Amazon hade tjänat på att licensiera google translate.
De använder egen översättningsmotor och resultatet blir som google translate för 10 år sen.Vet inte om det beror på snålhet, dumhet, stolthet, eller att google bara inte vill hjälpa Amazon, om än mot pengar.
Därför det står under varje recension "Översatt av Amazon".

Förutom alla konstiga produktnamn, en del som jag själv länkat tidigare, så blir det även galet i produktbeskrivningarna:

Ett exempel på idag:
"Verktygslös nagelsyltrengöring"
https://www.amazon.se/Makita-AF601-...dchild=1&keywords=AF601&qid=1612441276&sr=8-1

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 6 till
  • Laddar…
Fått hem prylarna från Amazon på helt rimliga tider, dock viss förvirring när fel ombud hade fått mina produkter. Åkte till den aviserade ombudet, bara för att konstatera att paketet ligger hos ett annat ombud.

Det riktiga riset är den märkliga returpolicyn när inte alla delar levererats. Beställde ett 3x20pack. Fick 3x12. Vid kontakt så är proceduren att jag ska returnera alla, för att lägga en ny order så dom får en ny chans att packa rätt antal. Varan finns i lager av samma säljare som jag la första ordern hos. Hur svårt är det att sända kompletterande antal och spara diverse meck o transporter?
Nej det där ger en bitter eftersmak som gör att jag kommer dra mig för att göra affär framöver om möjligt.

Fick sms från postnord att mitt paket kommit till Sverige har att det skulle betalas tull och skatt

Hur kontaktar jag amazon?

• Gilla
Nick&Wald
  • Laddar…
nino nino skrev:
Fick sms från postnord att mitt paket kommit till Sverige har att det skulle betalas tull och skatt

Hur kontaktar jag amazon?
Jag själv har använt chatten. Fungerar väldigt bra.

• Gilla
nino
  • Laddar…
N Nick&Wald skrev:
Jag själv har använt chatten. Fungerar väldigt bra.
Hur gör man? Chatten är väl bara en robot?

Du skriver in numret du vill bli uppringd på, och så ringer de oftast inom minuten..

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Anvönde chatten i appen, funkade fint

• Gilla
Nick&Wald
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Hur gör man? Chatten är väl bara en robot?
Som jag kommer ihåg det så står det "kundtjänst" längs ner på webbsidan. Trycker man där så får man upp flera olika förslag, tror jag valde "kontakta oss". Därefter valde jag produkten jag hade problem med, i mitt fall ett verktyg som jag försökt att reklamera men mitt postombud kunde tyvärr inte ta emot det av någon konstig anledning. I chatten pratade jag med en person vid namn, Melissa.

N Nick&Wald skrev:
Som jag kommer ihåg det så står det "kundtjänst" längs ner på webbsidan. Trycker man där så får man upp flera olika förslag, tror jag valde "kontakta oss". Därefter valde jag produkten jag hade problem med, i mitt fall ett verktyg som jag försökt att reklamera men mitt postombud kunde tyvärr inte ta emot det av någon konstig anledning. I chatten pratade jag med en person vid namn, Melissa.
Melissa, är inte hon syster till fröken Alexa? Och kusin med tant Siri? ;)

• Gilla
  • Haha
Snailman och 2 till
  • Laddar…
Lade en beställning femte februari som skickades den nionde och i fredags fick jag ett meddelande om att dem inte kunde leverera utan skulle betala tillbaka pengarna. Detta har inträffat flera gånger och är lite tråkigt framför allt med tanke på väntetiden på beställningar som inte kommer.

ceson ceson skrev:
Lade en beställning femte februari som skickades den nionde och i fredags fick jag ett meddelande om att dem inte kunde leverera utan skulle betala tillbaka pengarna. Detta har inträffat flera gånger och är lite tråkigt framför allt med tanke på väntetiden på beställningar som inte kommer.
otur!
Vad är det för prylar du beställt?
Jag har nog lagt ett 20-tal ordrar och inte råkat ut för det ännu.

D Daaaaaniel skrev:
"Verktygslös nagelsyltrengöring"
[länk]
Precis som våra printrar på jobbet som ibland varnar för "Papperssylt"
;-)

• Haha
Tule54
  • Laddar…
D Daaaaaniel skrev:
otur!
Vad är det för prylar du beställt?
Jag har nog lagt ett 20-tal ordrar och inte råkat ut för det ännu.
Nu sist var det muttrar till T-tracks. Misstänker att det är strul med reglerna runt brexit som gör att det strular, får kolla att säljande företag är med i EU hädanefter;)

Fick mall för en timme sen, alltså kanske 3h efter jag chattat med kundtjänst att dom gjort återbetalning på skatt och tull avgifter.

Skulle man ha beställt en laddning till innan, nu kanske priset höjs

• Gilla
trojlee
  • Laddar…
Ni som letar efter billigare alternativ, både Banggood och AliExpress har numera en del varor till salu med skeppning från Europa (de skickas från Kina till Europa där de får ny adressetikett innan de skickas till Sverige).

• Gilla
Nick&Wald och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.