C cpalm skrev:
Ehhh.. Har du ens varit inne på amazon.se?
Det kan omöjligen finnas en butik som är svårare att hitta något i.
Jodå, K-rauta. Jag bjuder på en öl till den som utan att använda sökfunktionen kan leta upp deras kap/gersågar eller deras sågbord. Dessutom har de ett eget system att döpa saker så de är svåra att söka fram en och en.

• Gilla
  • Haha
MasMats och 3 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Ehhh.. Har du ens varit inne på amazon.se?
Det kan omöjligen finnas en butik som är svårare att hitta något i.
Nu har väll amazon.se vart uppe ett kort tid vänta tills dom får lite rull på det

daddydj daddydj skrev:
Jodå, K-rauta. Jag bjuder på en öl till den som utan att använda sökfunktionen kan leta upp deras kap/gersågar eller deras sågbord. Dessutom har de ett eget system att döpa saker så de är svåra att söka fram en och en.
Det är ju helt otroligt har inte försökt handla på deras sida på några år nu kommer ihåg hur dåliga dom var sen när man hitta varan och det stod att den skulle finnas på hyllan men som aldrig stämde när man kom till butiken

TeroM TeroM skrev:
Är Prime verkligen släppt i Sverige?

Siten ovan är inte till Amazon utan något eget,

[bild]

Klickar man på länken för att läsa mera kommer du till nästa privata sida som i sin tur länkar vidare till Amazon.co.uk för att skapa ett Prime konto i England med "swedcandy" som typ värvare med förmodligen någon bonus från Amazon ..?
www.amazon.co.uk (/gp/video/primesignup/ref=acph_piv?tag=swecandy0a-21)

Har svårt att tro att de kan lova en-dags leverans så länge de inte byggt ut sitt sverigelager rejält. Jag har varit Prime medlem i US sedan länge då jag velat få snabba leveranser när jag varit där och även få tillgång till Prime Video och Musik.
Ah den hade jag missat, och det kan mycket väl vara som du säger, att det inte är släppt.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
P poba53 skrev:
Fortsättning på min Amazon.de fellevarans: Fick min nya leverans idag från Tyskland. Idag ett paket på 5.2 kg som lovade gott eftersom det förra vägde 300g. Men tyvärr så kom det en artickel istället för 4 som utlovats mot att jag skickade tillbaks den urspungliga. Så nu har jag totalt 2 av 4 articklar (de absolut viktigaste). Men jag får loopa en gång till till deras kundstjänst. Båda leveranserna har korrekta beställningsdokument men man får ingen följesedel som de kanske hade fattat i deras packning att något fattades.
Sista försöket med Amazon.de misslyckades totalt. Hade kontakt med deras kundtjänst idag om att leverans 2 bara innehöll en av fyra beställda artiklar. Och får bekedet att jag måste sända tillbaks båda leveransernas innehåll (totalt 2 av 4 beställda) och jag erbjuder mig då att behålla dessa två jag har och skippa de två saknade som inte kostade en förmögenhet. Då får jag beskedet att de inte kan skänka bort två kompletta leveranser (1326 Euro) för enligt deras system är jag då skyldig dem detta. Jag har betalt 663 Euro för en komplett enhet.

Så nu blir detta att packa och skicka tillbaks. Jag eskalerade beslutet till en högre chef på deras kundtjänst och fick svaret att de inte kan redigera i utfärdade ordrar eller skicka ersättningsdelar som fattas i leverans.
Så Nu har jag en leverantör mindre att kolla på. Så uruselt skött så det inte finns ord för det.

• Gilla
  • Ledsen
  • Arg
bulleribock och 3 till
  • Laddar…
Har beställt en del verktyg från Amazon.se senaste månaderna (Bosch blå) och för mig har det funkat klockrent. Priset är ca. 30% billigare än Verktygsproffsen/Proffsmagasinet och även om jag hellre skulle stödja de svenska butikerna så är skillnaden i pris för stor.

• Gilla
Nick&Wald och 3 till
  • Laddar…
Någon som är på jakt efter en Öronförsvarare? Bra pris nu! :crysmile:
Gröna hopfällbara öronförsvarare från Vanderfields med justerbart huvudband.

• Gilla
  • Haha
Mickebandsåg och 3 till
  • Laddar…
Lite spännande med hur amazon skickar paketen, beställde 3 saker i lördags och klickade i att dom kunde samla min beställning i så få paket som möjligt.
Ändå skickas 3 separata paket som alla går igenom samma amazon-lager i tyskland, på samma dag. Enda skillnaden är att det ena ursprungligen kom från frankrike, en från ett annat tyskt lager och den tredje började sin resa där.

Min erfarenhet efter några köp från Amazon.se är att väldigt mycket verkar fraktas runt bland olika lager i Tyskland, innan någon får för sig att skicka det vidare till Danmark.. Sedan går det fort.

MultiMan
Jag har senaste månaderna fått saker skickade från Storbritannien, Italien (varmluftfritösen som vann Byggahus-testet kom härifrån), Spanien, Frankrike, Tyskland och Polen (troligen missat något ytterligare land). Ibland undrar man hur det kan bli ekonomi i så många uppdelade leveranser med de är ju gigantiska inom logistik så något gör de uppenbart rätt.

Satt och tittade igår på kommunikationsradios.
Funderade på att uppgradera antennen till en "kvinnlig skinka"
143115911_3816017075088032_6255346108781732488_n.png

Men sen kom jag på att det kanske är lite overkill för mig som bara är "skinkamatör".
Då passar nog denna bättre.
Baofeng UV-5RE+ Plus UHF VHF lång räckvidd dubbelband tvåvägsradio för skinkamatörer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
  • Wow
tompaah7503 och 5 till
  • Laddar…
Är det bara jag som reagerar på att det mesta faktiskt är dyrare på Amazon.se!?

Nåväl hittade mina favorit Ecco skor till halva priset mot lokala handlare så det fick blir två par för samma peng som ett.

Däremot väljer jag leverans till lokala ICA, får mail om att det finns på lokala ICA i fredags, besöker butiken söndag och får besked att (Dom kollade inte ens..) "Jaha, är det Amazon!? Du får vänta på SMS från postnord att det finns här... Mailet kommer innan paketet finns att hämta"

Idag är det Onsdag och man kan ju tycka att det skulle vara framme - Jodå, en spårning senare visar att det finns i en helt annan butik (Coop) längre bort trots att Amazon säger att det finns på lokala ICA och det var dit jag valde leverans.

Njaa... Amazon.. Jag vet inte, tycker nog att tex tyska Ebay har mer att erbjuda.

slacker slacker skrev:
Är det bara jag som reagerar på att det mesta faktiskt är dyrare på Amazon.se!?

Nåväl hittade mina favorit Ecco skor till halva priset mot lokala handlare så det fick blir två par för samma peng som ett.

Däremot väljer jag leverans till lokala ICA, får mail om att det finns på lokala ICA i fredags, besöker butiken söndag och får besked att (Dom kollade inte ens..) "Jaha, är det Amazon!? Du får vänta på SMS från postnord att det finns här... Mailet kommer innan paketet finns att hämta"

Idag är det Onsdag och man kan ju tycka att det skulle vara framme - Jodå, en spårning senare visar att det finns i en helt annan butik (Coop) längre bort trots att Amazon säger att det finns på lokala ICA och det var dit jag valde leverans.

Njaa... Amazon.. Jag vet inte, tycker nog att tex tyska Ebay har mer att erbjuda.
Ett tips är att använda Postnord appen (regga både epost och mobilnr), det gör jag.
Tycker att senaste året har Postnord blivit mycket bättre på spårningen. Känns också alltid som att appen ligger före på sms- och mailutskicken.

Brukar också få pling i appen att ett paket är reggat innan jag ens får mail ifrån leverantören om att dom skickat beställningen.

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
iwe iwe skrev:
Ett tips är att använda Postnord appen (regga både epost och mobilnr), det gör jag.
Tycker att senaste året har Postnord blivit mycket bättre på spårningen. Känns också alltid som att appen ligger före på sms- och mailutskicken.

Brukar också få pling i appen att ett paket är reggat innan jag ens får mail ifrån leverantören om att dom skickat beställningen.
Absolut, jag kör Unifaun "Mina Paket" appen som tar alla leverantörer.
Det var där jag såg att paketet minsann var på en annan butik efter att manuellt lagt in försändelsen.

engs
Även jag är positivt överraskad att en seg gammal organisation som PostNord, har en så smidig applösning

+ att man kan identifiera sig med bank-id innan man ens går in, bara visa OCR-koden och det är klart.
Ingen kod som ska memoreras / letas och behöver inte lämna körkort/id.

Kanon i vanliga fall men nu i coronatider ännu bättre. Dels mindre saker som ska byta händer, men främst går det snabbare. -> Mindre kö ju fler som använder den och har allt redo innan de står på tur.

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.