nino nino skrev:
Nu ska det väl bli 2 dagars fördröjning vid höjning av swish belopp
Oj, låter som att Swish försöker manuvrera ut sig själva. Ska Sverige behöva gå över till Vips eller Revolut? Kanske X löser det istället för Wee-chat
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Oj, låter som att Swish försöker manuvrera ut sig själva
Men om man ser till hela Swish-affären så lever de inte på att vi betalar bilköp. Det är antagligen ett mycket större problem att vanliga svenssons inte vågar använda appen av risk för att bli lurade oavsett vilken logik som finns bakom den slutsatsen....
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
nino nino skrev:
Nu ska det väl bli 2 dagars fördröjning vid höjning av swish belopp
Jo snabbt inhopp så behövde min dotter höja sitt Swishbelopp för att köpa en båt och det löstes via telefonbanken och ett flertal frågor om varför höjningen gjordes. Så efter 10 minuter så var det klart.
Kan inte bli annat pga alla bedrägerier.
Slut inhopp.
 
  • Gilla
JohanLun och 1 till
  • Laddar…
Patrik440
På tal om swish så skickade en köpare 12 000:- till fel person en gång å sedan kunde inte swisha för pengarna var slut på kontot...

Som tur var ringde den felaktiga swishmottagaren upp efter några minuter å funderade på vad det var för pengar.

En annan köpare hade inte höjt swishen å kunde inte göra det utan bankdosan.

Lösningen blev kontanter men det fanns inte större valör än tvåhundringar i bankomaten så jag fick 60-70st 200lappar..
 
  • Wow
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Säg inte så! 😮
Jag har två V70 nu, en 08 och en 11 så de känns ju supermoderna för mig. Ännu Inga problem med delar.

/Höghus
Då kommer det snart. Jag har en XC70 -05 och har flera gånger varit med om att delar utgått ur sortimentet
 
  • Gilla
  • Wow
Höghus och 1 till
  • Laddar…
Idag bytte jag kulleden som var orsaken den inte gick igenom besiktningen. Det gick utan större problem, förutom att jag fick värma av en bult. Men jag tror en brytgaffel kunde hjälpt här. Inte det lättaste att träffa med två slägghammare på samma gång då allt är kvar på bilen.

Men gud va snålt, TRW, skickade inte med nya bultar, bara muttrar? Det var ändå den dyraste modellen. Jag skulle kört på den näst dyraste som var FAG och kom med nya bultar... Fick leta upp de bästa gamla bultarna jag hade och nyttja dom.

Nyinstallerad kulled på bilens framvagn, visande nya muttrar men använda gamla bultar. Bakgrund med ett däck och verktyg synliga i garaget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
En sån där led på morsans 99a bytte jag på bilprovningens parkering efter nerslag och återbesiktade. Hade verktygslådan och domkraft i skuffen, hur jag lyckades mins jag inte riktigt, det var 40 år sen.
Hur som, besiktningsmannen såg lite fundersam ut när jag rullade in igen nån timme senare.
Även gjort samma sak med ett hjullager till en Ford Granada.
 
  • Gilla
  • Haha
breakman och 7 till
  • Laddar…
S
Isakare Isakare skrev:
En sån där led på morsans 99a bytte jag på bilprovningens parkering efter nerslag och återbesiktade. Hade verktygslådan och domkraft i skuffen, hur jag lyckades mins jag inte riktigt, det var 40 år sen.
Hur som, besiktningsmannen såg lite fundersam ut när jag rullade in igen nån timme senare.
Även gjort samma sak med ett hjullager till en Ford Granada.
Hade du med dig reservdelarna i fall att?
 
Man ska klara av två punkteringar och ett motorbyte på resan, sådeså!

De där lederna är snabbytta, om det inte rostat fast.
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 3 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Hade du med dig reservdelarna i fall att?
Nä, det låg en reservdelsfirma några minuter bort.
SAAB var väl då Sveriges näst vanligaste bil, så led fanns hemma på hyllan.
(Bilprovningen Vinsta/Primexa Islandstorget, för er som kan geografin i Stockholm)
 
  • Gilla
Kretikos och 4 till
  • Laddar…
Är väl dessutom lika uppe och nere.
 
^^^^
Det stämmer

De här saablederna måste vara nån sorts standarddesign då jag ännu kan köpa dom i lokal butik från hyllan.
 
Patrik440
Tisdagsträff i Sunnanå hamn vid Vänern igår.

Motor under huven på en bil, med synliga komponenter och ledningar, fotograferad i Sunnanå hamn vid Vänern under en tisdagsträff.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Människor samlade och promenerar bland klassiska bilar under en tisdagsträff i Sunnanå hamn vid Vänern, med blå himmel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grön och svart klassisk bil parkerad vid Sunnanå hamn i Vänern under en tisdagsträff.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild av en blå Chevrolet Biscayne med rost och flagnande färg på karossen, fotograferad under en tisdagsträff i Sunnanå hamn vid Vänern.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Röd Chevrolet från 1950-talet parkerad på gräset i Sunnanå hamn, omgiven av andra bilar och människor under tisdagskvällen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En röd veteranbil parkerad på gräset vid Sunnanå hamn under en sammankomst, andra bilar och personer i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild på motorn till en E-TYPE Sachs, fotograferad vid en tisdagsträff i Sunnanå hamn vid Vänern.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Totte_S och 11 till
  • Laddar…
galento
Nog inte så konstigt att man stängt denna platsen för bilkörning 🙄


Snygga bilder Patrik 👍
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Wow
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
Patrik440
galento galento skrev:
]

Snygga bilder Patrik 👍
Tackar !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.