T Tamak skrev:
Ok, lite svårt att säga något om skicket, har inte varit och tittat på den ännu, bara sett bilder.
Ganska långt har den gått, strax över 500 000km.
Lär iaf vara välservad av nuvarande ägare, har en kompis som känner ägaren så har ringt och interjuvad honom lite😂
Blir som andra bil hos oss över vintern när jag ställer bort jänkarna så kommer inte bli så mycket kört, har ca 2km till jobbet så blir ungefär det jag kör med den

Edit: 1400 euro hade dom till pris på den
För mig skulle det vara helt avgörande vad som är gjort med bilen. Har den gått så långt utan att byta koppling så skulle jag vara väldigt tveksam till att köpa den. Eller är just VVT hjulen bytta någon gång osv. Ett annat vanligt fel är det börjar läcka olja från oljepumpen. Det åtgärdas lämpligast när man byter kamrem.
Vi har haft V70 i många år o jag har skruvat det mesta själv. Det är en bra o hållbar bil men den har några saker som är dyra att åtgärda och som det inte riktigt finns någon väg runt och dom dyker upp på nästan alla V70 förr eller senare.

Jag skulle ta en ordentlig tur och se till att svänga ordentligt på ratten och se om det kommer några felmeddelande. Samt läsa ur felkoderna med en maskin som kan läsa srs o airbag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.