773 011 läst · 11 647 svar
773k läst
11,6k svar
Allt om bilen
Har ca5mil till jobbet varav hälften motorväg flera dagar i veckan, men en del kortare sträckor blir det ju också.N Niq skrev:
Körde lite mer aktivt idag och har inte sett något meddelande. 🤔Rabbithole skrev:
Men kan jag alltså hälla i någon tillsats som hjälper till att bränna bort eventuellt gegg från filtret?
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 044 inlägg
Jag testade denna senast. Vet inte hur mycket det hjälper jämfört mot regenerering eller hög belastning men.. lampan är tyst nu iallafallUnikt namn skrev:
https://www.biltema.se/bilvard/till...63WrE1aByGv4gCYESph7V0eGv8m1Q0ToaArqZEALw_wcB
Ja då är ju knappast körsträckan ett problem. Det lönar sig nog att hälla i något sådant som rabbithole rekommenderar ibland.Unikt namn skrev:
Jag brukar hälla i någon bränslesystemsrengöring som också tar bort fukt i bränslesystemet efter vintern. Jag har visserligen bensinmotor nu men gjorde likadant på våra dieslar som vi haft.
Men det är ju bra att läsa ut felkoderna om du har möjlighet. Finns väl ganska enkla läsare som inte är så dyra. Andra vet bättre än mig vad som finns.