193 953 läst · 1 347 svar
194k läst
1,3k svar
Amazon Sverige har slagit upp portarna
Intressant nu med Amazon är att många böcker skickas från UK.
Detta gör att det är i princip 3 veckors leveranstid.
Mina senaste böcker blev liggande en vecka i UK och sen en vecka i Tyskland på grund av detta.
Jag gjorde en beställning med bland annat linjelaser där en del delar av beställningen kom dagen efter.
En del kom till postombud. Och en annan del kom via UPS
Som sagt. Det är inte en supersmidig leverans när allt kommer med olika fraktsätt. Men det fungerar ju nu när man jobbar hemma
Detta gör att det är i princip 3 veckors leveranstid.
Mina senaste böcker blev liggande en vecka i UK och sen en vecka i Tyskland på grund av detta.
Jag gjorde en beställning med bland annat linjelaser där en del delar av beställningen kom dagen efter.
En del kom till postombud. Och en annan del kom via UPS
Som sagt. Det är inte en supersmidig leverans när allt kommer med olika fraktsätt. Men det fungerar ju nu när man jobbar hemma
Det säger ju inte så mycket för Sverige. Men letade reda på följande:C cpalm skrev:
I USA säger man att det är beställning före 12 för att få leverans senast 22.Dock står det inget om det på Amazons egna sidor utan verkar bero på vilka lager det skickas från och var man bor.
DVS något som inte går att googla sig till direkt
Vad som gäller i USA är ju som du säger helt ointressant. Där kör de ju till stor del med "egna" bud från lokala lager.Appendix skrev:
Att jag skulle kunna beställa prylar nu och få hit dem med Postnord från Tyskland/Spanien/UK i eftermiddag/kväll? I call bullshit om ingen har testat och kan redogöra för sina egna erfarenheter.
Här är det inan 12 tror jag men sen beror det mycket på hur centralt man bor det som har gjort att amazon är så stora idag är att dom har kunnat konkurrera med fysiska butiker inte bara på priset utan på hur lång tid det tar dig att åka till butiken och hem igen plus att deras kundservice och retur aldrig säger nej och det är väldigt svårt att hitta i en fysisk butik idag som säger ja till alla returer snarare har dom blivit experter på att skylla felen på kundenC cpalm skrev:
Samma dag får nog Sverige vänta på tills dom har egna lager i varje region av landet nu har ju amazon kontrakt med postnord var det inte postnord som har kör med mindre utlämnings dagar nu?C cpalm skrev:Vad som gäller i USA är ju som du säger helt ointressant. Där kör de ju till stor del med "egna" bud från lokala lager.
Att jag skulle kunna beställa prylar nu och få hit dem med Postnord från Tyskland/Spanien/UK i eftermiddag/kväll? I call bullshit om ingen har testat och kan redogöra för sina egna erfarenheter.
Är Prime verkligen släppt i Sverige?FredrikR skrev:
Siten ovan är inte till Amazon utan något eget,
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klickar man på länken för att läsa mera kommer du till nästa privata sida som i sin tur länkar vidare till Amazon.co.uk för att skapa ett Prime konto i England med "swedcandy" som typ värvare med förmodligen någon bonus från Amazon ..?
www.amazon.co.uk (/gp/video/primesignup/ref=acph_piv?tag=swecandy0a-21)
Har svårt att tro att de kan lova en-dags leverans så länge de inte byggt ut sitt sverigelager rejält. Jag har varit Prime medlem i US sedan länge då jag velat få snabba leveranser när jag varit där och även få tillgång till Prime Video och Musik.