Mercedes OM651 är motorn vill jag mena, 2.2crd
 
En Compass med skuren motor kör man väl till skroten ??
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
En Compass med skuren motor kör man väl till skroten ??
Ja jag vet inte, känns som det är för mycket bil för att skrota...
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
nino nino skrev:
Mercedes OM651 är motorn vill jag mena, 2.2crd
ta kontakt med resevdelssäljare hos Mercedes.
De kan ge dig vilka koder som ligger inom samma grupp.

En 2011 eller nyare?
en jäkla massa problem vid de årtalet och framåt såg jag...
 
A
nino nino skrev:
Ja jag vet inte, känns som det är för mycket bil för att skrota...
inte skrota.
kapitalförstöring...
laga och sälj isåfall...
slit och släng finns det för mycket av i samhället..
 
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
A
nino nino skrev:
Mercedes OM651 är motorn vill jag mena, 2.2crd
nino nino skrev:
Mercedes OM651 är motorn vill jag mena, 2.2crd
Slak och trasslad kedja på en motorcykelmotor visande möjlig orsak till problem enligt forumdiskussion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Detta tror jag är ditt problem..
En slak kedja som trasslat..
 
På blocket ligger dom på 90-100' på firma, så runt 50' bör man väl få

Ja en 2011
Motorn är enl MB ägare skottsäker och brukar aldrig krångla, var till stor del därför jag köpte den
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Maskintok skrev:
[bild]
Detta tror jag är ditt problem..
En slak kedja som trasslat..
Enl mek så hade han aldrig varit med om ett kedjehaveri på en bil som gått så lite... Men man vet ju inte...
Min första tanke var att kedjan kuggat, kanske gjort det sen trasslat
 
A
nino nino skrev:
På blocket ligger dom på 90-100' på firma, så runt 50' bör man väl få

Ja en 2011
Motorn är enl MB ägare skottsäker och brukar aldrig krångla, var till stor del därför jag köpte den
Då är jag övertygad om att det är som jag visade högre upp..
tidiga 2011 0m651 motorer hade fel på insprutningen.. Och att kedjesträckarn gav sig..
Detta är ganska snabbt åtgärdat..
linjera upp dreven och kammen.. Sedan alla lägen för dreven.

Kolla sträckarn och kedjan.
samt byte av injektorerna.
Så är den nog snart på banan igen
 
A
nino nino skrev:
Enl mek så hade han aldrig varit med om ett kedjehaveri på en bil som gått så lite... Men man vet ju inte...
Min första tanke var att kedjan kuggat, kanske gjort det sen trasslat
Det var defekta spännare på 2010 och framåt.. de bytte spännarna 2012.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
galento
Är det en italiensk VM motori motor 3 L ? Såg en video där det sägs att dessa har problem
med bottendelen av motorn och Jeepen i videon hade bara gått 75k us miles men skulle lyftas
ur p.g.a bottendelen.

Ok är det en Mercedes motor , 3 L motorn var nog ingen höjdare heller.

 
Redigerat:
Ok
Då återstår att hitta info om hur man byter spännare på den motorn :D

Mitt förslag till mek var att kolla kedjan så den inte hade kuggat som första åtgärd
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
grattis :strong:
du har samma skit som jag har framför mig..
Fast jag har gjort min demontering..
Har bara monteringen kvar... ;)
lycka till :ok:
 
A
nino nino skrev:
Ok
Då återstår att hitta info om hur man byter spännare på den motorn :D

Mitt förslag till mek var att kolla kedjan så den inte hade kuggat som första åtgärd
Den sitter nedanför kamdrevet..
ungefär som på en vanlig kamremspännare..
Vissa är hydrauliska... :sick:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.