Purre Purre skrev:
Nyfiken, vad detta är för bolag?
Första Google träffen när jag sökte :surprised:
 
B Bästerortarn skrev:
Visst, vi kan inte veta till 100% MEN om säljaren bytt fönstren så är det rimligt att anta att hen vet vad det är för fönster hen satt in. Och att snabbt erbjuda 20.000 gör man inte om man är helt ovetande, punkt.

Men onekligen spännande att det var just det som du kände behövde en kommentar :thinking:

Ibland undrar jag på riktigt om detta är ett forum eller om det är fikarummet på Samhall Veddesta?
Har säljaren bytt fönsterna?
Jag har missat den infon i tråden där det står att säljaren bytt fönsterna.
I vilket inlägg står det.
 
T twoody skrev:
Har säljaren bytt fönsterna?
Jag har missat den infon i tråden där det står att säljaren bytt fönsterna.
I vilket inlägg står det.
Du missade även ett "om" ...... Kanske borde skrivit om kursivt i stället för men? Tveksamt om det hade hjälpt dock :thinking:

Det är dock egentligen mindre intressant men det kan mycket väl vara så att fönstren byttes av förrförra ägaren men det spelar ingen roll för det är säljaren som ljugit, punkt. Oavsiktligt eller avsiktligt kan ju ingen vara säker på men det vi fått veta hittills tycker som sagt jag tydligt pekar på en avsiktlig lögn.

EDIT: jag skrev även i ett tidigare inlägg att jag tyckte att det var rimligt att ta dom 20.000 kronorna. Men om du vill fortsätta att läsa fel och debattera sånt som är helt OT så ......
 
Redigerat:
B Bästerortarn skrev:
det är säljaren som ljugit, punkt.
Det är en felaktig uppgift, men ingen lögn om säljaren själv trodde att det var 3-glas.
 
  • Gilla
  • Haha
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Du missade även ett "om" ...... Kanske borde skrivit om kursivt i stället för men? Tveksamt om det hade hjälpt dock :thinking:

Det är dock egentligen mindre intressant men det kan mycket väl vara så att fönstren byttes av förrförra ägaren men det spelar ingen roll för det är säljaren som ljugit, punkt. Oavsiktligt eller avsiktligt kan ju ingen vara säker på men det vi fått veta hittills tycker som sagt jag tydligt pekar på en avsiktlig lögn.

EDIT: jag skrev även i ett tidigare inlägg att jag tyckte att det var rimligt att ta dom 20.000 kronorna. Men om du vill fortsätta att läsa fel och debattera sånt som är helt OT så ......
Du skriver att förra ägaren bytt fönster och sen ljugit för ts om det, med den infon då har ju ts verkligen en chans att få ut pengar.
Nu tror jag själv om jag ska spekulera vilt som du gör att det är original fönsterna som sitter i huset och ingen har bytt ut dom i närtid och då finns det står chans att säljaren inte hade någon aning om att det skulle vara 2 glas fönster i huset.
Om det nu är 2 glas i huset för det vet vi ju inte heller.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Update

Är i kontakt med besiktningens försäkringsbolag och väntar svar från dem.

Går dock sjukt segt, dom ställde 4 frågor 18 Februari och sedan nya frågor i Torsdags.

Updaterar hur det slutar.
 
  • Gilla
NoiseMaker
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.