galento
Fick bli ett byte av hydraulolja i cabpumpen
här , märkte att den var seg att få upp och det var inte mycket av den gulaktiga vätskan kvar. Nu fick det bli hydraulolja 32 :D.
Cabrioletpumpsbyte med hydraulolja, trasa och tömd oljeflaska syns i bilens bagageutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Fick bli ett byte av hydraulolja i cabpumpen
här , märkte att den var seg att få upp och det var inte mycket av den gulaktiga vätskan kvar. Nu fick det bli hydraulolja 32 :D.
[bild]
Vad är det för bil?
 
galento
nino nino skrev:
Vad är det för bil?
Oldsmobile.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
galento
Här är en som har bra flås i motorn :D:D

 
  • Gilla
  • Älska
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
  • Gilla
Bjober och 2 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Apropå bra flås i motorn och mopeder.
(1455) Per Skoog 162km/t - YouTube

PS: Glöm inte höja volymen.
Man bör ligga som Stålmannen i luften för att nå dessa hastigheter alltså!? :cool:
Ena här gott 57 och andra 42km/h, men i sinnet känns det som jag flyger fram. :love:
 
  • Haha
  • Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
Då har man lite att pyssla med, fick just hem nya stötdämpare och AC kondensor till bilen.
Noterade när jag beställde från Autodoc att även vanliga bildelar börjar bli en bristvara.
För några månader sen fanns runt 10 olika stötdämpare och 15 kondensatorer att beställa.
Av stötdämpare fanns nu bara ett fabrikat tillgängligt, och det fanns bara 2 omgångar kvar, hade tänkt kosta på lite roligare Konidämpare, men det blev Sachs med standardspec (M sport).
Av kondensorn fanns bara en, Valeo, dyr men förhoppningsvis lite hållbarare än de billigaste.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Man bör ligga som Stålmannen i luften för att nå dessa hastigheter alltså!? :cool:
Ena här gott 57 och andra 42km/h, men i sinnet känns det som jag flyger fram. :love:
Mina gör 82 och 47 :)
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Det var dax att byta. Kan se knöligt ut, men det var enkelt då BMW har osannolikt bra ytbehandling på sina skruvar. Kolla in närbilden på muttern, efter 15 år i ett hjulhus.
Värst var att klämma ihop fjädern som är 42 cm lång, men behöver bli 11 cm för att få dit.
Närbild på en 15 år gammal, välbevarad mutter på en BMWs bilfjäder i ett hjulhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bilens hjulhus under reparation, verktyg och delar utspridda, med fokus på närbild av en mutter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av välanvänd mutter på bilens stabilisatorstag visar god ytbehandling efter 15 år.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
vcx och 6 till
  • Laddar…
Vem kunde tro det gick att göra en toppblockspackning av wellpapp

 
  • Haha
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Vem kunde tro det gick att göra en toppblockspackning av wellpapp

[media]
Hört att laminat kom till av en slump. Man hade vellpapp på golvet under en maskin där man tillverkade ättika. En biprodukt från tillverkningen tillsammans med pappen och högt tryck blev en väldigt hård skiva.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Bilar i all ära, men det fanns inga biljetter för bil till Gotland, så jag spänner på semesterlådan på moppen och tar den (16 mil)
Enligt prognosen så kan man ju ha sämre väder att åka i :cool:
Trevlig midsommar på er :beer:
Röd moped inne i ett vardagsrum med semesterlåda fäst på sidan, redo för roadtrip.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
leby och 8 till
  • Laddar…
jag och fyra kompisar gjorde sådär runt 1990, campade en vecka på Gotland och Fårö på mopeder
 
  • Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
galento
Man trodde väl att Tesla hade bättre kvalité än detta :

 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Nä det trodde jag inte, min syn av Tesla har i något år nu varit starkt negativ.
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.