62 842 läst · 993 svar
63k läst
993 svar
Återvinningshysterin blir kontraproduktiv
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 048 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 048 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 048 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 048 inlägg
eller så har man som många andra länder att man har en dag i veckan eller månaden där man kan ställa ut det vid väg kanten vanligt i usa enligt polarenA AndersS skrev:
I NY för 10år sedan hade man trash-day. Då allt skräp kastades ut på trottoaren. Sen kom en bunt människor, troligen anställda med minimum wage, och skrapade ihop det till en sopbil.
Jag hoppas att de kommit längre nu dock.
Jag hoppas att de kommit längre nu dock.
Men nu finns de inte här och då får man lösa problemet utifrån de förutsättningarna. Jag är nog ganska tråkig och utgår alltid från de förutsättningar som finns.M maria01 skrev:
Och tyvärr tror jag vi kommer att få se fler rubriker av den sorten när osmidiga "sopvakter" konfronterar osmidiga eller sorterartrötta besökare, allt på grund av petitässer som bara bidrar till osämja.M MagHam skrev:
Det har fungerat mestadels utmärkt innan när det inte var så petigt, till gagn för alla, inte minst naturen.
Nu blir det nog annorlunda tyvärr.
jag har aldrig upplevt "sopvakter" bara a lagar som jobbat när jag har vart därmikethebik skrev:Och tyvärr tror jag vi kommer att få se fler rubriker av den sorten när osmidiga "sopvakter" konfronterar osmidiga eller sorterartrötta besökare, allt på grund av petitässer som bara bidrar till osämja.
Det har fungerat mestadels utmärkt innan när det inte var så petigt, till gagn för alla, inte minst naturen.
Nu blir det nog annorlunda tyvärr.
Det finns 290 kommuner * x ÅVC så det är nog väldigt beroende. Jag använder tre ÅVC och det har hitintills fungerat bra.M maria01 skrev:
Men som en "tråkig" person så försöker jag göra som det står på skyltar eller så frågar jag personal.
Och det skiljer i hur man ska göra då de ligger i två olika kommuner. Samt den ena är av storformat och den andra "mini" av de i samma kommun.
Så krasst tar det max en timma/år själva lämnadet på ÅVC vilket för mig är hanterbart.😃
Men de köper inte längre att allt brinner vid 1100 grader.😉
Så för mig är det ännu inga problem som jag bryr mig mera om än kommentera i tråden.