Testa att dra ur nätdelen ur tv och bara koppla in del i vägguttaget, går jfb då?C carlbanan skrev:
Edit: jäklar vad snabba fingrar du har då @Robert-san01
T TechChad skrev:
Det är alltså inte jordfelsbrytaren som löser ut, utan säkringen.T TechChad skrev:
Jag har testat starta tvn utan nåt annat inkopplat men den är stendöd. Det händer inget alls om jag kopplar in den i eluttaget.
Trodde det var jfb. Då är det ju antingen kortis i något eller överlast.C carlbanan skrev:
Då är det säkert nätdelen som är paj. Kan du mäta på den ifall den leverera 19.5VDC?
Självbyggare
· Stockholm
· 9 962 inlägg
Så bara nätdelen i väggen och TV inkopplad funkar. Men så fort du slår på TV löser säkringen?C carlbanan skrev:
Mitt ursprungliga inlägg beskrev 2 olika fel med en oro att det ev finns fel anläggningen. Dels en kaffebryggare som löste ut jfb (som dock startade efteråt, men utan att kunna värma eller pumpa vatten), dels en 5-6 år gammal tv som gick sönder i samband med att den aktuella säkringen löste ut. Observera att jfb inte löste ut då.
Jag testade sedan att slå tillbaka säkringen, men den slog av direkt.
Jag testade sedan att dra ut alla kontakter och slog på säkringen utan problem. När jag sedan satte i tvn och nätdelen händer ingenting. Den varken startar eller löser någon säkring.
Jag testade sedan att slå tillbaka säkringen, men den slog av direkt.
Jag testade sedan att dra ut alla kontakter och slog på säkringen utan problem. När jag sedan satte i tvn och nätdelen händer ingenting. Den varken startar eller löser någon säkring.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 962 inlägg
Kan du sätta i en lampa i samma uttag, som TV.n brukar sitta i och se om det finns spänning fram till uttaget?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden