17 492 lÀst · 404 svar
17k lÀst
404 svar
Allt om motorcykeln
Allvetare
· VÀstra Götaland
· 11 398 inlÀgg
Jag blir överraskad hur mÄnga som inte normalt kör hoj och gÄr direkt och köper nytt, speciellt ny hoj. Sen sÀljs den med 200 mil pÄ mÀtaren
SĂ„ , nu var framhjulet balanserat och monterat i hojen. Tejpbiten med V markerar var ventilen sitter pĂ„ andra sidan. Fotar hjulsidorna efter balansering ifall man skulle tappa nĂ„n vikt sĂ„ vet man var den suttit och kan ersĂ€tta den đ

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· VÀstra Götaland
· 11 398 inlÀgg
Allvetare
· VÀstra Götaland
· 11 398 inlÀgg
+10 i Göteborg sÄ det blev en testdag. Testade Honda CRF300L Rally och CFMOTO 450MT, den senare var vÀldigt mycket trevligare Àn jag hade förvÀntat mig.
Allvetare
· VÀstra Götaland
· 11 398 inlÀgg
Jag har lite problem med dotterns moped och tĂ€nkte att det Ă€r ju nĂ€stan en mcđ sĂ„ jag skriver i den hĂ€r trĂ„den. Det Ă€r sĂ„ att den kan fĂ„ för sig att rusa motorn nĂ€r den stĂ„r pĂ„ tomgĂ„ng. Oftast hĂ€nder det nĂ€r man ger gas en gĂ„ng. NĂ€r man gett gas sĂ„ gĂ„r den först ner i varv och sedan börjar den öka varvet sĂ„ mycket att man blir tvungen att stĂ€nga av motorn. Gasvajern verkar inte kĂ€rva vad jag kan se.
Det Àr en CPI supercross med Mikuniförgasare. Den har elektrisk choke men det Àr ingen skillnad om jag kopplar ur den.
NÄgon som har nÄgra idéer om vad som kan vara fel.
Det Àr en CPI supercross med Mikuniförgasare. Den har elektrisk choke men det Àr ingen skillnad om jag kopplar ur den.
NÄgon som har nÄgra idéer om vad som kan vara fel.
BÄda kan vara alternativ. Men om den drar tjuvluft ökar varvet hela tiden dÄ? Jag har haft isÀr och putsat förgasaren. Ska göra det noggrannare idag. DÀr Àr en kolv som lyfts uppÄt nÀr man gasar istÀllet för ett vanligt spjÀll. Och den löper fint utan att kÀrva det minsta.MathiasS skrev:
Klicka hÀr för att svara
Produkter som diskuteras i trÄden
Liknande trÄdar
-
Komplettera kabelanslutning infÀllt mÀtarskÄp
El -
FĂ„r 230v mellan nolla och jord⊠Ăr allt som det ska? Eller?
El -
Peters shotgunhus i Husdrömmar - med ALLT om konstruktionen
Artikelkommentarer -
LÄskolv fastnar ibland, alltsÄ den delen som kallas tryckesfall och fjÀdrar.
Fönster & Dörrar -
Allt om tÄg
Ăvrigt Off Topic