Hej

Finns det något sätt att få Tibber Pulse att skicka data både lokalt till min MQTT i Home Assisstant och samtidigt skicka till molnet så att min Tibber-app också får datat?

Mvh Jens
 
Tror inlägget ovan ditt beskriver det delvis. Men teoretiskt borde de ju bara gå att proxya din lokala MQTT-broker till den som tibber pratar med.
 
K kuse skrev:
Tror inlägget ovan ditt beskriver det delvis. Men teoretiskt borde de ju bara gå att proxya din lokala MQTT-broker till den som tibber pratar med.
exakt. Jag har läst inlägget ovan mitt. Jag får min Pulse att snacka med HA (fast den slutar skicka data efter ett tag, men det är ett annat problem).

men hittar inget om att skicka datan vidare.
 
K kuse skrev:
Här känns som det finns info om hur du gör. Förutsatt att du kör mosquitto vill säga.

[länk]
Coolt! Då ska jag bara lista ut vart Pulsen skickar sin data. De inställningarna verkar inte synas i den lokala webbserverns inställningar.
 
Nej men det tror jag finns lite längre upp i tråden i ett annat projekt
 
Tjena!
Precis anslutit min via tibber till Home Assistant, gick ju hur smidigt som helst.
Reggade konto på tibber via telefonen, gick inte via webben pga massa frågor om anläggnings-id mm.
Är ny till Home Assistant oxå, sitter o leker med dashboards.
Skärmdump av Home Assistant dashboard visar energiförbrukningsdiagram och sensorvärden för en fastighet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hasse1 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.