201 261 läst · 670 svar
201k läst
670 svar
Anlitat stensättare för att göra framsidan, förvandlats till en mardröm!
Ok jag förstår. Det verkar som om "Thors Hammare" inte varit aktiv på länge.
Jag undrar om det inte finns något annat sätt att kommunicera / få kontakt / lösa detta än genom Bygghus.
Jag förstår att du är missnöjd och känner dig lurad. Vad tycker du jobbet är värt som han är utfört inkl. material? Jag har för mig att jag läst någon summa på runt 110tkr?
Jag undrar om det inte finns något annat sätt att kommunicera / få kontakt / lösa detta än genom Bygghus.
Jag förstår att du är missnöjd och känner dig lurad. Vad tycker du jobbet är värt som han är utfört inkl. material? Jag har för mig att jag läst någon summa på runt 110tkr?
Vi trodde det var utagerat sedan januari när tingsrätten/hovrätten ogillade caset.H hus520 skrev:Ok jag förstår. Det verkar som om "Thors Hammare" inte varit aktiv på länge.
Anledningen till att ja skriver här igen är för att företaget har blockat oss överallt: sociala medier, mail etc, så det här var mest för att eventuellt få fram budskapet till ansvarig hantverkare så att säga
Jag tolkar din första post som att problemet är inte summan / pengarna eller arbetet. Utan problemet är att ni inte fick informationen innan fakturan att beloppet är högre än vad ni förväntade er.
Jag personligen skulle inte ha ork eller måbra av att driva detta så här länge om arbetet är ok och pengarna inte är ett problem. Men det är jag.
Hoppas att det löser sig tillslut för alla inblandade
Jag personligen skulle inte ha ork eller måbra av att driva detta så här länge om arbetet är ok och pengarna inte är ett problem. Men det är jag.
Nej precis jag håller fullständigt med, för att förtydliga: VI vill inte driva något, vi vill bara bli lämnade ifred men vår hantverkare verkar tycka annorlunda.H hus520 skrev:Jag tolkar din första post som att problemet är inte summan / pengarna eller arbetet. Utan problemet är att ni inte fick informationen innan fakturan att beloppet är högre än vad ni förväntade er.
Det där om att reklamera hantverkarens arbete är alltså inget som vi är seriösa med, det är enkom ett motdrag mot hantverkarens nycker.
Vi har betalat 107 500 sek vill jag minnas (även om minnet börjar svikta), initial offert enligt oss 87 500 sek.M Mortsken skrev:
Hantverkaren tycker fortfarande att vi ska betala ytterligare 30 000 sek för hans påhittade sten.
@Visua har du summerat ihop några lärdomar du kan dela med dig av till andra?
Typ att vara tydlig med skriftlig offert, läsa den ordentligt innan acceptans, inte avslöja er budget när det var betydligt högre än offert, inte blanda in svärmor som betalare (gentemot företaget, även om hon betalar kan ju ni få fakturan. Vilket konto pengarna kommer ifrån spelar ju ingen roll…).
Viktigast av allt kanske ändå är att be hantverkare vara tydliga med vad som ingår, som du ser är dom ju inte särskilt duktiga på att uttrycka sig i skrift eller konsekventa - när de kan skriva klara motsägelser på samma offert.
Typ att vara tydlig med skriftlig offert, läsa den ordentligt innan acceptans, inte avslöja er budget när det var betydligt högre än offert, inte blanda in svärmor som betalare (gentemot företaget, även om hon betalar kan ju ni få fakturan. Vilket konto pengarna kommer ifrån spelar ju ingen roll…).
Viktigast av allt kanske ändå är att be hantverkare vara tydliga med vad som ingår, som du ser är dom ju inte särskilt duktiga på att uttrycka sig i skrift eller konsekventa - när de kan skriva klara motsägelser på samma offert.
Liknande trådar
-
Jag har anlitat en målare för målning 2ggr utvändigt.
Färg, Måla & Tapetsera -
Någon som anlitat Stoneks AB för bänkskivor i sten nyligen
Kök -
Har anlitat Bygglovstjänst och bara förlorat massa pengar
Arkitekter, Arkitektritat & Extern design -
Pris riktlinje för stensättare
Trädgård allmänt -
Skulle bott i tält om vi anlitat elektriker för enklare eljobb
El