Nedslag på höga dimljus firmabilen.
Beror troligtvis på att jag har 1 ton prylar i skåpet.
Bilarna brukar öka 1 dm i höjd bak när vi tömmer de, men det gör man bara när man ska flytta in i en ny bil.

Fungerar båda dimljusen kollar man inställningen.
Fungerar ett dimljus får du anmärkning på att det andra är trasigt.
Fungerar inget dimljus kollar man inte dimljusen.

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Fungerar inget dimljus kollar man inte dimljusen
Jag anar ett lösningsförslag. 😂

Fotografen Fotografen skrev:
Fungerar båda dimljusen kollar man inställningen.
Fungerar ett dimljus får du anmärkning på att det andra är trasigt.
Fungerar inget dimljus kollar man inte dimljusen.
Jo, de funkar, används dagligen.
Gillar inte att åka runt utan bakljus, så jag slår på parkering + dimljus så lyser det både fram o bak.

• Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Väldigt gammal jobbil? (ingen halvljusautomatik/DRL)

snaggletooth snaggletooth skrev:
Väldigt gammal jobbil? (ingen halvljusautomatik/DRL)
Nä 3 år, DRL utan bakljus som på många andra bilar.

Bakljuslöst är en styggelse.

• Gilla
Fairlane och 7 till
  • Laddar…
Jo...på besiktningen kom det in en mamma som ätit för många chipspåsar med barnvagn "ursäkta, jag skulle varit här för 10 minuter sen" (det var en kvart)
Tyvärr sa besiktningsmannen, det är sista dagen i månaden, vi har knökfullt till sista tid, är man inte här i tid blir det ingen besiktning.
Först började hon bedja snällt och dra en massa ursäkter, sen var det svordomar som avslutades med "Ha en riktigt jävla trevlig kväll.....om du kan"
Trodde att hon skulle riva ut hela dörrkarmen när hon skulle knöa ut barnvagnen genom dörren....hon var arg.
När hon väl var borta sa besiktingsmannen "Och hon får inte tillbaka några pengar"

• Haha
  • Älska
vcx och 8 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Jo...på besiktningen kom det in en mamma som ätit för många chipspåsar med barnvagn "ursäkta, jag skulle varit här för 10 minuter sen" (det var en kvart)
Tyvärr sa besiktningsmannen, det är sista dagen i månaden, vi har knökfullt till sista tid, är man inte här i tid blir det ingen besiktning.
Först började hon bedja snällt och dra en massa ursäkter, sen var det svordomar som avslutades med "Ha en riktigt jävla trevlig kväll.....om du kan"
Trodde att hon skulle riva ut hela dörrkarmen när hon skulle knöa ut barnvagnen genom dörren....hon var arg.
När hon väl var borta sa besiktingsmannen "Och hon får inte tillbaka några pengar"
En Karen!

• Gilla
  • Haha
possum77 och 2 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
En Karen!
Brukar de heta så ??
(Ursäkta min okunnighet, men jag vet inte vem Karen är)

Tokslut Tokslut skrev:
En sorts människa

[länk]
Jo, det var en Karen.

Alfredo Alfredo skrev:
Jag anar ett lösningsförslag. 😂
Man kan passa på ta ut en säkring och låta kolla den noga med multimeter så man vet att den är hel. Lämpligen samma dag som besiktningen. 🤣

"Stuk före bruk"

Blå bil med en större bakvinge tankas vid en bensinstation nattetid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Wow
  • Gilla
  • Älska
hobbs och 12 till
  • Laddar…
Låset till bältet har slutat funka. Så jag har plockat bort låset. Krävde att förarstolen plockades bort. Muttern till låset satt dåligt till, jag måste böja undan bromsvajern och ena fästet för centerkonsolen för att slippa åt.

Passar på att städa då jag har ut förarstolen. Det är skönt att kunna dammsuga med centraldammsugaren ur huset. Tyst och skönt när man jobbar.

Bilinteriör med förarstolen borttagen, exponerar bilgolvet och mekanism under mattan.
Skapa konto

Bilinteriör med förarstolen borttagen visar golvet och bilens kontrollpanel.
Skapa konto

Interiör av en bil med framsätet borttaget visande golvet och instrumentbrädan.
Skapa konto

Jag passade på att fota under mattan när jag hade bort stolen också, fick en bild där jag kunde se området som behöver svetsas sen, blir nog att skrapa bort rejält runt rosthålet för att se hur långt det spridit sig, men då jag kännt med mejsel så verkar det lokaliserat.

Bilgolv under mattan med synligt rosthål och sprickbildning som behöver svetsas.
Skapa konto

• Gilla
hobbs och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.