C
boschkenta boschkenta skrev:
... fick fel slang đŸ€Šâ€â™‚ïž
Fort men fel 😱
JorÄ, de brukar vara rÀtt snabba med mina paket ocksÄ. Men inte i detta fall uppenbarligen.

Det ironiska Àr att jag i detta fall inte har nÄgot emot att vÀnta. Funderar bara pÄ varför det blir sÄ konstigt med denna artikel.
 
Redigerat:
  • Gilla
boschkenta
  • Laddar…
M
De mÄste ha kört nÄgon extra vaccinationsomgÄng pÄ Amazon för ingenting funkar lÀngre, sena leveranser av fel varor om de öht klarar av att leverera alls.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Jag har nÀstan bara goda erfarenheter nÀr det gÀller Amazon men fegar ÀndÄ lite nÀr det kommer till bestÀlla dyrare varor, i synnerhet elverktyg dÄ jag tÀnker att det sÀkert blir bökigt om det uppstÄr garantiÀrenden lite lÀngre fram i tiden. Hur tÀnker ni andra kring det?
 
Jag bestĂ€ller en hel del och lĂ€mnar Ă€ven tillbaka det som gĂ„r sönder eller dĂ€r jag inte Ă€r nöjd. Är det inom garantitiden eller öppet köp Ă€r det aldrig nĂ„gra problem. Jag fĂ„r en fraktsedel och sen Ă€r det bara att skicka in varan och pengarna kommer direkt.
 
C cpalm skrev:
Uppdatering: Fick leveransbeskedet i veckan, och trots att produkten finns "I lager" Àr det en mÄnads leveranstid, om jag vÀljer gratis frakt. Betalar jag för snabbfrakt sÄ har jag den om en vecka.

NÄgon som vet vad detta handlar om? FrÄgade för skojs skull pÄ Amazons chatt, men det blev sÄ klart bara en rad goddag-yxskaft-svar.
Har en liknande order. Retar mig att jag inte lade till express frakt. SkÀlet tror jag Àr att de vill samla ihop frakter. Min order verkar gÄ frÄn amazon i spanien.
 
Walle85
V VLJ skrev:
Jag har nÀstan bara goda erfarenheter nÀr det gÀller Amazon men fegar ÀndÄ lite nÀr det kommer till bestÀlla dyrare varor, i synnerhet elverktyg dÄ jag tÀnker att det sÀkert blir bökigt om det uppstÄr garantiÀrenden lite lÀngre fram i tiden. Hur tÀnker ni andra kring det?
Beror pÄ vad som rÀknas som dyrt, men har kunnat lÀmna tillbaka utan nÄgon diskussion. Dyraste har nog varit just ett elverktyg, en Bosch GDS 18V-1050 H, som jag upptÀckte att lÄdan varit öppnad sedan tidigare och inte gick att registrera verktyget hos Bosch för lÀngre garanti. Fick en ny bara nÄgra dagar senare. (enligt Amazon/Bosch sÄ var det nÄgon som försökt nyttja pro deals genom att köpa regga och lÀmna tillbaka).
 
Ja men det Àr vÀl ungefÀr de pengarna de handlar om, jag Àr intresserad av en planhyvel frÄn Triton mer specifikt för dryga 5000
 
Walle85
DĂ€r du eventuellt kan fĂ„ problem Ă€r om det inte sĂ€ljs av Amazon direkt frĂ„n deras lager. DĂ„ kanske du mĂ„ste ta diskussionen med den egentliga sĂ€ljaren, vet inte hur Amazon hanterar det. Är de vettiga sĂ„ ska de vara din kontakt och sedan ta det vidare med sĂ€ljaren.
Jag köper till 95% endast sÄnt som sÀljs av Amazon just pga. prime medlemskap och leveranstid.
 
  • Gilla
Hammarfall och 2 till
  • Laddar…
Se till att du köper frÄn Amazon, annars hade jag tÀnkt.
 
  • Gilla
VLJ
  • Laddar…
C
M mojjen skrev:
Har en liknande order. Retar mig att jag inte lade till express frakt. SkÀlet tror jag Àr att de vill samla ihop frakter. Min order verkar gÄ frÄn amazon i spanien.
Hade det diffat en dag eller tvÄ, som det vanligtvis gör, hade det varit en rimlig förklaring. Men en hel mÄnad kÀnns orimligt lÄng tid för att samla ihop prylar som skall bulk-skeppas frÄn Spanien till Sverige. Nog Àr flödet hit frÄn deras lager i Spanien mycket större Àn sÄ.

Dessutom - hade 4 artiklar i denna order, och 3 artiklar skickades direkt, i separata paket. Nog för att man inser att amazon har en bra deal med postnord, men det mÄste ÀndÄ nagga bra pÄ marginalerna att skicka 4 separata paket. Lite svÄrt att begripa varför de gör sÄ. Hade det varit ordinarie postnord-priser hade frakten f-n varit nÀstan hela ordervÀrdet.
 
M mojjen skrev:
Har en liknande order. Retar mig att jag inte lade till express frakt. SkÀlet tror jag Àr att de vill samla ihop frakter. Min order verkar gÄ frÄn amazon i spanien.
Jag har aldrig sett mer Àn att det Àr "Amazon EU SARL" som Àr avsÀndare, sen frÄn vilket lager i Europa ha jag aldrig noterat.

Senaste köpet och sÄ fort paketet var i Sverige sÄ kunde jag spÄra via Airmee. (som skickade egna meddelanden, samma sak med Postnord)

Paketleverans spÄrningslogg pÄ svenska visar statusuppdateringar frÄn olika datum och tider.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Om Amazon EU Sarl
https://www.amazon.se/-/en/gp/help/customer/display.html?nodeId=GF4WKPX3G65RNNRJ
 
C cpalm skrev:
Hade det diffat en dag eller tvÄ, som det vanligtvis gör, hade det varit en rimlig förklaring. Men en hel mÄnad kÀnns orimligt lÄng tid för att samla ihop prylar som skall bulk-skeppas frÄn Spanien till Sverige. Nog Àr flödet hit frÄn deras lager i Spanien mycket större Àn sÄ.

Dessutom - hade 4 artiklar i denna order, och 3 artiklar skickades direkt, i separata paket. Nog för att man inser att amazon har en bra deal med postnord, men det mÄste ÀndÄ nagga bra pÄ marginalerna att skicka 4 separata paket. Lite svÄrt att begripa varför de gör sÄ. Hade det varit ordinarie postnord-priser hade frakten f-n varit nÀstan hela ordervÀrdet.
Jag blev aviserad redan vid bestÀllningen att det kunde bli lÄng. Stod dock typ mellan 1sep till 1-okt. Hade vÀl en förhoppning att de skulle gÄ pÄ det lite tidigare. Men efter nÄgon vecka Àndrade de till bekrÀftat 1 okt. Kan ju Àven avra sÄ attd e sÄlt pÄ inkommande lager. mao De har dom inte fysiskt hos sig Àn.
 
P paralun skrev:
Jag har aldrig sett mer Àn att det Àr "Amazon EU SARL" som Àr avsÀndare, sen frÄn vilket lager i Europa ha jag aldrig noterat.

Senaste köpet och sÄ fort paketet var i Sverige sÄ kunde jag spÄra via Airmee. (som skickade egna meddelanden, samma sak med Postnord)

[bild]


Om Amazon EU Sarl
[lÀnk]
Fel att den var frĂ„n Spanien blandade ihop. StĂ„r dock i finstilt nere till höger vem sĂ€ljaren Ă€r. Även specifik Amazon. Nu handlar jag dock frĂ„n Amazon.de
SkÀrmbild av en produkt pÄ Amazon, begagnad, mycket bra skick, prisangivelse och leveransinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
foppa72
  • Laddar…
MultiMan
NÀr jag handlade frekvent frÄn Amazon Sverige sÄ skeppades saker frÄn Spanien, Frankrike, Tyskland, Polen, Holland, Italien. Det kanske var en slump, men det som bestÀlldes frÄn Spanien var mÄnadslÄnga leveranser, trots i lager.

Jag trodde att de vid den tiden berodde pÄ Àndringar i deras lager dÀr bla Spanien pÄverkades och vissa tror jag lades ner. Men leveranstiderna var som med ÄsnekÀrra. Jag hade Prime under hela tiden, hjÀlpte uppenbart ingenting.

Frankrike fick jag flera leveranser över dagen, upp till Norrland, sÄ det kunde skilja enormt.

NÀstan alla saker jag köpte dÄ kostar 2-3 ggr sÄ mycket nu (kollade 10 varor igÄr som senast), sÄ dÀrför lockar inte bestÀllningarna lÀngre. RÀtt skönt faktiskt att slippa allt fraktstrul eftersom UPS t ex Àr en katastrof dÀr jag bor och man kan ju som bekant inte vÀlja bolag sjÀlv.

Det mesta, om inte allt frÄn Spanien och Italien gick med UPS, vilket gjorde hela upplevelsen Ànnu vÀrre.
 
  • Gilla
mnils
  • Laddar…
C
M mojjen skrev:
Kan ju Àven avra sÄ attd e sÄlt pÄ inkommande lager. mao De har dom inte fysiskt hos sig Àn.
Ja, man funderar ju pÄ om det kan vara nÄgot sÄnt, att de ligger pÄ sÀljarens lager.
Jag har förstÄtt det som att "shipped by amazon" innebÀr att prylarna redan finns hos amazon, men jag har troligen inte hela bilden klar för mig.
 
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.