775 305 läst · 11 676 svar
775k läst
11,7k svar
Allt om bilen
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 051 inlägg
Det är nog en bra idé generisk svart högtemperaturtålig färg hade jag gått på
Jag har oxå en V70 -13 (D4). Så det där får jag nog ta tag i, innan något händer.mattetvilling skrev:Fick larm om att det behövdes service på larmsystem ibland på vår v70-2013. Efter lite Google finns det ett batteri i sirenen som ger sig, oftast även med lite syra utträngning som kan fräta på kretskortet.
Hittade sirenen innanför innerskärmen
[bild]
Fick bryta bort plåtskalet och skära upp sirenen
[bild]
Ett batteri beställdes för ca 150kr och efter lite tvätt (då kretskortet var lite anfrätt) så var den ihop igen.
[bild]
Fungerar nu fint utan larm.
Vad är det för modell på din bil bensin/diesel? Vilken sida satt sirenen på?
Det här blir det fjärde batteriet som finns i bilen😬
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 051 inlägg
Svärdottern har en v40 med samma fel, börjar larma mitt i nätterna ibland 😬😄 (populärt i lägenhetsområde...)mattetvilling skrev:Fick larm om att det behövdes service på larmsystem ibland på vår v70-2013. Efter lite Google finns det ett batteri i sirenen som ger sig, oftast även med lite syra utträngning som kan fräta på kretskortet.
Hittade sirenen innanför innerskärmen
[bild]
Fick bryta bort plåtskalet och skära upp sirenen
[bild]
Ett batteri beställdes för ca 150kr och efter lite tvätt (då kretskortet var lite anfrätt) så var den ihop igen.
[bild]
Fungerar nu fint utan larm.
Man borde kunna klippa av kabeln till sirenen ? Bilen är en 03 eller nåt sånt så inget som någon vill stjäla
Allvetare
· Västra götaland
· 9 407 inlägg
Jag lackade nya bromstrummor bak på min Fiesta med slät hammarlack .. har suttit förvånansvärt bra ...DennisCA skrev:
Högtemp-färg tror jag inte är nödvändigt på en bakbromsar på en lätt bil ..