30 335 läst · 110 svar
30k läst
110 svar
Annons & besiktning som är fel
Nu var dit foto inte helt klart vad det var för fönsteryta, är det ett fönster eller sidoglas på dörr eller liknande, där kan det mycket väl vara 2 glas…. Är det lika på alla fönsterytor ? …. Låter konstigt med 2 glas från 2007, vad säger energideklaration?
Vad är det för fönster.
Trä, plast?
Trä, plast?
Jag har precis pratat med besiktningsmannen.Fairlane skrev:
Han guida mig till deras hemsida där jag ska fylla i en reklamataion.
Försöker dock undersöka hur mycket jag kan kräva i skadestånd. Antar att det är priset för 3-glasfönster...
Moderator
· Stockholm
· 52 331 inlägg
Den du ev. skulle kunna kräva på ersättning är bes. mannen. Protokollet stämmer inte.
uppgiften om 3 glas. Står den i ngn del av protokollet som är ngt i stil med ”säljarens uppgifter”?
Jag har för mig att det finns, eller har funnits tvåglasfönster med speciella isolerglas som skall vara lika bra som treglas.
uppgiften om 3 glas. Står den i ngn del av protokollet som är ngt i stil med ”säljarens uppgifter”?
Jag har för mig att det finns, eller har funnits tvåglasfönster med speciella isolerglas som skall vara lika bra som treglas.
H hempularen skrev:Den du ev. skulle kunna kräva på ersättning är bes. mannen. Protokollet stämmer inte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Normalt är väl skillnaden i pris för huset med det ena eller andra alternativet (dvs 2- eller 3-glasfönster i detta fall)? Hade huset verkligen blivit billigare om det hade stått rätt i beskrivningen?M Merg93 skrev:
Det är när man via säljaren åberopar 'dolt fel' enligt Jordabalken. Nu är det en 'vanlig' civilrättslig stämning av besiktningsmannen och då borde det vara den skada man lidit som bestämmer beloppet.K Kane skrev:
Huruvida skadan är kostanden för att byta fönster, den extra energikostnaden man tvingas betala de kommande 20 åren eller nåt annat kan jag inte svara på. Men som vanligt är det väl bara att ta i från tårna och hoppas man möts på halva vägen...
Jag tänker samma som du, har en vän som jobbar med fönster som ska ta fram mellanskillnaden.K Kane skrev:
Glöm inte att dra av åldern också. Fönsterna är ändå 13-14 år gamla och teknisk livslängd är nog svår att hävda är längre än 20-25 år. Även om den reella livslängden kan vara mera. Detta ska väl sedan också ställas i relation till husets pris för att kunna göra en bedömning huruvida det påverkat priset.M Merg93 skrev: