galento
hsd hsd skrev:
Lantmännen har oljor, dock det egna Agrol men det är klart prisvärt, har funnits i många år och har inte hört något negativt om Agrol
Var och kollade efter deras Zenit olja igår men den var slutsåld. Använder Agrol ATF i
pickupens aut låda och styrservo i flera bilar. Har använt deras motorolja också samt
till traktorer. Har inte hört nåt negativt om deras oljor heller.
 
j.f.s
galento
Beställde från Oljemagasinet :)
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Riktigt såhär ska inte ett bromsbelägg se ut va…?
En hand håller ett svartbränt trästycke mot en grusig mark med grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller en kombinerad platt och korsformad metallbit över grusmark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
Håller ett tag till
 
  • Haha
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
C
galento galento skrev:
Beställde från Oljemagasinet :)
Har köpt från Swedol som säljer OKQ8:s oljor på 20l dunk, vilka kostar runt tusingen.
Fri frakt över 1 250 kr...

P.s. och någon Swedol-dagen-kampanj just idag också...
 
Redigerat:
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
T Tamak skrev:
Behöver man bygla?:thinking:
Eller är det först på lite nyare det räcker att vrida på och av täbdningen 3 ggr?
I alla fall på mopar bilar..
Det gick bra att blinka ut, 5 gånger på tändningen fungerade. Jag får ut 355, lite svårt hitta vilken kod det skulle kunna vara, men kanske den här?

P0355 (M) Ignition Coil # 5 Primary Circuit Peak primary circuit current not achieved with maximum dwell time (High Impedence).

Provade det simplaste med att byta plats på tändstift och se ifall felet flyttar sig. Men icke. Verkar bara vara 1 tändspole på min motor också.
 
hsd hsd skrev:
Lantmännen har oljor, dock det egna Agrol men det är klart prisvärt, har funnits i många år och har inte hört något negativt om Agrol
Kört Agrol i över 55500 mil på min Passat, de första 6000 var nog något som märkesverkstaden hällde i.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
galento
C cpalm skrev:
Har köpt från Swedol som säljer OKQ8:s oljor på 20l dunk, vilka kostar runt tusingen.
Fri frakt över 1 250 kr...

P.s. och någon Swedol-dagen-kampanj just idag också...
:) Använder okq8 i fem fordon så köper också 20l dunkar. Ahlsell har väl också dessa oljor (y)
 
T
D Dennis K skrev:
Det gick bra att blinka ut, 5 gånger på tändningen fungerade. Jag får ut 355, lite svårt hitta vilken kod det skulle kunna vara, men kanske den här?

P0355 (M) Ignition Coil # 5 Primary Circuit Peak primary circuit current not achieved with maximum dwell time (High Impedence).

Provade det simplaste med att byta plats på tändstift och se ifall felet flyttar sig. Men icke. Verkar bara vara 1 tändspole på min motor också.
Nä du har inga såna koder på den bilen, det är på nyare. Minns jag rätt så betyder koden 55 att det läst igenom koderna klart.
Prova en gång till om du får en 2 siffrig kod innan koden 55 kommer.
Googlade lite hastigt så det med tändningen är samma på jeep. Så vrid tändningen enligt följande: PÅ AV PÅ AV PÅ
Ska göras inom 5 sekunder tror jag
 
T Tamak skrev:
Nä du har inga såna koder på den bilen, det är på nyare. Minns jag rätt så betyder koden 55 att det läst igenom koderna klart.
Prova en gång till om du får en 2 siffrig kod innan koden 55 kommer.
Googlade lite hastigt så det med tändningen är samma på jeep. Så vrid tändningen enligt följande: PÅ AV PÅ AV PÅ
Ska göras inom 5 sekunder tror jag
Ja det kanske stämmer att det är kod 12 och sen 55, det skulle betyda kod "12 Battery or computer recently disconnected", och det stämmer ju iofs men säger nog inget om att den inte vill köra igång pumpen.

Var iväg en sväng på lunchen, och nu är det orolig tomgång också, låter som att den missar i tändningen.

 
ricebridge ricebridge skrev:
Riktigt såhär ska inte ett bromsbelägg se ut va…?
[bild] [bild]
Det där är perfekt. Har man slitit lite på skivan oxå, och sätter dit nya belägg, så blir det hur bra som helst när de slitit in sig.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
C
K Kurtivan skrev:
Kört Agrol i över 55500 mil på min Passat
Och apropå Agrol så är det säkert bra grejer, men jag kan kraftigt avråda från att försöka köpa dessa på Granngården. De har till synes ett bra sortiment, men inget finns i butikerna, jättekrångligt att få dem att ta hem på beställning, och väl beställt så gick det månader utan att de kunde tala om när de skulle få hem det. Tröttnade till slut på att vänta och avbeställde.
 
Ahh, illa, här på vår lilla ort lade Granngården ner men personalen startade egen försäljning och har delar av Granngården sortiment, bl a Agrols oljor.
 
hsd
Här är Lantmännen maskiner och utrustning medans granngården är trädgård och husdjur
Tidigare var granngården ägd av Lantmännen , numera tror jag det är ett Norskt bolag som äger, men det har inte påverkat inriktningen här de är kvar på samma plats i samma byggnad
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.