731 377 läst · 11 264 svar
731k läst
11,3k svar
Allt om bilen
TRX är väl merparten gissar jag på med det pris den har
https://www.blocket.se/annons/halla...dition_711hk_specialmodell_omg_lev/1001140214
https://www.blocket.se/annons/halla...dition_711hk_specialmodell_omg_lev/1001140214
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Undrar om OMG står för Oh My God och gäller priset?
Det är ett problem med många bilar tyvärr, BMW och audi har ju stora problem med att delar stjäls för att laga krockade bilar i Östeuropa.RoTe skrev:
Läste att det inte går att försäkra range rovers i London längre pga alla stölder.
Idag blev det lite mera hemmafix på Volvon, den här bilen hålls ihop med eltejp och buntband just nu känns det som... Däcket har se tidigare gnidit ett hål i sidan av bromsvajern så jag tänkte prova fixa det tillfälligt åtminstone, hoppas det håller tills sommarn.
Jag rengjorde först med WD-40, trasa och tryckluft. Sen torkade jag med aceton.
Jag lade en klick med fett där metallen kommit fram och sen började jag linda eltejp runt den. Efteråt lindade jag ett varv till med vulkaniserande tejp. Jag tänker denna förhindrar eltejpen att släppa.
Sen tog jag en bit trädgårdsslang som jag skurit upp och trädde över. Mera eltejp. Mera vulkaniserande tejp.
Till sist en massa buntband över det. Samt några buntband för att dra in vajern litet från däcket, den tog emot annars, nu har jag en fingersbredd med mellanrum så det får man hoppas duger.
Får se hur länge det håller, känner inte för att gå och byta bromsvajern i vinter.
Jag lade en klick med fett där metallen kommit fram och sen började jag linda eltejp runt den. Efteråt lindade jag ett varv till med vulkaniserande tejp. Jag tänker denna förhindrar eltejpen att släppa.
Sen tog jag en bit trädgårdsslang som jag skurit upp och trädde över. Mera eltejp. Mera vulkaniserande tejp.
Till sist en massa buntband över det. Samt några buntband för att dra in vajern litet från däcket, den tog emot annars, nu har jag en fingersbredd med mellanrum så det får man hoppas duger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Får se hur länge det håller, känner inte för att gå och byta bromsvajern i vinter.
Den ser väldigt fräsch ut under för övrigt.DennisCA skrev:Idag blev det lite mera hemmafix på Volvon, den här bilen hålls ihop med eltejp och buntband just nu känns det som... Däcket har se tidigare gnidit ett hål i sidan av bromsvajern så jag tänkte prova fixa det tillfälligt åtminstone, hoppas det håller tills sommarn.
[bild]
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 846 inlägg
1. Blocket
2. Facebook marketplace
Sälja på export?
Blocket hör ju med verifierade användare nu så lite mindre stökfolk som ringer
2. Facebook marketplace
Sälja på export?
Blocket hör ju med verifierade användare nu så lite mindre stökfolk som ringer
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 319 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 319 inlägg
Generellt sätter man vulktejp först och eltejp ytterst då vanlig vulktejp inte är uv tålig. Bara som tips för att det ska hålla!DennisCA skrev:Idag blev det lite mera hemmafix på Volvon, den här bilen hålls ihop med eltejp och buntband just nu känns det som... Däcket har se tidigare gnidit ett hål i sidan av bromsvajern så jag tänkte prova fixa det tillfälligt åtminstone, hoppas det håller tills sommarn.
[bild]
Jag sålde till Bilway.se i våras och fick förvånansvärt bra betalt. De hämtade och skeppade ner till europa direkt, kronkursen gör att det är attraktivt att exportera. Du kan ju alltid be om en prisuppskattning.Mikael_L skrev:
Jag fick alldeles nyss ett tips av en vän (nu när vi talades vid över telefon), han tyckte att jag kanske skulle testa t.ex. Klaravik eller KVD etc.
Och hade också åsikten om att man kunde få rätt hyggligt betalt nuförtiden pga kronkursen och att de här aktörerna skickar en hel del bilar på export.
Och hade också åsikten om att man kunde få rätt hyggligt betalt nuförtiden pga kronkursen och att de här aktörerna skickar en hel del bilar på export.
Afrika verkar också vanligtL Lutte skrev:
https://www.cbc.ca/news/world/auto-theft-canada-1.6953242
Klaravik säljer väl bara åt företag.Mikael_L skrev: