Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tja, det låter ganska häftigt... Då rultade jag runt i blöja... :D

Generellt sett så var ju amerikanska bilar mycket mer av en "slit och släng" -accessoar på den tiden, taskig kvalitet betydde fler sålda bilar...

Min enda "billig bil" - anekdot är när jag kollade på en äkta Pontiac GTO "The Judge" i mitten på 90-talet.. 50 tusen för ett komplett "basket case" tyckte jag var för dyrt och passade på affären... :cry:
Vad jag mest är förvånad över idag är de fantasipriser som allt ifrån bilar till mopeder kan säljas för idag. Sedan har det ingen betydelse om det är en gammal jänkare i fint originalskick eller en europeisk bil. Tom en fransk gammal "padda" dvs Citroën DS kostar idag flera hundra tusen kronor liksom våra svenska SAAB och Volvo i fint skick. Och en gammal moped - Zündapp KS50 bjöds ut på Blocket för någon vecka sedan för 100K kronor !!!???
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
Challengern hade varit värd en fin slant idag, vet du om den är kvar i Sverige?
En Hemi cuda gick väl för runt 30 miljoner ganska nyligen:D
 
  • Wow
galento
  • Laddar…
jag är mest förvånad över att denna gångens soppaprisvåg inte hade någon effekt på bilpriserna. Det har vi väl Bonus Malus att tacka gissar jag på.

Men för 10år sedan när soppan hamna upp på 16kr/l för första gången rasade V8orna i pris och jag handlade precis bil då och fick en 4år gammal Avalanche för 250.000kr. Ett värdetapp på 400.000kr på 4år.

Nu när soppan skenar är det nästan tvärt om :dizzy:
 
Tokslut Tokslut skrev:
jag är mest förvånad över att denna gångens soppaprisvåg inte hade någon effekt på bilpriserna. Det har vi väl Bonus Malus att tacka gissar jag på.

Men för 10år sedan när soppan hamna upp på 16kr/l för första gången rasade V8orna i pris och jag handlade precis bil då och fick en 4år gammal Avalanche för 250.000kr. Ett värdetapp på 400.000kr på 4år.

Nu när soppan skenar är det nästan tvärt om :dizzy:
Nu kan man ju nästan tjäna på det.
Det måste in ett straff för elbilsköparna med. Sett flertal fall där de kört ett halvår/år, plockat ut bonusen och sen ska sälja för inköpspris eller mer för att det kommer inte hit några bilar. Det är ren ocker =)

Själv ska jag lägga ut min i40 diesel i augusti, och de verkar ligga runt det jag köpte min för. Så jag ska chansa på en tiotusing över och se vad som händer.
 
Här inne finns det ju en del expertis.
kanske någon kan hjälpa mig

vito 09a 150hk diesel

felkod P2099
och p2079
blir inte riktigt klok på vad det kan vara. bilen blir orkeslös och växlar vid 1000varv. startar man om den så går den igen
 
galento
Bocken Bruse Bocken Bruse skrev:
Vad jag mest är förvånad över idag är de fantasipriser som allt ifrån bilar till mopeder kan säljas för idag. Sedan har det ingen betydelse om det är en gammal jänkare i fint originalskick eller en europeisk bil. Tom en fransk gammal "padda" dvs Citroën DS kostar idag flera hundra tusen kronor liksom våra svenska SAAB och Volvo i fint skick. Och en gammal moped - Zündapp KS50 bjöds ut på Blocket för någon vecka sedan för 100K kronor !!!???
Ja det är helt otroliga priser , 100k för en KS50. Sen har ju bilfirmor sett detta och saltar priset rejält.
 
galento galento skrev:
Ja det är helt otroliga priser , 100k för en KS50. Sen har ju bilfirmor sett detta och saltar priset rejält.
Jag fick en crescent compakt 2 handsväxel med 2 motorer till.
Jag lacka upp den till perfekt skick, kromet var faktiskt fint på den med. Men jag hade som 13 åring inte riktigt kunskapen att skruva sachs motor. Så jag sålde den för 1500 kr.

Tror du inte jag ångrar mig bittert? :D
 
  • Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Jag fick en crescent compakt 2 handsväxel med 2 motorer till.
Jag lacka upp den till perfekt skick, kromet var faktiskt fint på den med. Men jag hade som 13 åring inte riktigt kunskapen att skruva sachs motor. Så jag sålde den för 1500 kr.

Tror du inte jag ångrar mig bittert? :D
Sålde en helrenoverad Puch Dakota 1994-95 nångång för 800 spänn.. garagelack men i övrigt toppskick ... :rofl:
 
  • Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
galento
Köpte bl.a en Zundapp med bottenlänks fjädring och svängd tank för 50 kr i mitten på 70 talet men mkt av detta åkte på skroten när det blev bilkort. Man var less på att frysa.
 
  • Gilla
Rkarlsson
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Sålde en helrenoverad Puch Dakota 1994-95 nångång för 800 spänn.. garagelack men i övrigt toppskick ... :rofl:
Fan va dumma vi var. Jag hade även en honda mt5. Hade man fixat den hade man ju kunnat få typ 15 idag. haha
 
Köpte en DT för nåt år sen för 1000:- får spara på den så kanske man har en slant till pensionen :D
 
  • Gilla
Rkarlsson och 1 till
  • Laddar…
galento
R Rkarlsson skrev:
Fan va dumma vi var. Jag hade även en honda mt5. Hade man fixat den hade man ju kunnat få typ 15 idag. haha
Ja fasen :thinking: Puch Dakota , man får ju nästan ståpäls på direkten :D snygg modell.
En bekant här har över 80 gamla mopeder stående.
 
galento
Kanske dags för en mc , moped och tvåhjulingstråd snart ;):D:thinking:
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Ja fasen :thinking: Puch Dakota , man får ju nästan ståpäls på direkten :D snygg modell.
En bekant här har över 80 gamla mopeder stående.
När jag hittar någon vettig billig veteran kommer jag klippa den hur ful den är. Har väl plats med 10 st hos mig och ytterligare 50 till på ett annat ställe, bara börja samla till man blir halvgammal :D
 
  • Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
Tillbringar kvällen med att prova fixa bromsarna på passaten...
Rammstein, öl och slippapper :D

Bild av en bilhjul, bromsok, en ölburk, JBL högtalare och slippapper på marken vid en röd bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.