745 626 läst · 11 402 svar
746k läst
11,4k svar
Allt om bilen
Ja jag har inte fått tummen ur och fått på drag på dom... Blir väl nåt årTokslut skrev:
Undra om ingen renoverar ok längre?
Kostar 177:-/sida för nya damasker tätningar osv, nya ok kostar väl allt mellan 500-3000:-/st
Jag har flertalet ggr. köpt renoveringsgrejer samtidigt som nya ok så jag har material att i lugn och ro renovera de gamla, det är tanken som räknas va?nino skrev:
Jodå hammaren var med , men vete tusan om man vågar värma med öppen låga där.Tokslut skrev:
Köpte ett billigt kit på Biltema och det var till bra hjälp när en styrled byttes. Har skickat
efter en avdragare från Verktygsboden så får vi göra ett nytt försök.
Jag såg en video på en kille som tog av pitmanarmen satte på muttern igen , fyllde upp
med servo olja och startade bilen och helt enkelt sprängde ut alla tätningar med oljetrycket.
Varje bil jag bytt ok på så spar jag oken för att renovera. Det var ett tag sen jag gav mig på det så har 4-5 ok liggandes till framtida projekt =)nino skrev:
Men om man ska ge bort jobbet till någon verkstad så vettitusan om det lönar sig. Inte om man vill blästra och måla det också.
Nej lämnar man bort så kostar det ju...
Renoveringssats 177:- nytt ok betydligt mer
Färg hade jag, lite roterande stålborste och slippapper
Får tätningar imorgon, funkar det är det ju toppen
Renoveringssats 177:- nytt ok betydligt mer
Färg hade jag, lite roterande stålborste och slippapper
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Får tätningar imorgon, funkar det är det ju toppen
Lite tålamod så går det som smort.nino skrev:
Sugen på att måla oken på min bil. Får se om de blir av =) Ser lite trevligare ut när man har 5 ekrade 18" fälg.
en verkstad hade monterat klossarnanas spännbleck fel så de tryckte mot skivan ist. för ifrån. så byggde upp lite värme i oket över minimum ett år innan jag märkte det. Då var det försent och allt gummi var "stekt", lika så kompositkolvarna var väldigt sköra
Vart 2 nya ok med coating på. (orkade inte bråka om vems felet var då det var första ägaren som betalat och både nybilsgarantin och ettåriga försäljningsgarantin gått ut)
Först monterade jag lika fel , men det ska se ut som nedan
Vart 2 nya ok med coating på. (orkade inte bråka om vems felet var då det var första ägaren som betalat och både nybilsgarantin och ettåriga försäljningsgarantin gått ut)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Först monterade jag lika fel , men det ska se ut som nedan
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja så klart det var därför tätningen såg ut som den gjorde i mitt ok, hade inte en tanke på värmen...
Trodde jag använt fel smörja, men vet att det var varmt så det fräste när jag la snö mot fälgen så det var så klart värmen som tog dom.
Då var det ännu mer rätt att byta tätningen
Trodde jag använt fel smörja, men vet att det var varmt så det fräste när jag la snö mot fälgen så det var så klart värmen som tog dom.
Då var det ännu mer rätt att byta tätningen
Har ni hört talas om nån som har en t.ex 2 pelarlyft utomhus ?
Billyft för utomhusbruk? - Sidan 1 - Garaget
Vet en som hade en 2 pelarlyft utomhus och enligt killen så fungerade det väldigt bra.
Han hade en kraftig ramkonstruktion av järnbalk under grusbädden som den var bultad i.
Billyft för utomhusbruk? - Sidan 1 - Garaget
Vet en som hade en 2 pelarlyft utomhus och enligt killen så fungerade det väldigt bra.
Han hade en kraftig ramkonstruktion av järnbalk under grusbädden som den var bultad i.