48 418 läst · 1 493 svar
48k läst
1,5k svar
Återinför fastighetsskatt om minst 1% av marknadsvärdet
Nej.Kentvirulent skrev:
Äger jag obebyggd tomt betalar jag fastighetsskatt så du har återigen fel Kent, läs på INNAN du diskuterar så slipper vi korrigera dig.
Anser du att det ska vara 1% fastighetsskatt eller fastighetsavgift även på elproduktionsfastigheter?Kentvirulent skrev:
När du skriver "vi" undrar jag vem du företräder?
Du Kent lär inte kunna införa varken fastighetsskatt eller fastighetsavgift och såvitt jag förstår sågar majoriteten av byggahusarna ditt förslag om årlig fastighetsskatt på marknadsvärdet eftersom det är ett dåligt förslag.
Jag tycker att skatt är en skatt även fast man kallar den avgift.F fribygg skrev:
Varför inte svara på min fråga istället? Varför inte införa den gamla ”fastighetsskatten” som en avgift istället? Då slipper du och alla andra betala skatt!F fribygg skrev:Anser du att det ska vara 1% fastighetsskatt eller fastighetsavgift även på elproduktionsfastigheter?
När du skriver "vi" undrar jag vem du företräder?
Du Kent lär inte kunna införa varken fastighetsskatt eller fastighetsavgift och såvitt jag förstår sågar majoriteten av byggahusarna ditt förslag om årlig fastighetsskatt på marknadsvärdet eftersom det är ett dåligt förslag.
Jag har inget emot att betala rättvisa och rimliga skatter sen värnskatten avskaffades för kanske 5 år sen har vi inga 60% marginalskatter, dessutom är det rätt lätt för en normalbegåvad människa att dra ner på lönearbetandet så att man alltid får behålla hälften av sin årslön efter skatt, prova det du Kent så behöver du inte betala en mille i inkomstskatt.Kentvirulent skrev:
Nej, jag tycker att vi skall höja vinstskatten och ta bort alla avgifter. Det gynnar många fler! 😊Kentvirulent skrev:
Troligen räcker det att höja vinstskatten rejält i Stockholm för att täcka alla avgifter i landet. 😊