggt 👌
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…

Bästa svaret

De säger att jag var gubbig från början...... trevexlad klassisk herrcykel i lägre tonåren. Osportig otrimmad begagnad moped som jag skötte och höll i skick. Osportig bil. Slitstarka praktiska kläder som jag nöter upp innan jag kasserar dem. Lyssnar på folkmusik och har gjort det sedan barndomen. Har aldrig försökt dölja att jag fick flint (i min släkt kallas det "blev vuxen") före 30.

Tänk om gubbighet och tantighet egentligen innebär att vara så pass vuxen att man skiter i vad andra tänker......... ?
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 17 till
  • Laddar…
Maria T
@heimlaga Tänk om gubbighet och tantighet egentligen innebär att vara så pass vuxen att man skiter i vad andra tänker......

Du är så rätt där!
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
galento
H heimlaga skrev:
Tänk om gubbighet och tantighet egentligen innebär att vara så pass vuxen att man skiter i vad andra tänker......... ?
Mycket bra skrivet 👍
 
  • Gilla
Blazermannen och 2 till
  • Laddar…
Var på 60 års fest igår.
I det gäng av folk jag umgås med sen ungdomen har det inte hänt mer än att vi är gråare.
Själva festen var samma röj som vanligt.
Vi pratade just om när våra föräldrar fyllde 50 och 60, vilket var ganska stela tillställningar i kostymer och festblåsor.
Vi alla undrade även "Var tog tiden vägen ??"
 
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 8 till
  • Laddar…
lunnabo lunnabo skrev:
Du är extremt kass på fakta inom idrotten.

"Världsrekordet i höjdhopp utomhus innehas för herrar av kubanen Javier Sotomayor (2,45 meter) och för damer (tillika europeiskt rekord) av Stefka Kostadinova från Bulgarien (2,09 meter). Världsrekordet inomhus innehas för damer av Kajsa Bergqvist (2,08 meter) och för herrar av Javier Sotomayor (2,43 meter)."

Jag Är Gubbe!
Med keps!
Smash, 2 gubbar i honungsfällan på mindre än 1 timme hahahahaha.

/Workingclasshero
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Smash, 2 gubbar i honungsfällan på mindre än 1 timme hahahahaha.

/Workingclasshero
Vad är en honungsfälla och syftet med en sådan? Nytt begrepp för mig.
Kan det vara en klyscha för att dölja egna fel!😎
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Smash, 2 gubbar i honungsfällan på mindre än 1 timme hahahahaha.

/Workingclasshero
Mer än tveksamt till om begreppet honungsfälla är rätt.
Honungsfällan var för att mha undersköna damer locka fram spionhemligheter från herrar med dessa kunskaper.
Dessa herrar hade ingen aning om att de blev spioner och än mindre stoltserade de med det.
 
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Vad är en honungsfälla och syftet med en sådan? Nytt begrepp för mig.
Kan det vara en klyscha för att dölja egna fel!😎
"Honungsfällan" i den här tråden var att skriva ett inlägg med lite oklara siffror och avsluta inlägget med "om man kollar upp siffrorna är man en gubbe". Ett par gubbar fastnade i fällan 😀
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
"Honungsfällan" i den här tråden var att skriva ett inlägg med lite oklara siffror och avsluta inlägget med "om man kollar upp siffrorna är man en gubbe". Ett par gubbar fastnade i fällan 😀
Att man aktivt stoltserar som Gubbe är faktiskt en helt annan sak.
 
Keiller Keiller skrev:
"Honungsfällan" i den här tråden var att skriva ett inlägg med lite oklara siffror och avsluta inlägget med "om man kollar upp siffrorna är man en gubbe". Ett par gubbar fastnade i fällan 😀
Då är jag gubbe, historie/släktforskar där jag fått lära mig att alltid säkra uppgifter och notera källa. 😃
 
  • Älska
Maria T
  • Laddar…
lunnabo lunnabo skrev:
Att man aktivt stoltserar som Gubbe är faktiskt en helt annan sak.
A AndersS skrev:
Då är jag gubbe, historie/släktforskar där jag fått lära mig att säkra uppgifter och notera källa.😃
Jag har varit stolt gubbe i många år. Försöker också faktakolla men ibland är jag inte skumögd som en gubbe utan ser sånt som är lite lurigt 😉

Apropå "gubbe" och "lura", är det bara i mina hemtrakter som man kallar fenomenet med att sova efter maten för gubblur?
 
Just saying.. 😉

Humoristisk bild av The Child (Baby Yoda) som sover, med text om vuxnas energinivåer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Jag har varit stolt gubbe i många år. Försöker också faktakolla men ibland är jag inte skumögd som en gubbe utan ser sånt som är lite lurigt 😉

Apropå "gubbe" och "lura", är det bara i mina hemtrakter som man kallar fenomenet med att sova efter maten för gubblur?
Vi kallar det för gubbvila, men det är ju nästan samma 😊
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.