T Taxture skrev:
Jag kollade vad jag skulle få för ”fraggskrot” och dagpriset var 2600:-/ ton kommunen har säkert ett annat avtal…… och ju mer vikt man levererar ju bättre betalt brukar man få……..
Men vill du komma till mig och köpa 20m3 blandat skrot för 5000:- / tonnet är det bara att skicka ett pm 😜
Om din container ser ut som på min ÅVC är jag oerhört intresserad, men inte om den innehåller enbart ditt stål- och järnskrot.
På "min" ÅVC är det stål, koppar, mässing, aluminium och rostfritt i en salig blandning och dessa containrar köper jag gärna för 2500:- tonnet.
Vissa gånger kanske man har otur och får mest bara järnskrot, andra gånger kan det ligga ett skrotat pannrum med mängder av koppar och mässing.
Ett enda gammalt bilbatteri är cirka 75:- på skroten, så visst finns det pengar att tjäna om man samlar ihop lite istället för att skänka bort det till ÅVC.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Då kommer snart gnäll om att vägen är för smal.
Vägen är definitivt tillräckligt bred, men fordonen föredrar att ha marginal mot den vägkant som är "mest problematisk". Förut körde alla i dikeskanten i innerkurvan och körde sönder vägen där. Då gjorde vi täckdike med grusslönt. Då började bilarna gena i gruset. Då satte vi dit krukor och folk började hålla sig på vägen igen, förutom enstaka bilister (budbilar) som genar och kör över krukorna. Men i höstas så klippte grannen på andra sidan ned häcken, då började bilarna köra i det diket istället...

Att det skall vara så svårt att ligga i mitten av körbanan?
 
  • Ledsen
MultiMan
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Vägen är definitivt tillräckligt bred, men fordonen föredrar att ha marginal mot den vägkant som är "mest problematisk". Förut körde alla i dikeskanten i innerkurvan och körde sönder vägen där. Då gjorde vi täckdike med grusslönt. Då började bilarna gena i gruset. Då satte vi dit krukor och folk började hålla sig på vägen igen, förutom enstaka bilister (budbilar) som genar och kör över krukorna. Men i höstas så klippte grannen på andra sidan ned häcken, då började bilarna köra i det diket istället...

Att det skall vara så svårt att ligga i mitten av körbanan?
Vägen bredd har i verkligenheten väldigt liten påverkan på sopbilarnas förmåga att hålla sig på vägen.
 
  • Gilla
  • Haha
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Vägen bredd har i verkligenheten väldigt liten påverkan på sopbilarnas förmåga att hålla sig på vägen.
Väl medveten om det iofs, vi har haft bärgare utanför mitt hus flera gånger innan vi gjorde täckdike. Även Taxi och budbilar har en tendens att missa vägen. Personbilarna står för mindre än en tredjedel av dikeskörningarna och de är ju klart dominerande. De brukar dessutom bara ha ett hjul i diket och kräva en 4WD som drar upp dem så att de kommer rakt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.