Ja men för att se historiska data hos tibber måste man ha ett fullt tibber abbonemang.
För övrigt så säljer Kjell&co som för strax över 600:- om man är medlem hos k&co

Tack för tipset, min tanke var att resten av familjen kan använda Tibber appen för att kolla realtid, samtidigt jag kunde lagra datan lokalt för mig själv i HA så den även kan visa förbrukning lokalt ifall man inte har internet.

Men lägg upp tibber i Homeassistant så samlar du all data där, Tibber är ganska enkel att integrera i HA

Skärmbild av en energiförbrukningsdiagram och energidistribution för en dag, markerad som 22 augusti 2022.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

W Wizzen 23 skrev:
Men lägg upp tibber i Homeassistant så samlar du all data där, Tibber är ganska enkel att integrera i HA
Ja det ser smidigt ut, men min tanke var att kunna mata HA via mqtt också, så att jag kan få realtids uppdateringar i HA även när jag inte har internet och ingen åtkomst till Tibbers API som är ett krav om jag kör deras integration

• Gilla
Wizzen 23
  • Laddar…
? *** skrev:
Ja det ser smidigt ut, men min tanke var att kunna mata HA via mqtt också, så att jag kan få realtids uppdateringar i HA även när jag inte har internet och ingen åtkomst till Tibbers API som är ett krav om jag kör deras integration
Låter intressant måste få in Easee i HA först

Om någon behöver en Tibber Pulse P1 (HAN-port) så har jag en över, oöppnad. Skicka PM isf.

? *** skrev:
Finns det någon färdig integration för detta?

Mja, det ska finnas ett "recept" på hur man gör i alla fall. Jag måste nog också göra så, för nu krånglar Tibber igen...

/Fumble

• Gilla
Wizzen 23
  • Laddar…
W Wizzen 23 skrev:
Ja men jag använder Tibber puls för att strömbegränsa Easee laddaren, än så länge har jag inte fått in Easee i HA- hållit på ett tag men låter den gå över Tibbers moln tills vidare
Det vore smutt att göra sig av med beroendet till Tibber och sköta både Easee och pulse lokalt. Tycker inte alltid tibbers smartladdning är så smart...

Någon som vet om man kan ställa in Pulse för MQTT lokalt via tips från @Fn87 och sedan proxya vidare till tibber för att bibehålla mätning osv. om internet skulle vara nere etc. Eller bryter man något då, typ license/användaravtal eller kommunikation från tibber till Pulse (om de nu göra sådana publishes)

K kuse skrev:
Någon som vet om man kan ställa in Pulse för MQTT lokalt via tips från @Fn87 och sedan proxya vidare till tibber för att bibehålla mätning osv. om internet skulle vara nere etc. Eller bryter man något då, typ license/användaravtal eller kommunikation från tibber till Pulse (om de nu göra sådana publishes)
Jo, det ska gå. Jag har sett ett "recept" på det någonstans, men minns inte var... :lying:

/Fumble

Finns en hel del matnyttigt på svenska home Assistant kanalen på fejan

Ajdå, det där facebook, något som jag ratat och ratar sedan dag 1 :crysmile:

• Älska
djac
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.