62 932 läst · 993 svar
63k läst
993 svar
Återvinningshysterin blir kontraproduktiv
Think Pink tog emot skräp från många olika källor...Sommartorparn skrev:
Think Pink tog emot från allt och alla som va villiga att betala en slant.Sommartorparn skrev:
Oavsett vad det va dom vill tippa av.
Nja, läs denna artikel så finns det frågetecken. Så lite eldande kan det säkert bli även fortsättningsvis.T TheGame skrev:
Och säkert inget man lägger krut på om inte grannar blir störda av röken i tätort, dvs som idag.
På landet går livet vidare som förr.
https://www.tv4.se/artikel/26u2j5zs...rbjuder-eldning-i-traedgarden-indirekt-effekt
Kopierat från den artikeln:A AndersS skrev:
"Med mindre än en månad kvar har många också ställt sig den stora frågan: Vad händer med majbrasorna?
– Det är en fråga vi fått mycket, om det innebär att man inte får ha majbrasor längre. Men det finns en möjlighet att få ha det, säger Milla Sundström."
Snart är det dags att be alla bokstavstrogna byråkrater och EU att fara åt h-e.
Vem är med på en revolution mot stelbent byråkrati, eller är det dags att ta rygg på Jan-Emanuel och Sara?
Idag var det regn och vinden åt rätt håll så bra förhållanden att elda den lilla rishögen kompletterad med de två gamla skåpen.
Känner mig lite stolt att ha sparat in 2,5 liter fossil bensin och eldat upp dem hemma istället för att behöva ta en tur in till ÅVC med dem.
I år var rishögen ovanligt liten, men jag kunde ju ha gjort som en del (töntar) gör och slängt på höstlöven också för att kunna röka in nejden ordentligt, eller som någon gjorde för några år sedan, försökte elda upp många kubikmeter fuktförstört hö, den röken sitter väl fortfarande i väggarna här i byn.
Nu får det bli eldningspaus tills nästa vår få se om det blir någe ris tills dess.
Känner mig lite stolt att ha sparat in 2,5 liter fossil bensin och eldat upp dem hemma istället för att behöva ta en tur in till ÅVC med dem.
I år var rishögen ovanligt liten, men jag kunde ju ha gjort som en del (töntar) gör och slängt på höstlöven också för att kunna röka in nejden ordentligt, eller som någon gjorde för några år sedan, försökte elda upp många kubikmeter fuktförstört hö, den röken sitter väl fortfarande i väggarna här i byn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu får det bli eldningspaus tills nästa vår få se om det blir någe ris tills dess.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 611 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 611 inlägg