17 494 läst · 404 svar
17k läst
404 svar
Allt om motorcykeln
Jag har ju en 22´ 900RP och en 24´ MT09SP i garaget och jag kan inte säga att Triumphen känns mer premium än Yamahan. Tvärtom. MT'n känns tightare och bättre ihopskruvad än Tigern även om det inte är några gigantiska skillnader. Vad gäller ljud från motorn (inte avgasljud) så är det dock väldigt stora skillnader där CP3motorn yamahan är tyst och Tigerns skramlar och viner i sådan mängd att med original avgas så hörde man inte ens avgasljudet.... så, CP3 motorn + ett race akra i en Tracer kommer vara perfekt, frågan är om resten av hojen är kul, det får vi se till våren.Rabbithole skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 398 inlägg
Ja, jag tycker då att en Multistrada 950 är roligare att köra än Tracer 9. Fast båda är kul 😀
Får hoppas man kan köra Dominator,n i år , hade jäkla problem med det förra
året då jag inte orkade sitta med v knä på mittmonterade fotpinnar. Så var
inne och besiktigade den och sen har den stått , bara varmkört ibland.
Men känns bättre nu efter man börjat med vattengymnastiken faktiskt 😀
året då jag inte orkade sitta med v knä på mittmonterade fotpinnar. Så var
inne och besiktigade den och sen har den stått , bara varmkört ibland.
Men känns bättre nu efter man börjat med vattengymnastiken faktiskt 😀
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 398 inlägg
En Dominator är allt man behövergalento skrev:
Om bara Honda kunde få tummen ur att göra en ny. Men det lär väl inte hända (CB500x motor i CRF300L Rally)
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 398 inlägg
Finns det någon bra eftermarknadssadel till Dominator?galento skrev:
Transalp är ju lite bekvämare men tyngre. Bättre för resor, kanske... Men jag personligen vill alltid ha lättast möjliga hoj
Någon som har bra tips på var man kan hitta mckläder av det billigare slaget? Mor min skaffade en quadro trehjuling för något år sen men som hon sen inte kört så mycket. Funderar lite på att låna den men då behövs ju lämpliga kläder.
Eftersom jag inte vet om det blir ett fåtal turer eller något regelbundet vill jag ju gärna undvika att lägga alldeles för många tusenlappar.
Eftersom jag inte vet om det blir ett fåtal turer eller något regelbundet vill jag ju gärna undvika att lägga alldeles för många tusenlappar.
Jag har en jacka från Lindstrands. Jämfört med mycket annat verkar det väldigt prisvärt. Har kört i ösregn i flera timmar men blir inte blöt. Har sedan kevlarjeans (inte lindstrands) och Lindstrands regnbyxor vid behov.P Prodigys skrev:Någon som har bra tips på var man kan hitta mckläder av det billigare slaget? Mor min skaffade en quadro trehjuling för något år sen men som hon sen inte kört så mycket. Funderar lite på att låna den men då behövs ju lämpliga kläder.
Handelsboden har ju även sitt eget märke som nog är lite billigare också.
Husägare
· Norra Roslagen
· 267 inlägg
Jag kikar eventuellt på lite nya kläder och har spanat in FC-Moto.de.P Prodigys skrev:Någon som har bra tips på var man kan hitta mckläder av det billigare slaget? Mor min skaffade en quadro trehjuling för något år sen men som hon sen inte kört så mycket. Funderar lite på att låna den men då behövs ju lämpliga kläder.
Har själv inte beställt därifrån men verkar vettiga.
galento skrev:
Får väl ta en runda till malmö någon helg och se om det billiga i deras sortiment passar.MathiasS skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 398 inlägg
Handelsboden och SMX Sports är bra butiker med prisvärt utbud.
Som nämnts är Lindstrands väldigt bra kläder till ett humant pris. Jag gillar mesh kläder med separat skaljacka för regn/vindskydd. Alternativt att man kör ett laminerat ställ.
Lindstrands Transtrand jacka
Lindstrands Berga byxor
Online än XL Moto mitt go-to ställe,
FC Moto brukar vara lite långsamma, samma med Louis.
I Skåne är Lillemans MC i Lund bra, även Nilssons i Helsingborg är vettigt
Som med allt, en djungel att välja rätt.
Som nämnts är Lindstrands väldigt bra kläder till ett humant pris. Jag gillar mesh kläder med separat skaljacka för regn/vindskydd. Alternativt att man kör ett laminerat ställ.
Lindstrands Transtrand jacka
Lindstrands Berga byxor
Online än XL Moto mitt go-to ställe,
FC Moto brukar vara lite långsamma, samma med Louis.
I Skåne är Lillemans MC i Lund bra, även Nilssons i Helsingborg är vettigt
Som med allt, en djungel att välja rätt.