Undrar om OMG står för Oh My God och gäller priset?

• Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Dom flesta stjäls ju och åker lastbil ur landet, utan att tullen kan göra något.
Det är ett problem med många bilar tyvärr, BMW och audi har ju stora problem med att delar stjäls för att laga krockade bilar i Östeuropa.

Läste att det inte går att försäkra range rovers i London längre pga alla stölder.

Idag blev det lite mera hemmafix på Volvon, den här bilen hålls ihop med eltejp och buntband just nu känns det som... Däcket har se tidigare gnidit ett hål i sidan av bromsvajern så jag tänkte prova fixa det tillfälligt åtminstone, hoppas det håller tills sommarn.

Jag rengjorde först med WD-40, trasa och tryckluft. Sen torkade jag med aceton.

Jag lade en klick med fett där metallen kommit fram och sen började jag linda eltejp runt den. Efteråt lindade jag ett varv till med vulkaniserande tejp. Jag tänker denna förhindrar eltejpen att släppa.

Sen tog jag en bit trädgårdsslang som jag skurit upp och trädde över. Mera eltejp. Mera vulkaniserande tejp.

Till sist en massa buntband över det. Samt några buntband för att dra in vajern litet från däcket, den tog emot annars, nu har jag en fingersbredd med mellanrum så det får man hoppas duger.

Bilens bromsvajer lagad med eltejp, vulkaniserande tejp och buntband, fäst vid bakaxeln. Trädgårdsslang skyddar vajerns skadade område.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Får se hur länge det håller, känner inte för att gå och byta bromsvajern i vinter.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Idag blev det lite mera hemmafix på Volvon, den här bilen hålls ihop med eltejp och buntband just nu känns det som... Däcket har se tidigare gnidit ett hål i sidan av bromsvajern så jag tänkte prova fixa det tillfälligt åtminstone, hoppas det håller tills sommarn.

Jag lade en klick med fett där metallen kommit fram och sen började jag linda eltejp runt den. Efteråt lindade jag ett varv till med vulkaniserande tejp. Jag tänker denna förhindrar eltejpen att släppa.

Sen tog jag en bit trädgårdsslang som jag skurit upp och trädde över. Mera eltejp. Mera vulkaniserande tejp.

Till sist en massa buntband över det. Samt några buntband för att dra in vajern litet från däcket, den tog emot annars, nu har jag en fingersbredd med mellanrum så det får man hoppas duger.

[bild]

Får se hur länge det håller, känner inte för att gå och byta bromsvajern i vinter.
Den ser väldigt fräsch ut under för övrigt.

RoTe
L Lutte skrev:
Det är ett problem med många bilar tyvärr, BMW och audi har ju stora problem med att delar stjäls för att laga krockade bilar i Östeuropa.
Nä det är väl bara stölder av delar?

Mikael_L
Hur säljer man en bil idag? Alltså, var annonserar man?

Vad finns det för gratisalternativ.

Vad är annars prisvärt?

För 15-20 år sedan var blocket det självklara valet, idag vägrar jag att ha med dem att göra.

1. Blocket
2. Facebook marketplace

Sälja på export?

Blocket hör ju med verifierade användare nu så lite mindre stökfolk som ringer

Auktion kanske, VAXXA t ex?

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
S
DennisCA DennisCA skrev:

[bild]

Generellt sätter man vulktejp först och eltejp ytterst då vanlig vulktejp inte är uv tålig. Bara som tips för att det ska hålla!

Mikael_L Mikael_L skrev:
Hur säljer man en bil idag? Alltså, var annonserar man?

Vad finns det för gratisalternativ.

Vad är annars prisvärt?

För 15-20 år sedan var blocket det självklara valet, idag vägrar jag att ha med dem att göra.
Jag sålde till Bilway.se i våras och fick förvånansvärt bra betalt. De hämtade och skeppade ner till europa direkt, kronkursen gör att det är attraktivt att exportera. Du kan ju alltid be om en prisuppskattning.

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jag fick alldeles nyss ett tips av en vän (nu när vi talades vid över telefon), han tyckte att jag kanske skulle testa t.ex. Klaravik eller KVD etc.
Och hade också åsikten om att man kunde få rätt hyggligt betalt nuförtiden pga kronkursen och att de här aktörerna skickar en hel del bilar på export.

• Gilla
Dublin
  • Laddar…
L Lutte skrev:

Läste att det inte går att försäkra range rovers i London längre pga alla stölder.
Afrika verkar också vanligt

https://www.cbc.ca/news/world/auto-theft-canada-1.6953242

Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag fick alldeles nyss ett tips av en vän (nu när vi talades vid över telefon), han tyckte att jag kanske skulle testa t.ex. Klaravik eller KVD etc.
Och hade också åsikten om att man kunde få rätt hyggligt betalt nuförtiden pga kronkursen och att de här aktörerna skickar en hel del bilar på export.
Klaravik säljer väl bara åt företag.

K Kurtivan skrev:
Klaravik säljer väl bara åt företag.
Ja, på Klaravik är det företag som säljer, men KVD kan sälja bilen åt dig.

Skärmdump från ett diskussionsforum, där en fråga ställs om privatpersoner får sälja på Klaravik, med svaret att företag säljer men privatpersoner kan buda.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.