Sommartorparn Sommartorparn skrev:
Jag vill bara inte tro att kommunernas ÅVC säljer containrar med skrot till privatpersoner som sedan gör vad de vill därmed! Snälla, säg att det inte är sant!
hahaha inte kommunerna
fast idag är det många ÅVC som drivs av privata företag

pacman42 pacman42 skrev:
Think Pink...
Jag vill inte tro att Think Pinks bråte kom via en kommunal ÅVC! Eller? Men å andra sidan så vet jag inte var det kom ifrån....... Jag vill kunna lita på att det jag lämnar på kommunens ÅVC hanteras korrekt och inte i händerna på någon "ruffel o båg firma"

• Haha
maria01
  • Laddar…
Jag vill inte tro att Think Pinks bråte kom via en kommunal ÅVC! Eller? Men å andra sidan så vet jag inte var det kom ifrån....... Jag vill kunna lita på att det jag lämnar på kommunens ÅVC hanteras korrekt och inte i händerna på någon "ruffel o båg firma"
Think Pink tog emot skräp från många olika källor...

P Prodigys skrev:
Lite jobbigt att majbål blivit olagligt.
Nej det krävs tillstånd

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Think Pink tog emot skräp från många olika källor...
Kommuner? I så fall är det något grundläggande fel i hela återvinningsbranschen!

wildeside
Think Pink tog emot från allt och alla som va villiga att betala en slant.
Oavsett vad det va dom vill tippa av.

• Gilla
pacman42 och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Nja, läs denna artikel så finns det frågetecken. Så lite eldande kan det säkert bli även fortsättningsvis.
[länk]
Kopierat från den artikeln:
"Med mindre än en månad kvar har många också ställt sig den stora frågan: Vad händer med majbrasorna?

– Det är en fråga vi fått mycket, om det innebär att man inte får ha majbrasor längre. Men det finns en möjlighet att få ha det, säger Milla Sundström."

Snart är det dags att be alla bokstavstrogna byråkrater och EU att fara åt h-e.
Vem är med på en revolution mot stelbent byråkrati, eller är det dags att ta rygg på Jan-Emanuel och Sara?

Äh, ingen kommer att bry sig.
Man tar det lugnt och livet går vidare "aja, det är en dag imorrn åså".

pacman42 pacman42 skrev:
Think Pink...
Är det synomym för " rosa chimär"....

• Haha
pacman42
  • Laddar…
Idag var det regn och vinden åt rätt håll så bra förhållanden att elda den lilla rishögen kompletterad med de två gamla skåpen.
Känner mig lite stolt att ha sparat in 2,5 liter fossil bensin och eldat upp dem hemma istället för att behöva ta en tur in till ÅVC med dem.
I år var rishögen ovanligt liten, men jag kunde ju ha gjort som en del (töntar) gör och slängt på höstlöven också för att kunna röka in nejden ordentligt, eller som någon gjorde för några år sedan, försökte elda upp många kubikmeter fuktförstört hö, den röken sitter väl fortfarande i väggarna här i byn.

Eldning av rishög och gamla skåp utomhus på en gräsmark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu får det bli eldningspaus tills nästa vår få se om det blir någe ris tills dess.

• Gilla
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
wildeside
mikethebik mikethebik skrev:
Känner mig lite stolt att ha sparat in 2,5 liter fossil bensin och eldat upp dem hemma istället för att behöva ta en tur in till ÅVC med dem.
Det va inte bara ditt drivmedel du spara in.
Dina skåp skulle ha vidaretransporterats med lastbil från ÅV.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
MultiMan
M maria01 skrev:
däcken går bra att elda vänta till det blir mörkt så syns inte den svarta röken
Rysslandsvännerna kan ju skicka däcken dit istället för att elda upp så att de kan täcka vingarna på sina flygplan med. Tydligen jättebra drönarskydd enligt ryska militären.

MultiMan MultiMan skrev:
Rysslandsvännerna kan ju skicka däcken dit istället för att elda upp så att de kan täcka vingarna på sina flygplan med. Tydligen jättebra drönarskydd enligt ryska militären.
Tja, varför inte? Vad tillverkar man sprängmattor av?

MultiMan
Har sprängmattorna stora, runda hål i mitten? Alla bilder jag sett (inklusive satellit), har varit enkelt lager däck även på Tu-95, Vingarna klarar väl inte mer.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.