711 900 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Visst kan det vara så och det hade säkert gått att hålla liv i den några år till. Jag ville bara ge exempel på att jag fick ägna mer och mer tid på att hitta reservdelar.RoTe skrev:
Slitdelar är inga problem, men lite mer udda prylar finns inte som nytt; EGR-ventil med temperatursensor, ventiler till pulse-air, främre motorbalk, hastighetsmätare, flera rör till AC, Monroe justerbara stötdämpare som var originaltillbehör...
Tyskland och England är bra för begagnade reservdelar då de var större marknader än Sverige.
/Höghus
Batterikineserna lär vara ett helvete i framtiden, nu på den senaste mässan i Peking hade de 287st nya EV modeller. Förstå antalet som finns där, alla kommer väl inte hit och många märken kommer slås ihop / slås ut. De kommer vara många modeller som inte har support efter några år.RoTe skrev:
Ang. Jänkarna så kanske OEM delarna försvinner, men fuck va stor eftermarknad det finns! Vi kan ta min gamla 1966 Cheva pickis som exempel: Köpa komplett elsystem finns det en uppsjö av leverantörer med specifika färdiga system med allt inkluderat som lampsocklar, tändningslås mm. Tom. som exalt som original eller med de vanliga uppgraderingarna folk gör = färdigt i customutförande, helt fantastiskt!
Denna kit valde jag https://americanautowire.com/en-se/products/classic-update-kit-1960-66-chevy-truck-500560
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dom här reparerar annars, brukar ha utbytes hemma på hyllan så dom skickar så fort du lagt beställningen. https://instrumentjige.se/galento skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 736 inlägg
Vill man ha bra tillgång på delar ska man hålla sig till högvolymmodellerna.
Golf, finns hur många som helst, delar finns överallt och dessutom billigt.
Inte det hållbaraste bilen, men ändå "lätt att laga"
Sålde min Lexus IS250, sjukt svårt att hitta delar. Till XC70n är det förhållandevis busenkelt
Golf, finns hur många som helst, delar finns överallt och dessutom billigt.
Inte det hållbaraste bilen, men ändå "lätt att laga"
Sålde min Lexus IS250, sjukt svårt att hitta delar. Till XC70n är det förhållandevis busenkelt