Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Bra att du/ni betalar in det ni anser att ni har kommit överens om, sedan är det upp till firman att ta det vidare om dom vill.
Dock märkligt att du inte vill visa offerten som det skrivs om i SMS.
Vi har betalat in 107 500 kr vilket vi anser är det överenskomna priset.

Jag har postat ”offerten” ja.

• Gilla
Luddis_1
  • Laddar…
P
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Inlägg #357.

• Gilla
remrag och 2 till
  • Laddar…
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Bra att du/ni betalar in det ni anser att ni har kommit överens om, sedan är det upp till firman att ta det vidare om dom vill.
kväll kommer nog hela sanningen fram

P pmd skrev:
Inlägg #357.

T Thors Hammare skrev:
kväll kommer nog hela sanningen fram
Är det dags att poppa popcorn?

Kvällens Tema! ”Ingick stenen eller inte”. :rofl:

• Haha
  • Gilla
grilja och 3 till
  • Laddar…
Krille-72 Krille-72 skrev:
Är det dags att poppa popcorn?

Kvällens Tema! ”Ingick stenen eller inte”. :rofl:
Japp

UPPDATERING2:

Karln kommer alltså hem till oss oannonserat och hotar min familj när jag inte är hemma?!
Fyfan säger jag bara, stod här och skrek och gormade att det är vi som ljuger, vilket jag hörde i telefon när min fru ringer till mig i panik?!

Han läser och ev skriver i tråden så:

Polisanmälan upprättad, olaga hot och ev även utpressning enligt polisen. Grattis!

• Arg
  • Gilla
  • Ledsen
Nyblivenhusägare123 och 11 till
  • Laddar…
Låter som en stabil och smart person.
Hoppas ni filmar och spelar in alla gånger ni har med honom att göra.

#489 från idag:
Har absolut ingen aning vad hen pratar om? Alltså vad den här ekonomikvinnan menar med att hennes senaste mail uppfattades som ett hot
Hantverkaren har ju dock hotat mig per telefon men det var typ tre veckor sedan.

Har hantverkaren alltså varit där idag EFTER att du skrev ditt inlägg och hotat din familj?

#489 från idag:
Har absolut ingen aning vad hen pratar om? Alltså vad den här ekonomikvinnan menar med att hennes senaste mail uppfattades som ett hot
Hantverkaren har ju dock hotat mig per telefon men det var typ tre veckor sedan.

Har hantverkaren alltså varit där idag EFTER att du skrev ditt inlägg och hotat din familj?
Svar ja, jag var ute på sjön så det blev full macka hem till en förstörd fru och en åttaåring med ont i magen.

Exakt vad tror han att han har att vinna på detta?

V Niclas Binnquist skrev:
Svar ja, jag var ute på sjön så det blev full macka hem till en förstörd fru och en åttaåring med ont i magen.

Exakt vad tror han att han har att vinna på detta?
Han vinner ingenting på det. Rätt väg för entreprenören att gå hade varit stigen som senaste mailet avslutades med. Sluta kommunicera med er och istället lämna ärendet till sitt juridiska ombud.

Ni står uppenbarligen ganska långt ifrån varandra i sakfrågan. Ärendet verkar ha pågått ett tag. Då är det bästa att vandra den juridiskt lagliga vägen för båda parter så att någon oberoende får hjälpa till att avgöra rätt och fel eller möjligen hitta en medling som båda kan leva med.

Han vinner ingenting på det. Rätt väg för entreprenören att gå hade varit stigen som senaste mailet avslutades med. Sluta kommunicera med er och istället lämna ärendet till sitt juridiska ombud.

Ni står uppenbarligen ganska långt ifrån varandra i sakfrågan. Ärendet verkar ha pågått ett tag. Då är det bästa att vandra den juridiskt lagliga vägen för båda parter så att någon oberoende får hjälpa till att avgöra rätt och fel eller möjligen hitta en medling som båda kan leva med.
Vi har hela tiden varit öppna för att kanske mötas halvvägs eller så när det kommer till det överskjutande beloppet. Min inställning just nu är väl snarare: ”See you in court”

• Gilla
Macki
  • Laddar…
Vi har hela tiden varit öppna för att kanske mötas halvvägs eller så när det kommer till det överskjutande beloppet. Min inställning just nu är väl snarare: ”See you in court”
Det låter som det bästa är att ni gör upp detta i rätten. Oftast löser sig den här typen av tvister i den förberedande förhandling som sker.
Du behöver ju inte göra något mer än bestrida kraven vilket jag antar att du gjort. Sen får entreprenören välja väg.

Känner du för det kan du givetvis förslå att entreprenören får ta det rättsligt då du inte har för avsikt att fortsätta någon som helst kommunikation med entreprenören.

• Gilla
Luddis_1
  • Laddar…
UPPDATERING2:

Karln kommer alltså hem till oss oannonserat och hotar min familj när jag inte är hemma?!
Fyfan säger jag bara, stod här och skrek och gormade att det är vi som ljuger, vilket jag hörde i telefon när min fru ringer till mig i panik?!

Han läser och ev skriver i tråden så:

Polisanmälan upprättad, olaga hot och ev även utpressning enligt polisen. Grattis!
Vad hotade hon din familj med vid besöket?

Bör ju inte kommentera exakta hoten här i tråden, går det till rätten så är det bättre att hålla tyst och ta allt där.

Tråkigt för oss dock :oops:

• Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
Man kan ha sina aningar om att användaren Thors hammare kan vara involverad i frågan. Tänker på inlägg 498 samt 500.
Reggad en vecka efter Trådstart och alla inlägg är gjorda här.

• Gilla
grilja och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.