galento
Dan1891 Dan1891 skrev:
Jag spelar musik från LP och CD...Kanske ett tecken på att man är gubbe? :)
Samma här + kassettband spelas också 😁

• Gilla
Dan1891
  • Laddar…
När man vet vem dom är (och utan att googla) kan nämna en låt framförd av:
- Karl Gerhard
- Yngve Stoor
- Zarah Leander

• Gilla
Abies koreana
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Provade ikväll att hoppa jämfotahopp upp på soffans sidostöd eller vad man nu kallar det.... jag klarade det men jäkla vad de kändes i ryggen. (Diskbråck)
Lite gubbvarning på den.
Det är då man visualiserar Ingemar Stenmarks hopp upp på muren i Mästarnas mästare (det var ett TV-program som gick förr). 😎

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Fulkemisten
En reflektion jag gjort är att när man var liten och tittade på Pang i bygget tyckte man att allt fanskap Basil själv försatte sig i var rätt åt honom. Ju äldre man blir desto mer inser man att stackarn inte har det så jävla lätt. Han försöker ju bara bedriva sin hotellverksamhet. Gästerna är rent ut sagt vidriga idioter, hans personal är gravt dysfunktionella och inkompetenta och hans fru är direkt elak och manipulativ. Stackars Basil.

• Gilla
  • Haha
Bhp863 och 8 till
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
En reflektion jag gjort är att när man var liten och tittade på Pang i bygget tyckte man att allt fanskap Basil själv försatte sig i var rätt åt honom. Ju äldre man blir desto mer inser man att stackarn inte har det så jävla lätt. Han försöker ju bara bedriva sin hotellverksamhet. Gästerna är rent ut sagt vidriga idioter, hans personal är gravt dysfunktionella och inkompetenta och hans fru är direkt elak och manipulativ. Stackars Basil.
Don't mention the war

• Haha
  • Gilla
Bhp863 och 8 till
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Nästa gång jag ser honom så ska jag fråga om han bytt namn på båten. Förra året låg vi på samma brygga och i aktern stod det "Motorboat" i samma stil som Motörhead.😀
Det där var väl E-types båt, vill jag minnas. En polare lirade med honom ages ago och det var då han skaffade båten och döpte den. Har han sålt den till Mikkey Dee, tro?

M MagHam skrev:
...kan nämna en låt framförd av:
Karl Gerhard, Yngve Stoor, Zarah Leander
Jazzgossen
Julkväll på Hawaii
Sången om syrsor
(titlarna kanske inte är exakt angivna)
Är gubbe nog att nynna låtarna och även sjunga delar av texterna.

Sistnämnda låt är för övrigt att betrakta som en berättelse om att vara tant/gubbe.

• Gilla
  • Älska
Pappa1986 och 3 till
  • Laddar…
Keiller Guldstjärna!⭐

Gubbstjärna 😃😃

• Haha
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Julkväll på Hawaii
Jag har inte googlat...lovar!

Men den heter väl "Sjömansjul på Hawaii" 😉

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
F Fri som en fågel skrev:
Jag blev gubbe den dagen jag tog ett aktivt steg att engagera mig politiskt. Innan det beslutet,trodde jag, i min enfald, att alla ville det bästa för framtiden. Ack vad fel jag hade, folk och fä ser bara sig själv närmast. Nu som aktiv i MP bidrar jag till en bättre framtid för oss alla, särkilt våra barn och barnbarn !
Det är inte speciellt gubbigt. Det brukar snarare höra ungdomen till att tro på ett parti / en sanning och att de som har en annan åsikt om hur saker bör göras har det för att de är onda, egoistiska eller korkade.

Keiller Keiller skrev:
Sistnämnda låt är för övrigt att betrakta som en berättelse om att vara tant/gubbe.
Intressant tycker jag! Jag som är såpass "ung" att jag mest förknippar den låten med Lustans lakejer som släppte den någon gång i slutet av 80-talet.
Men jag läste texten nu igen på mycket länge och tänker att den även har en dimension av mänsklighetens tärande på sig själv och vår planet. Aniara och kärnvapen var ju aktuella...

• Gilla
MagHam
  • Laddar…
B Bigfoot skrev:
Det är inte speciellt gubbigt. Det brukar snarare höra ungdomen till att tro på ett parti / en sanning och att de som har en annan åsikt om hur saker bör göras har det för att de är onda, egoistiska eller korkade.
Det låter snarare som att du beskriver bildade/obildade personer än unga/gamla.

• Gilla
  • Älska
Guzzi och 1 till
  • Laddar…
P
tveksamt tveksamt skrev:
Det låter snarare som att du beskriver bildade/obildade personer än unga/gamla.
Bildning är något som ungdomar har framför sig, och som gubbor och gummor har glömt bort.

• Gilla
  • Haha
Maria T och 5 till
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Jag har inte googlat...lovar!

Men den heter väl "Sjömansjul på Hawaii" 😉
Den kan nog heta så, därav min brasklapp om eventuella titelmissar. Som gubbe har man inte full koll 😅

• Haha
Abies koreana
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.