slacker slacker skrev:
Är det bara jag som reagerar på att det mesta faktiskt är dyrare på Amazon.se!?

Nåväl hittade mina favorit Ecco skor till halva priset mot lokala handlare så det fick blir två par för samma peng som ett.

Däremot väljer jag leverans till lokala ICA, får mail om att det finns på lokala ICA i fredags, besöker butiken söndag och får besked att (Dom kollade inte ens..) "Jaha, är det Amazon!? Du får vänta på SMS från postnord att det finns här... Mailet kommer innan paketet finns att hämta"

Idag är det Onsdag och man kan ju tycka att det skulle vara framme - Jodå, en spårning senare visar att det finns i en helt annan butik (Coop) längre bort trots att Amazon säger att det finns på lokala ICA och det var dit jag valde leverans.

Njaa... Amazon.. Jag vet inte, tycker nog att tex tyska Ebay har mer att erbjuda.
De grejer, främst Bosch och Knipex, upplever inte jag är dyrare än på Amazon.de, utan snarare tvärtom.
Sen kanske de finns billigare på e-handel i Tyskland eller eBay, men sällan fraktfritt.

• Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
De grejer, främst Bosch och Knipex, upplever inte jag är dyrare än på Amazon.de, utan snarare tvärtom.
Sen kanske de finns billigare på e-handel i Tyskland eller eBay, men sällan fraktfritt.
Det är även en grej jag reagerade på - "Fraktfritt" och "inklusive frakt" i annonsen.
Det slogs på en avgift om 68kr eller nått och man fick klicka runt en bra stund innan jag förstod att det var för att jag valt hemadressen som leverans och således en extra avgift.
Valde jag lokala ICA så lades det på 46.10Sek i frakt och avgift som sedan räknas av som "Kampanj".

Känns som att en "Kampanj" inte vara för evigt....

MultiMan
slacker slacker skrev:
Är det bara jag som reagerar på att det mesta faktiskt är dyrare på Amazon.se!?

Nåväl hittade mina favorit Ecco skor till halva priset mot lokala handlare så det fick blir två par för samma peng som ett.

Däremot väljer jag leverans till lokala ICA, får mail om att det finns på lokala ICA i fredags, besöker butiken söndag och får besked att (Dom kollade inte ens..) "Jaha, är det Amazon!? Du får vänta på SMS från postnord att det finns här... Mailet kommer innan paketet finns att hämta"

Idag är det Onsdag och man kan ju tycka att det skulle vara framme - Jodå, en spårning senare visar att det finns i en helt annan butik (Coop) längre bort trots att Amazon säger att det finns på lokala ICA och det var dit jag valde leverans.

Njaa... Amazon.. Jag vet inte, tycker nog att tex tyska Ebay har mer att erbjuda.
Allt jag handlar är alltid billigare till betydligt billigare, eller att produkten inte finns att köpa öht online i Sverige och då är det ju svårt att jämföra priset. Man kan inte bara blunda och klicka när man handlar på Amazon. Det är en marknadsplats där alla kan sälja.

• Gilla
Nick&Wald och 1 till
  • Laddar…
KristinaRT
PostNord Importpaket fick ju för sig att alla postnummer som börjar med 2 är utbytbara och att jag minsann kunde köra till Malmö och hämta mitt paket.... Fast vi har ett utlämningsställe där jag bor och de alltid har lyckats leverera dit innan.

Nåja, meddelande via Messenger gick obesvarat 5 dgr innan jag fick svaret att de skulle meddela att de skulle skicka det vidare. Jag trodde inte på det, men några dagar senare dök det upp på rätt ställe! Jag är fortfarande förvånad:)

slacker slacker skrev:
Det är även en grej jag reagerade på - "Fraktfritt" och "inklusive frakt" i annonsen.
Det slogs på en avgift om 68kr eller nått och man fick klicka runt en bra stund innan jag förstod att det var för att jag valt hemadressen som leverans och således en extra avgift.
Valde jag lokala ICA så lades det på 46.10Sek i frakt och avgift som sedan räknas av som "Kampanj".

Känns som att en "Kampanj" inte vara för evigt....
Ja det gäller att håll koll på om varorna säljs och levereras av Amazon.
Men det kan säkerligen stämma att de vill ha nån krona om man vill ha det hem eller till utlämningsstället.
Amazon.de har levererat hem varje vad jag minns, med UPS.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ja det gäller att håll koll på om varorna säljs och levereras av Amazon.
Men det kan säkerligen stämma att de vill ha nån krona om man vill ha det hem eller till utlämningsstället.
Amazon.de har levererat hem varje vad jag minns, med UPS.
Ja precis, dom beställningar jag gjort så har jag alltid kollat vad det är för butik som säljer. Det som funkat bäst är varor som säljs och fraktas av Amazon, precis som du nämner.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Allt jag handlar är alltid billigare till betydligt billigare, eller att produkten inte finns att köpa öht online i Sverige och då är det ju svårt att jämföra priset. Man kan inte bara blunda och klicka när man handlar på Amazon. Det är en marknadsplats där alla kan sälja.
Jag tycker ändå att det mesta jag hittat är billigare på amazon.de. Förstår inte riktigt vilken funktion amazon.se fyller. Visst, det är översatt till kass svenska men engelska fungerar utmärkt på amazon.de. Kommer de med tvådagars leverans för prime medlemmar som i USA kan det vara en anledning men just nu verkar det inte gå snabbare och merparten av grejerna kommer väl ändå från europa.

Som en jämförelse beställde jag grejer från sportamore ca 19.00 igår som levereras till instabox på lokala ica idag vid 20.20. Lyckas amazon med liknande så blir det klart intressantare att handla.

C
T toolman77 skrev:
Jag tycker ändå att det mesta jag hittat är billigare på amazon.de.
Glöm inte bort att det tillkommer mellanskillnaden mellan tysk och svensk moms på de priser du ser på amazon.de + växlingspåslag när du handlar i EUR.

Beställde för ett tag sedan Bosch slippapper 25-pack 225 mm.
Kom i Posten 5x5 93 mm Delta istället.
Felanmälde detta och inom bara några minuter hade de ordnat en ny order på detta 25-pack.
Nu har det kommit ett nytt paket med 5x5 93 mm Delta.

Hur gör man för att få rätt produkt tro? :thinking:
Vill inte göra en retur med återbetalning för priset har ökat en del sedan beställning. Bosch artikelnummer är rätt i beställningen så det verkar konstigt att de packar fel två gånger.

C
H hydrolift skrev:
Hur gör man för att få rätt produkt tro? :thinking:
Säkert en säljare som drar en rövare. Det kan ju knappast bero på att de plockar fel vara från hyllan.
Antar att säljaren inte är Amazon eller Bosch?
Fortsätt felanmäla och bygg upp ett lager så kan du ju sälja dem vidare sen :rofl:

• Gilla
  • Haha
Snailman och 2 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Säkert en säljare som drar en rövare. Det kan ju knappast bero på att de plockar fel vara från hyllan.
Antar att säljaren inte är Amazon eller Bosch?
Fortsätt felanmäla och bygg upp ett lager så kan du ju sälja dem vidare sen :rofl:
:rofl:(y)
Jo men det är Bosch original som kom och det är "Säljs och fraktas av Amazon".

Den första omgången fick jag göra vad jag ville med, kasta eller använda. Vet inte hur de reagerar nu. :thinking:

C
H hydrolift skrev:
Jo men det är Bosch original som kom och det är "Säljs och fraktas av Amazon".
Aha, då måste de ju blandat ihop artiklarna på nåt sätt.
Intressant att se om de lyckas reda ut det eller om det slutar med att du får pengarna tillbaka. Gissar på det senare...

• Gilla
hydrolift
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Aha, då måste de ju blandat ihop artiklarna på nåt sätt.
Intressant att se om de lyckas reda ut det eller om det slutar med att du får pengarna tillbaka. Gissar på det senare...
Det blev så att de betalade tillbaka pengarna för de kunde inte göra ett nytt försök ytterligare en gång och risken är väl att de skickat samma igen. Man tycker de skulle ändra så att inte fler får samma fel, går fortfarande att beställa produkten: https://www.amazon.se/gp/product/B06W9HQBGK

• Ledsen
MultiMan
  • Laddar…
MultiMan
Verkar ju vara mycket märkligt. Recensioner från den länkade produktsidan:

Skärmbild av kundrecensioner på en produktsida, med olika användares feedback och betyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
hydrolift
  • Laddar…
C
MultiMan MultiMan skrev:
Verkar ju vara mycket märkligt.
Stora organisationer saknar oftast helt förmåga att agera "utanför boxen". Det där kan säkert pågå i åratal utan att något händer. Ibland till kundens fördel - just sayin'...

• Gilla
tompaah7503 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.