775 387 läst · 11 676 svar
775k läst
11,7k svar
Allt om bilen
Husägare
· Jönköping
· 5 700 inlägg
Typiskt Saab! Enklaste ingrepp kräver att man plockar isär halva bilen. 😡😡
Husägare
· Jönköping
· 5 700 inlägg
Jag spände handbromsen enligt VHB och tyckte det var ganska smart. Egentligen justeras handbromsen inte med vajern inne i kupén utan i själva bromsoket, den ska bara ha lite "pre-load" med instruktioner för hur man gör det. Blev riktigt bra tyckte jag. Centerkonsolen måste partiellt demonteras och bakhjulen av för att slippa åt bromsoken, men jag hade ändå hjulen av då jag servade de bakre bromsoken.
Absolut nyare bilar blir inte bättre. Men få kommer nära äldre citroenricebridge skrev:
Trädgårdsfixare
· Borgholm, Öland
· 142 inlägg
Ser man strikt på vilket bilmärke och bilmodell som rullar längst så har jag svårt att tro att det är många bilmärken som slår gamla diesel Mercedes från 80-talet och några år in på 90-talet. Letar själv efter en gammal skattebefriad kombi diesel MB som är hyfsad lågmilare. Men de är inte lätta att hitta. De flesta har ju gått löjligt många tiotusentals mil.
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 051 inlägg
Nästa år kommer BMW E39 börja bli skattebefriade. Det är väl också en vettigt långmilare?Öland4ever skrev:Ser man strikt på vilket bilmärke och bilmodell som rullar längst så har jag svårt att tro att det är många bilmärken som slår gamla diesel Mercedes från 80-talet och några år in på 90-talet. Letar själv efter en gammal skattebefriad kombi diesel MB som är hyfsad lågmilare. Men de är inte lätta att hitta. De flesta har ju gått löjligt många tiotusentals mil.