774 125 läst · 11 659 svar
774k läst
11,7k svar
Allt om bilen
Ett steg fram ett bak.N Niq skrev:Ja då är ju knappast körsträckan ett problem. Det lönar sig nog att hälla i något sådant som rabbithole rekommenderar ibland.
Jag brukar hälla i någon bränslesystemsrengöring som också tar bort fukt i bränslesystemet efter vintern. Jag har visserligen bensinmotor nu men gjorde likadant på våra dieslar som vi haft.
Men det är ju bra att läsa ut felkoderna om du har möjlighet. Finns väl ganska enkla läsare som inte är så dyra. Andra vet bättre än mig vad som finns.
Hällde i geggan i morse, och starten efter så tändes motorlampan. 😐
Men hade på vägen hem från jobbet åtminstonde ingen försämrad motorprestanda.
Angående linolja/rostskydd.
https://www.facebook.com/share/v/1XGfsx7pcK/
Tyvärr FB länk, jag hittade det inte på Youtube.
https://www.facebook.com/share/v/1XGfsx7pcK/
Tyvärr FB länk, jag hittade det inte på Youtube.
Vi har en Ford, 1,6 diesel på firman med samma problem trots att bilen går mycket och regelbundet.Unikt namn skrev:
Rådet från verkstaden: Några mil på motorvägen på 3ans växel.
Och det hjälper, kollegan har nu lärt dig och känner att motorn är lite kraftlös innan lampan tänds, och växlar ner o gasar.
Renoverare
· Västragötaland
· 867 inlägg
Fick larm om att det behövdes service på larmsystem ibland på vår v70-2013. Efter lite Google finns det ett batteri i sirenen som ger sig, oftast även med lite syra utträngning som kan fräta på kretskortet.
Hittade sirenen innanför innerskärmen
Fick bryta bort plåtskalet och skära upp sirenen
Ett batteri beställdes för ca 150kr och efter lite tvätt (då kretskortet var lite anfrätt) så var den ihop igen.
Fungerar nu fint utan larm.
Hittade sirenen innanför innerskärmen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fick bryta bort plåtskalet och skära upp sirenen
Logga in
Skapa konto
Ett batteri beställdes för ca 150kr och efter lite tvätt (då kretskortet var lite anfrätt) så var den ihop igen.
Logga in
Skapa konto
Fungerar nu fint utan larm.