36 821 läst · 474 svar
37k läst
474 svar
Att bli gubbe/tant.....
Lite i tangentens riktning, men det var främst omnämnandet av filosofiska rummet som triggade min kommentar. Jag lyssnade på gårdagens avsnitt (medan jag klippte gräs 🙂) och det var oerhört flummigt. Ibland kan dock både det programmet och människor och tro vara intressanta att lyssna på även om det senare sällan är religionskritiskt på riktigt.
Är det godkänt att skanna av information på bildskärm med bankappen och lägga in den för betalning.😉M MagHam skrev:
Får enstaka i mejl från mindre företag och gör så.
Hm. Det har luckrats upp vad som är godkänt.A AndersS skrev:
På jobbet ska vi ta ett kort eller scanna utläggskvitton. Originalet behöver bara sparas i en bunt om det blir granskning (vilket det aldrig blir).
Får mig att 😃, för ca 20 år sedan hade jag en dialog kring detta med ekonomienheten kring original kvitto som de hävdade endast var i papper och det gick upp till koncernnivå och juridik. Blev uppringd av jurist som glatt säger, vi kommer ändra rutinerna utifrån att vissa original endast finns digitalt. De hade då gjort en juridisk kontroll med myndigheter och det fanns inget som definierade original utifrån papper ellet digitalt.M MagHam skrev:
Renoverare
· Uppsala
· 1 835 inlägg
Hittar jag ett par byxor som sitter bra köper jag direkt 3-5 par.
Jag blev gubbe den dagen jag tog ett aktivt steg att engagera mig politiskt. Innan det beslutet,trodde jag, i min enfald, att alla ville det bästa för framtiden. Ack vad fel jag hade, folk och fä ser bara sig själv närmast. Nu som aktiv i MP bidrar jag till en bättre framtid för oss alla, särkilt våra barn och barnbarn !