37 098 läst · 474 svar
37k läst
474 svar
Att bli gubbe/tant.....
Det är då man visualiserar Ingemar Stenmarks hopp upp på muren i Mästarnas mästare (det var ett TV-program som gick förr). 😎P Pappa1986 skrev:
En reflektion jag gjort är att när man var liten och tittade på Pang i bygget tyckte man att allt fanskap Basil själv försatte sig i var rätt åt honom. Ju äldre man blir desto mer inser man att stackarn inte har det så jävla lätt. Han försöker ju bara bedriva sin hotellverksamhet. Gästerna är rent ut sagt vidriga idioter, hans personal är gravt dysfunktionella och inkompetenta och hans fru är direkt elak och manipulativ. Stackars Basil.
Don't mention the warFulkemisten skrev:En reflektion jag gjort är att när man var liten och tittade på Pang i bygget tyckte man att allt fanskap Basil själv försatte sig i var rätt åt honom. Ju äldre man blir desto mer inser man att stackarn inte har det så jävla lätt. Han försöker ju bara bedriva sin hotellverksamhet. Gästerna är rent ut sagt vidriga idioter, hans personal är gravt dysfunktionella och inkompetenta och hans fru är direkt elak och manipulativ. Stackars Basil.
Det där var väl E-types båt, vill jag minnas. En polare lirade med honom ages ago och det var då han skaffade båten och döpte den. Har han sålt den till Mikkey Dee, tro?M Markarbetaren skrev:
JazzgossenM MagHam skrev:
Julkväll på Hawaii
Sången om syrsor
(titlarna kanske inte är exakt angivna)
Är gubbe nog att nynna låtarna och även sjunga delar av texterna.
Sistnämnda låt är för övrigt att betrakta som en berättelse om att vara tant/gubbe.
Det är inte speciellt gubbigt. Det brukar snarare höra ungdomen till att tro på ett parti / en sanning och att de som har en annan åsikt om hur saker bör göras har det för att de är onda, egoistiska eller korkade.F Fri som en fågel skrev:Jag blev gubbe den dagen jag tog ett aktivt steg att engagera mig politiskt. Innan det beslutet,trodde jag, i min enfald, att alla ville det bästa för framtiden. Ack vad fel jag hade, folk och fä ser bara sig själv närmast. Nu som aktiv i MP bidrar jag till en bättre framtid för oss alla, särkilt våra barn och barnbarn !
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Intressant tycker jag! Jag som är såpass "ung" att jag mest förknippar den låten med Lustans lakejer som släppte den någon gång i slutet av 80-talet.Keiller skrev:
Men jag läste texten nu igen på mycket länge och tänker att den även har en dimension av mänsklighetens tärande på sig själv och vår planet. Aniara och kärnvapen var ju aktuella...
Det låter snarare som att du beskriver bildade/obildade personer än unga/gamla.B Bigfoot skrev: