Typiskt Saab! Enklaste ingrepp kräver att man plockar isär halva bilen. 😡😡
 
  • Haha
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Jag vet nu inte, har inte plockat bort bältet på många andra bilar. Sätet och centerkonsolen är i alla fall lätt att demontera.
 
ricebridge ricebridge skrev:
Typiskt Saab! Enklaste ingrepp kräver att man plockar isär halva bilen. 😡😡
Du blandar Saab med franska bilar
 
N Niq skrev:
Du blandar Saab med franska bilar
Mja, ett visst mått av kålsuperi vill jag nog påstå föreligger i så fall. Men visst, jag skulle spänna åt handbromsen på ena Renaulten och fick därvidlag demontera avgassystemet, så nog krånglas det till i onödan både här och där.
 
Jag spände handbromsen enligt VHB och tyckte det var ganska smart. Egentligen justeras handbromsen inte med vajern inne i kupén utan i själva bromsoket, den ska bara ha lite "pre-load" med instruktioner för hur man gör det. Blev riktigt bra tyckte jag. Centerkonsolen måste partiellt demonteras och bakhjulen av för att slippa åt bromsoken, men jag hade ändå hjulen av då jag servade de bakre bromsoken.
 
ricebridge ricebridge skrev:
Mja, ett visst mått av kålsuperi vill jag nog påstå föreligger i så fall. Men visst, jag skulle spänna åt handbromsen på ena Renaulten och fick därvidlag demontera avgassystemet, så nog krånglas det till i onödan både här och där.
Absolut nyare bilar blir inte bättre. Men få kommer nära äldre citroen
 
Ser man strikt på vilket bilmärke och bilmodell som rullar längst så har jag svårt att tro att det är många bilmärken som slår gamla diesel Mercedes från 80-talet och några år in på 90-talet. Letar själv efter en gammal skattebefriad kombi diesel MB som är hyfsad lågmilare. Men de är inte lätta att hitta. De flesta har ju gått löjligt många tiotusentals mil.
 
Öland4ever Öland4ever skrev:
Ser man strikt på vilket bilmärke och bilmodell som rullar längst så har jag svårt att tro att det är många bilmärken som slår gamla diesel Mercedes från 80-talet och några år in på 90-talet. Letar själv efter en gammal skattebefriad kombi diesel MB som är hyfsad lågmilare. Men de är inte lätta att hitta. De flesta har ju gått löjligt många tiotusentals mil.
Nästa år kommer BMW E39 börja bli skattebefriade. Det är väl också en vettigt långmilare?
 
  • Gilla
KÅMH och 1 till
  • Laddar…
galento
940 serien borde väl också vara en vettig slitvarg .
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
940 serien borde väl också vara en vettig slitvarg .
Jag sålde en 945 -93 häromåret och fick förvånansvärt bra betalt för den. Fast den gått 60k och det bara var en slö B230-FD. Största anledningen att sälja var att det började bli svårt att hitta delar.

/Höghus
 
Redigerat:
Isakare Isakare skrev:
Jo, det var en Karen.
Man måste kanske ha en flaska redo om de fortsätter försöka sig i denna takt 😅

Hand håller en flaska med etiketten "KAREN REPELLENT" framför en hylla med butiksprodukter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Rabbithole och 2 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Jag sålde en 945 -93 häromåret och fick förvånansvärt bra betalt för den. Fast den gått 60k och det bara var en slö B230-FD. Största anledningen att sälja var att det började bli svårt att hitta delar.

/Höghus
oj, tom. i Sverige :O
 
Tokslut Tokslut skrev:
oj, tom. i Sverige :O
När jag lagade ACn sista gången kändes det som att jag fick tag på de två sista rören i Sverige.

/Höghus
 
  • Wow
Tokslut
  • Laddar…
Har hört från 740 ägare det finns delar än och t.om. nya som tillverkas. Kanske samma för 240 då så många tillverkades.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
RoTe
Höghus Höghus skrev:
När jag lagade ACn sista gången kändes det som att jag fick tag på de två sista rören i Sverige.

/Höghus
Fast AC är inte raketforskning så finns inte fabriksdel kan en kylsnubbe eller slangverkstad säkerligen fixa åt dig.
 
  • Gilla
ricebridge och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.