Kentvirulent Kentvirulent skrev:
Du kan ju låtsas som att en avgift inte är en skatt om du tycker det är kul. Det innebär att du betalar 0 kr per år i fastighetsskatt oavsett vad du äger
Nej.
Äger jag obebyggd tomt betalar jag fastighetsskatt så du har återigen fel Kent, läs på INNAN du diskuterar så slipper vi korrigera dig.

F fribygg skrev:
Nej.
Äger jag obebyggd tomt betalar jag fastighetsskatt så du har återigen fel Kent, läs på INNAN du diskuterar så slipper vi korrigera dig.
Finns ingen i hela tråden som inte definierat befintlig avgift som något annat än en skatt. Och du har aldrig rättat någon av dem vad jag vet

Så du tycker mao inte det existerar någon fastighetsskatt idag? Den är ju en ”avgift”
Förstår du inte att det är fastighetsskatt på obebyggda tomter Kent?

F fribygg skrev:
Nej.
Skönt. Då kan vi införa en fastighetsavgift om 1% av marknadsvärdet så slipper vi fastighetsskatt!

Nissens
Skönt. Då kan vi införa en fastighetsavgift om 1% av marknadsvärdet så slipper vi fastighetsskatt!
Bättre att höja vinstskatten lokalt i Stockholm!

• Gilla
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
Anser du att det ska vara 1% fastighetsskatt eller fastighetsavgift även på elproduktionsfastigheter?

När du skriver "vi" undrar jag vem du företräder?
Du Kent lär inte kunna införa varken fastighetsskatt eller fastighetsavgift och såvitt jag förstår sågar majoriteten av byggahusarna ditt förslag om årlig fastighetsskatt på marknadsvärdet eftersom det är ett dåligt förslag.

• Gilla
TommyC och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Bättre att höja vinstskatten lokalt i Stockholm!
Helst bara i det kvarter Kent bor;)

F fribygg skrev:
Förstår du inte att det är fastighetsskatt på obebyggda tomter Kent?
Jag tycker att skatt är en skatt även fast man kallar den avgift.
F fribygg skrev:
Anser du att det ska vara 1% fastighetsskatt eller fastighetsavgift även på elproduktionsfastigheter?

När du skriver "vi" undrar jag vem du företräder?
Du Kent lär inte kunna införa varken fastighetsskatt eller fastighetsavgift och såvitt jag förstår sågar majoriteten av byggahusarna ditt förslag om årlig fastighetsskatt på marknadsvärdet eftersom det är ett dåligt förslag.
Varför inte svara på min fråga istället? Varför inte införa den gamla ”fastighetsskatten” som en avgift istället? Då slipper du och alla andra betala skatt!

Du får tycka vad du vill (även då du har fel)
Men vill du diskutera här är det bättre att du lär dej innebörden av vedertagna begrepp som inkomstskatt INNAN du börjar skriva mer strunt.

• Gilla
JohanLun
  • Laddar…
Kommuner köper mark av privatpersoner regelbundet så det är många brott mot mänskliga rättigheter som pågår bevisligen.
Konfiskerar mark av privatpersoner. Som tur är så tvingas de idag betala marknadspris + 25%

Då slipper du och alla andra betala skatt!
Jag har inget emot att betala rättvisa och rimliga skatter sen värnskatten avskaffades för kanske 5 år sen har vi inga 60% marginalskatter, dessutom är det rätt lätt för en normalbegåvad människa att dra ner på lönearbetandet så att man alltid får behålla hälften av sin årslön efter skatt, prova det du Kent så behöver du inte betala en mille i inkomstskatt.

Nissens

Varför inte svara på min fråga istället? Varför inte införa den gamla ”fastighetsskatten” som en avgift istället? Då slipper du och alla andra betala skatt!
Nej, jag tycker att vi skall höja vinstskatten och ta bort alla avgifter. Det gynnar många fler! 😊

Troligen räcker det att höja vinstskatten rejält i Stockholm för att täcka alla avgifter i landet. 😊

F fribygg skrev:
Du får tycka vad du vill (även då du har fel)
Men vill du diskutera här är det bättre att du lär dej innebörden av vedertagna begrepp som inkomstskatt INNAN du börjar skriva mer strunt.
Hur många av alla som skrivit fastighetsskatt om ”avgiften” har du rättat? Jag tippar noll

T ticktock skrev:
Konfiskerar mark av privatpersoner. Som tur är så tvingas de idag betala marknadspris + 25%
Konfiskation är inte detsamma som köp.

Nissens Nissens skrev:
Nej, jag tycker att vi skall höja vinstskatten och ta bort alla avgifter. Det gynnat många fler! 😊
Haha ja då lär ingen någonsin flytta igen. Alla generationer bor i samma hus

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.