Det är nog en bra idé generisk svart högtemperaturtålig färg hade jag gått på

Rabbithole Rabbithole skrev:
Det är nog en bra idé generisk svart högtemperaturtålig färg hade jag gått på
Ska man en gång måla kan man väl använda någon rolig färg.

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
mattetvilling mattetvilling skrev:
Fick larm om att det behövdes service på larmsystem ibland på vår v70-2013. Efter lite Google finns det ett batteri i sirenen som ger sig, oftast även med lite syra utträngning som kan fräta på kretskortet.

Hittade sirenen innanför innerskärmen
[bild]

Fick bryta bort plåtskalet och skära upp sirenen
[bild]

Ett batteri beställdes för ca 150kr och efter lite tvätt (då kretskortet var lite anfrätt) så var den ihop igen.
[bild]

Fungerar nu fint utan larm.
Jag har oxå en V70 -13 (D4). Så det där får jag nog ta tag i, innan något händer.
Vad är det för modell på din bil bensin/diesel? Vilken sida satt sirenen på?
Det här blir det fjärde batteriet som finns i bilen😬

N Niq skrev:
Jag har silver och svart bromsoksfärg så det får bli nån av dom, har nåt neongrönt men det är inte högtempsfärg.

N Niq skrev:
Man kan ju fråga sig vilket slutresultat man vill ha. Vill man att blickarna skall dras till bilen bromstrummor kan man välja en färg som sticker ut. För mig är det en sak som bara ska vara där och fungera

mattetvilling mattetvilling skrev:
Fick larm om att det behövdes service på larmsystem ibland på vår v70-2013. Efter lite Google finns det ett batteri i sirenen som ger sig, oftast även med lite syra utträngning som kan fräta på kretskortet.

Hittade sirenen innanför innerskärmen
[bild]

Fick bryta bort plåtskalet och skära upp sirenen
[bild]

Ett batteri beställdes för ca 150kr och efter lite tvätt (då kretskortet var lite anfrätt) så var den ihop igen.
[bild]

Fungerar nu fint utan larm.
Svärdottern har en v40 med samma fel, börjar larma mitt i nätterna ibland 😬😄 (populärt i lägenhetsområde...)
Man borde kunna klippa av kabeln till sirenen ? Bilen är en 03 eller nåt sånt så inget som någon vill stjäla

DennisCA DennisCA skrev:
Jag har silver och svart bromsoksfärg så det får bli nån av dom, har nåt neongrönt men det är inte högtempsfärg.
Jag lackade nya bromstrummor bak på min Fiesta med slät hammarlack .. har suttit förvånansvärt bra ...
Högtemp-färg tror jag inte är nödvändigt på en bakbromsar på en lätt bil ..

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.