D
K kjork skrev:
Fungerar för mig. Kan din pulse ligga på annat ipnr än innan? Går ju ta bort och lägga till igen annars
Det var nog lite slarvigt uttryckt av mig, jag har ingen Pulse men hämtar prisdata från Tibber, förmodar att det är samma problem som här: https://github.com/home-assistant/core/issues/69464
 
D djac skrev:
Det var nog lite slarvigt uttryckt av mig, jag har ingen Pulse men hämtar prisdata från Tibber, förmodar att det är samma problem som här: [länk]
Intressant! Det verkar finnas en hel uppsjö av felrapporter, några lösta, andra öppnade och några återöppnade - för mycket lika problem! Jag kan inte ens hitta den jag relaterade till... :surprised:
 
D
F Fumble skrev:
Intressant! Det verkar finnas en hel uppsjö av felrapporter, några lösta, andra öppnade och några återöppnade - för mycket lika problem! Jag kan inte ens hitta den jag relaterade till... :surprised:
Jobbigt, vet inte om det kan lösas med att avinstallera och lägga tillbaks Tibberintegrationen men det känns ju spontant inte så, det verkar ju som om något brister i kommunikationen.
 
D djac skrev:
Jobbigt, vet inte om det kan lösas med att avinstallera och lägga tillbaks Tibberintegrationen men det känns ju spontant inte så, det verkar ju som om något brister i kommunikationen.
Kontaktat elleverantören om att aktivera porten?
HA har varit väldigt instabil avseende avläsningen av Tibber, lösts i den senaste versionen av HA
 
D
W Wizzen 23 skrev:
Kontaktat elleverantören om att aktivera porten?
HA har varit väldigt instabil avseende avläsningen av Tibber, lösts i den senaste versionen av HA
Jag hämtar bara elpris från Tibber, funkar fortfarande inte, har mailat Tibbers support för att höra om de ser något på sin sida. Jag kör 2022-4.3.
 
Fn87 Fn87 skrev:
[länk] hjälper dig lösa det hela. Det går förmodligen att köra direkt mot HA men det blir en hel del template jobb då.
Hoppas på lite hjälp eller vägledning.
Har införskaffat mig en raspberry pi 4 samt Tibber pulse.
Har inte fått till denna installation med ElWiz då jag inte fattat hur detta ska gå till då det inte funkat för mig. Jag har fastnat vid denna beskrivning då jag ska antingen installera via detta
Har laddat ner ElWiz till raspberry vi file editor men sen lyckas jag inte installera enligt fortsatt beskrivning.

npm install mqtt
npm install fs
npm install yamljs
npm install node-schedule
npm install request
npm install request-promise

eller detta!

yarn add mqtt
yarn add fs
yarn add yamljs
yarn add node-schedule
yarn add request
yarn add request-promise

För mig funkar inget av dom då det inte går att installera
Hur har ni fått till dessa kommando för installation?
/Klingan
 
Redigerat:
Inget behov av hemautomatisering? Förmodligen enklare att komma igång med home assistant...

Har du installerat yarn och npm paketen? Vad får du för fel?
 
Fn87 Fn87 skrev:
Inget behov av hemautomatisering? Förmodligen enklare att komma igång med home assistant...

Har du installerat yarn och npm paketen? Vad får du för fel?
Kan du skicka någon länk till installation av yarn eller npm, har försökt hitta dessa men tycker inte att jag lyckats.

Känns ibland som Firefox gäckar mig då det av någon konstig anledning blir bättre att köra via iPhone.
Kunde inte starta SSH via datorn men det gick bra via iPhone.
Men jag föredrar att köra installationen via en webbläsare och datorn då allt är lite enklare att läsa.
 
  • Gilla
Wizzen 23
  • Laddar…
Fn87 Fn87 skrev:
Att dra in Home assistant, som finns färdig image för Pi,och sen installera [länk] är förmodligen betydligt enklare om du inte kan lösa installation av yarn och npm.

Kan inte minnas att jag behövt några andra resurser än dessa för att dra igång node i andra projekt...

[länk]
[länk]
Tack för länkarna. Det är säkert enklare som du säger men det är bara till att gnata på.
 
Easy as a cake -tyckte det var rakt på att installera tibber puls i HA, man behöver ta ut en token hos tibber för att kunna läsa rätt device
 
W Wizzen 23 skrev:
Easy as a cake -tyckte det var rakt på att installera tibber puls i HA, man behöver ta ut en token hos tibber för att kunna läsa rätt device
Men då kör du över Tibbers server?
Tänkte jag skulle slippa det, och köra kommunikationen direkt med tibbers modul via han porten.
 
Via integrationen jag postade går det lokalt via mqtt till HA
 
  • Gilla
klippen
  • Laddar…
Ja men jag använder Tibber puls för att strömbegränsa Easee laddaren, än så länge har jag inte fått in Easee i HA- hållit på ett tag men låter den gå över Tibbers moln tills vidare
 
  • Gilla
klippen
  • Laddar…
Fn87 Fn87 skrev:
Via integrationen jag postade går det lokalt via mqtt till HA
Funderar på att köpa en Tibber pulse p1, har du koll på om den fortsätter att sända data till tibbers api så man kan använda deras mobil app för att se realtids förbrukning efter även satt egen mqtt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.