36 994 läst · 81 svar
37k läst
81 svar
Ansluta Tibber Pulse till Home Assistant
Ja det ser smidigt ut, men min tanke var att kunna mata HA via mqtt också, så att jag kan få realtids uppdateringar i HA även när jag inte har internet och ingen åtkomst till Tibbers API som är ett krav om jag kör deras integrationW Wizzen 23 skrev:
Det vore smutt att göra sig av med beroendet till Tibber och sköta både Easee och pulse lokalt. Tycker inte alltid tibbers smartladdning är så smart...W Wizzen 23 skrev:
Någon som vet om man kan ställa in Pulse för MQTT lokalt via tips från @Fn87 och sedan proxya vidare till tibber för att bibehålla mätning osv. om internet skulle vara nere etc. Eller bryter man något då, typ license/användaravtal eller kommunikation från tibber till Pulse (om de nu göra sådana publishes)
Jo, det ska gå. Jag har sett ett "recept" på det någonstans, men minns inte var...K kuse skrev:Någon som vet om man kan ställa in Pulse för MQTT lokalt via tips från @Fn87 och sedan proxya vidare till tibber för att bibehålla mätning osv. om internet skulle vara nere etc. Eller bryter man något då, typ license/användaravtal eller kommunikation från tibber till Pulse (om de nu göra sådana publishes)
/Fumble