745 110 läst · 11 402 svar
745k läst
11,4k svar
Allt om bilen
Då kommer du se en massa metallspån i oljan..nino skrev:
bensinare..
Kan vara en ventil som hängt sig bara..
lyftarna gör detta lite till och från..
Eller felkoder fanns ju men inget som gick att säga där har du felet...
Tänkte prova hitta en annan motor och plocka över allt från min
Hur är det med motorkoder?
Hittar jag samma motor, volym osv men annan motorkod funkar det då? Om jag plockar över mina delar
Diesel, inga spån vad jag sett
Tänkte prova hitta en annan motor och plocka över allt från min
Hur är det med motorkoder?
Hittar jag samma motor, volym osv men annan motorkod funkar det då? Om jag plockar över mina delar
Maskintok skrev:
Diesel, inga spån vad jag sett
motorkoderna måste stämma.nino skrev:
Sedan finns det fler ur samma grupp som kan matcha..
ytterst sällan jag hört om dieslar som är stumma.. de brukar vara utan kompression..
Duktig mek som skruvat med Mercedes mer eller mindre hela livet som kikade och sa att den var stum, provade med långt skaft på veven och fick den inte en mm.Maskintok skrev:
Men det kändes ju lite märkligt samtidigt då jag haft igång den iof flera månader tidigare...
Kanske rostat men det känns ju också knepigt
Hur 17 vet man vad som passar då?
Fanns en med rätt motorkod den kostade 60' en med fel kostade 15'
brukar gå att luska fram om fler bilar har samma typ av motor.nino skrev:Duktig mek som skruvat med Mercedes mer eller mindre hela livet som kikade och sa att den var stum, provade med långt skaft på veven och fick den inte en mm.
Men det kändes ju lite märkligt samtidigt då jag haft igång den iof flera månader tidigare...
Kanske rostat men det känns ju också knepigt
Hur 17 vet man vad som passar då?
Fanns en med rätt motorkod den kostade 60' en med fel kostade 15'
Då kan man få fram gruppkoden och där leta delarna..
Eller så hör man med verkstad som skruvar jeep m, fl över gruppkarta..
Jag tror inte han ljugit men man har ju hört detta förr.. när det varit något som mekaniker inte velat ta i..nino skrev:Duktig mek som skruvat med Mercedes mer eller mindre hela livet som kikade och sa att den var stum, provade med långt skaft på veven och fick den inte en mm.
Men det kändes ju lite märkligt samtidigt då jag haft igång den iof flera månader tidigare...
Kanske rostat men det känns ju också knepigt
Hur 17 vet man vad som passar då?
Fanns en med rätt motorkod den kostade 60' en med fel kostade 15'
att veven inte rör sig kan bero på mycket..
Att kamkedjan/remmen hoppat..
Att en ventil står fel.
En lyftare som hoppat ur..
mm..
bästa är att tömma på olja och vatten.
Sedan öppna uppifrån och ner...
Svårt att veta. Olika motorkoder kan betyda allt ifrån generatorer med olika laddström till olika öppningstider på kamaxlarna.nino skrev:
Om du får tag på en verkstadshandbok, eller frågar på nåt amerikansk Jeep-forum borde du få reda på vad som skiljer.
Nej det tror jag inte han gjort, han vet att jag skruvar en hel del och det var bara sagt att han skulle felsöka inte nåt mer.
Är det inte märkligt att motorn har gått, om än väldigt dåligt typ som på 2 eller 3 cylindrar sen blivit stum?
Har inte skruvat alls med dieslar så därför hade jag gärna haft nåt att följa
Är det inte märkligt att motorn har gått, om än väldigt dåligt typ som på 2 eller 3 cylindrar sen blivit stum?
Har inte skruvat alls med dieslar så därför hade jag gärna haft nåt att följa
intressant..nino skrev:Nej det tror jag inte han gjort, han vet att jag skruvar en hel del och det var bara sagt att han skulle felsöka inte nåt mer.
Är det inte märkligt att motorn har gått, om än väldigt dåligt typ som på 2 eller 3 cylindrar sen blivit stum?
Har inte skruvat alls med dieslar så därför hade jag gärna haft nåt att följa
2-3 cylindrar.. sen stum..
Låter som om antingen något slagit ihop eller att den just inte har haft tändning på flera cylindrar pga ventiler/lyftare..
har du en fiberkamera?
så kan du se ner i motorn..