828 794 läst · 12 251 svar
829k läst
12,3k svar
Allt om bilen
Det är stor skillnad mot LED-ramp men är det kamera, frontsensorer och radar för farthållaren i vägen så blir det inte mkt plats kvar några stora ljus. Förra bilen valde jag bort dessa finesser så jag kunde ha riktiga extraljus.Isakare skrev:
Gissar på inget lim alls. Finns det faktiskt gummilister som ska limmas fast? Jag har inte stött på några ännu. Men jag har ju inte sett alla bilar.Intet skrev:
Måste väl gissa på bilmodell också. Kan det vara en Volvo Amazon?
Påminner som sagt om Amazon men det är det inte. Simca ca 1960?Intet skrev:
Ganska säker på att det var kontaktlim som användes på den tiden gummilister limmades.Intet skrev:
Rejält fel på båda märkena men nära på årsmodeller.Fotografen skrev:
Orginallisterna satt fast med små fästen som trycktes in i hål.N Niq skrev:
Amazon är som sagt fel.
Tackar för klistertipset eller är det limtipset.🤔Keiller skrev:
Morris Garage är också fel.
Mer tips. Tack.Isakare skrev:
Dags för en ny bild. Både på ägarens "pondus" och bilens akterspegel. Den har som synes inte bara en utan två kofångare

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det vinklade bakljuset påminner om Buick men det är ingen Buick,suveränt snygg anslutning mellan kofångare och plåten.
Typ Californiavit färg, något engelskt skulle jag gissa? Triumph?
Typ Californiavit färg, något engelskt skulle jag gissa? Triumph?
Allvetare
· Västra götaland
· 9 540 inlägg
Tada! Rätt svar från en Chryslerman (med tanke på 440?).Patrik440 skrev:
Chrysler New Yorker 1959.
Man kan tycka vad man vill om bilarna. Själv älska jag bilar som ser ut som Blix Gordons rymdskepp. Men namnen. Tänk er "Volvo Göteborgaren" istället för 142. Eller en "cabbe" jag åkte till Italien med för länge sedan. "Oldsmobile 442 Cutlass supreme" (med den återförsäljarbeställda W30 motorn). Eller Fords "Sunliner" och Packards Carribean eller Clipper eller ...
Aj fan! Var lite (sömn)drucken igår kväll när jag utlovade "Bästa svar". Det är inte möjligt. Det är ju inte min tråd!!! Ber om ursäkt för detta och hoppas på överseende med denna fadäs.
Ja, nu syntes det att det var en Mopar. Gummilisten runt bagageluckan viks in i plåtfalsen och lim behövs egentligen inte. Se till att du får profilen på listen åt rätt håll bara. Men det kan vara bra att limma ändå, särskilt i böjarna och vid ändarna, så minimerar man risken att listen följer med när man öppnar luckan.
Den har han tydligen redan monterat. Det är ett väldigt långdraget projekt så han har glömt en hel del. Parallellt pågår en Cadillack 59 med köksverandarenovering i lika makligt tempo.. Så det underlättar inte vad som skulle sitta var och hur.Keiller skrev:
Ja, nu syntes det att det var en Mopar. Gummilisten runt bagageluckan viks in i plåtfalsen och lim behövs egentligen inte. Se till att du får profilen på listen åt rätt håll bara. Men det kan vara bra att limma ändå, särskilt i böjarna och vid ändarna, så minimerar man risken att listen följer med när man öppnar luckan.

Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 365 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 365 inlägg