P pmd skrev:
Näe. Där går gränsen för min gubbighet. Jag gillar inte att lyssna på flum.
Det är inget flum, tvärtom. Kritiska frågor om olika religioner. Det är väl för få som lyssnar för att de ska bli en kränkthetsdebatt om det.

• Gilla
jocke31 och 2 till
  • Laddar…
…och jag inser nu att det är gubbigt att diskutera fakta istället för känslor…

• Haha
  • Gilla
Snigla och 7 till
  • Laddar…
P
Lite i tangentens riktning, men det var främst omnämnandet av filosofiska rummet som triggade min kommentar. Jag lyssnade på gårdagens avsnitt (medan jag klippte gräs 🙂) och det var oerhört flummigt. Ibland kan dock både det programmet och människor och tro vara intressanta att lyssna på även om det senare sällan är religionskritiskt på riktigt.

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
En person bär en svart t-shirt med rolig text om ålder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Tokslut och 5 till
  • Laddar…
När man envisas med att skriva ut räkningar på papper och sedan lägga in för hand i internetbanken trots att det går att direktgodkänna via Kivra.

• Wow
FredrikR
  • Laddar…
M MagHam skrev:
När man envisas med att skriva ut räkningar på papper och sedan lägga in för hand i internetbanken trots att det går att direktgodkänna via Kivra.
Är det godkänt att skanna av information på bildskärm med bankappen och lägga in den för betalning.😉
Får enstaka i mejl från mindre företag och gör så.

• Gilla
Jumos
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Är det godkänt att skanna av information på bildskärm med bankappen och lägga in den för betalning.😉
Får enstaka i mejl från mindre företag och gör så.
Hm. Det har luckrats upp vad som är godkänt.
På jobbet ska vi ta ett kort eller scanna utläggskvitton. Originalet behöver bara sparas i en bunt om det blir granskning (vilket det aldrig blir).

M MagHam skrev:
Hm. Det har luckrats upp vad som är godkänt.
På jobbet ska vi ta ett kort eller scanna utläggskvitton. Originalet behöver bara sparas i en bunt om det blir granskning (vilket det aldrig blir).
Får mig att 😃, för ca 20 år sedan hade jag en dialog kring detta med ekonomienheten kring original kvitto som de hävdade endast var i papper och det gick upp till koncernnivå och juridik. Blev uppringd av jurist som glatt säger, vi kommer ändra rutinerna utifrån att vissa original endast finns digitalt. De hade då gjort en juridisk kontroll med myndigheter och det fanns inget som definierade original utifrån papper ellet digitalt.

• Gilla
lat och 2 till
  • Laddar…
Hittar jag ett par byxor som sitter bra köper jag direkt 3-5 par.

• Gilla
  • Haha
Bådablir9 och 7 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Hittar jag ett par byxor som sitter bra köper jag direkt 3-5 par.
Funkar bara om man växt färdigt ;)

• Gilla
  • Haha
  • Älska
tergo och 7 till
  • Laddar…
M MagHam skrev:
Funkar bara om man växt färdigt ;)
Eller krympt klart om vi nu snackar gubbar...

• Wow
  • Haha
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Eller krympt klart om vi nu snackar gubbar...
Gubbar växer fortfarande - huvudet börjar sticka upp ovanför håret, som bekant…

• Haha
pjgb
  • Laddar…
B b8q skrev:
Gubbar växer fortfarande
Du har rätt. Jag måste ha tänkt på tanter.

• Wow
  • Haha
Snigla och 1 till
  • Laddar…
F
Jag blev gubbe den dagen jag tog ett aktivt steg att engagera mig politiskt. Innan det beslutet,trodde jag, i min enfald, att alla ville det bästa för framtiden. Ack vad fel jag hade, folk och fä ser bara sig själv närmast. Nu som aktiv i MP bidrar jag till en bättre framtid för oss alla, särkilt våra barn och barnbarn !

• Älska
  • Haha
  • Gilla
lat och 4 till
  • Laddar…
F Fri som en fågel skrev:
Nu som aktiv i MP bidrar jag till en bättre framtid för oss alla, särkilt våra barn och barnbarn !
Partipolitik tror jag inte är tillåtet här...

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.