202 597 läst · 670 svar
203k läst
670 svar
Anlitat stensättare för att göra framsidan, förvandlats till en mardröm!
Nu hänger inte jag med i alla svängar.T Thors Hammare skrev:
Men du skriver nu att det finns för mycket sten, som inte kan returneras p.g.a. öppnad pall? Varför ska jag som kund betala för att för mycket sten har beställts? Varför finns det för mycket sten?
Först var det 70 kvm som skulle läggas, sen 100 kvm och nu är det sten över.
Men till slut var det ju tydligen 70 m2 i alla fall, så då är det ju inte så konstigt att det blir sten över.H Hazze23 skrev:Nu hänger inte jag med i alla svängar.
Men du skriver nu att det finns för mycket sten, som inte kan returneras p.g.a. öppnad pall? Varför ska jag som kund betala för att för mycket sten har beställts? Varför finns det för mycket sten?
Först var det 70 kvm som skulle läggas, sen 100 kvm och nu är det sten över.![]()
Det jag menar, var det inte Thors Hammare som mitt upp i allt sa att det var 100 kvm sten som skulle läggas? Så om han nu kom fram till det och beställde därefter, varför ska TS betala för den överblivna stenen?K Kirre2 skrev:
Den kan väl Thors Hammare åka och hämta och kränga på annat håll.
Jag trodde du undrade hur det kom sig att det blivit sten över. Håller helt med dig!H Hazze23 skrev:
Stenen ingick ju enligt TS. Förutom någon extrasten för 5000 kr om jag minns rätt. Dessutom har ju Ts inte valt någon sten enligt egen utsago.
Nu finns det plötsligt sten över hemma hos Ts.
Lös det här i rätten istället pojkar. Eller låt fruarna ta över. Själva kommer ni aldrig att klara av detta. Vi har domstolar att ta hjälp av när situationen blir rörig. Högst troligt kommer ni komma överens redan i de förberedande förhandlingarna så kostnaden behöver inte bli stor.
Nu finns det plötsligt sten över hemma hos Ts.
Lös det här i rätten istället pojkar. Eller låt fruarna ta över. Själva kommer ni aldrig att klara av detta. Vi har domstolar att ta hjälp av när situationen blir rörig. Högst troligt kommer ni komma överens redan i de förberedande förhandlingarna så kostnaden behöver inte bli stor.
Man öppnar väl bara en pall i stöten och inte alla på en gång. Här låter det ju som om det finns FLERA öppnade pallar över. Det kan ju knappast vara TS:s fel om det finns flera olika öppnade pallar. Eller har han öppnat dem också....T Thors Hammare skrev:
Man öppnar visst flera pallar itaget. Det kan vara färgskiftningar i olika pallar och därför skall man vid läggning ta sten från olika pallar och blanda .Står på läggninganvisningarna från de flesta tillverkare
Hela denna tråden är en språkförbistring.A ansgar46 skrev:
TS skriver i början att han fått ett offererat pris per sms, som lyder:
"70 000 kr ex moms men inkluderar 2 man, grävare + MATERIAL"
Lite senare klistrar han in sms konversationen, och då står det:
"Arbetet 70 tusen 2 personer med material och Grävm/Lastbil"