DennisCA DennisCA skrev:
Autosol funkar faktiskt bra, och jag har mycket i polergrejsvägar.

Här ska det knackas plåt snart
[bild]
Knacka plåt är kul.
Jobbade som bilplåtis i ungdomen. Idag har jag nytta av mina kunskaper som porttekniker, rikta aluminium och rostfritt har blivit min specialitet.
När andra firmor bara byter grejer, lagar jag saker, vilket uppskattas av kunderna.
 
  • Gilla
Dilato och 9 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Äsch. Ju mer av trist A till B-körning som görs med elbilar, ju mer bensin blir det ju över till roliga bilar...
Livet är kort, klart all bilkörning ska vara "rolig" ;)
 
  • Gilla
Peter_Bromma och 2 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Knacka plåt är kul.
Jobbade som bilplåtis i ungdomen. Idag har jag nytta av mina kunskaper som porttekniker, rikta aluminium och rostfritt har blivit min specialitet.
När andra firmor bara byter grejer, lagar jag saker, vilket uppskattas av kunderna.
Önskar man kunde lära sig lite sånt!
 
Patrik440
Lite koll med en iCarsoft på en V70 a-traktor igår då tredje steget i automatlådan går i lite hårt ibland.

En hund i en bil ser på medan en person håller i en kamera. Rosa rattröja på ratten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Patrik440 Patrik440 skrev:
Lite koll med en iCarsoft på en V70 a-traktor igår då tredje steget i automatlådan går i lite hårt ibland.

[bild]
Nått säger mig att EPAn tillhör en dotter.
 
  • Haha
  • Gilla
galento och 3 till
  • Laddar…
Patrik440
Isakare Isakare skrev:
Nått säger mig att EPAn tillhör en dotter.

:rolleyes: :)
 
Isakare Isakare skrev:
Nått säger mig att EPAn tillhör en dotter.
För att det är en automat? :oops::p:giggle:
 
  • Haha
Patrik440
  • Laddar…
Jag vet inte varför, men jag tänker på Saab. Har aldrig ägt en Saab, aldrig tyckt dom är fina bilar heller.

Men jag sitter och funderar om en Saab vore nåt. Vad tycker folk om Saab:ar? Är de pålitliga? Billiga i drift, enkla att arbeta på? Dyra eller billiga reservelar?

Dom har rykte för säkerhet, hur står sig en 80 tals saab mot en bil från 2000-2010?

Nånting med 80 tals bilar...

1632257307132
 
  • Gilla
  • Älska
pjgb och 4 till
  • Laddar…
galento
Skickade efter lite autlåde grejer åt en bekant från us. Chrysler Torqueflite A-727 så nu är det bandjustering och montering i bilen bakom 383,an framöver så får vi se.
Automatväxellåda interiör, metallkomponenter, skruvar, mekaniska delar, spakar, komplex konstruktion, ingen bakgrund, tekniskt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
Lite små dryg justering på dom där va?
Alltså för växlarna, iaf på min med tryckknappsautomat
 
  • Gilla
sillan
  • Laddar…
Patrik440 Patrik440 skrev:
Lite koll med en iCarsoft på en V70 a-traktor igår då tredje steget i automatlådan går i lite hårt ibland.

[bild]
Hur är den växlad om den skickar i 3:an innan max tillåtna hastigheten 30 km/h?
 
DennisCA DennisCA skrev:
Jag vet inte varför, men jag tänker på Saab. Har aldrig ägt en Saab, aldrig tyckt dom är fina bilar heller.

Men jag sitter och funderar om en Saab vore nåt. Vad tycker folk om Saab:ar? Är de pålitliga? Billiga i drift, enkla att arbeta på? Dyra eller billiga reservelar?

Dom har rykte för säkerhet, hur står sig en 80 tals saab mot en bil från 2000-2010?

Nånting med 80 tals bilar...

[bild]
Är inte SaaB riktigt ryckiga i ratten vid gaspådrag? Drivning i fel ända, tom. handbromsen biter väl fram på de där va :thinking:
9000 va rymliga, det är allt jag minns. minns inte hur sista modellen va. Chefen hade en sån. Minns bara att Exclusive cars skulle ta in den som inbyte när han beställde en Tahoe men när väl Chevan började bli lev. klar var Saabhärvan vidöppen och Exclusive cars vågade inte ta in den i inbyte... (drog ner inbytespriset med 3/4 typ)
 
Tokslut Tokslut skrev:
Är inte SaaB riktigt ryckiga i ratten vid gaspådrag? Drivning i fel ända, tom. handbromsen biter väl fram på de där va :thinking:
9000 va rymliga, det är allt jag minns. minns inte hur sista modellen va. Chefen hade en sån. Minns bara att Exclusive cars skulle ta in den som inbyte när han beställde en Tahoe men när väl Chevan började bli lev. klar var Saabhärvan vidöppen och Exclusive cars vågade inte ta in den i inbyte... (drog ner inbytespriset med 3/4 typ)
Ryckiga och svänger ogärna.
Men de går som tåget rakt fram i snöstorm.
Min första fjällresa gjordes i en B Ascona, ingen angenäm färd då det snöade på tvären från Sundsvall till Åre.
Året efter tog jag morsans SAAB 900.
150 hela vägen, gick som en pansarvagn genom snödrivorna.
 
  • Gilla
pjgb och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Ryckiga och svänger ogärna.
Men de går som tåget rakt fram i snöstorm.
Min första fjällresa gjordes i en B Ascona, ingen angenäm färd då det snöade på tvären från Sundsvall till Åre.
Året efter tog jag morsans SAAB 900.
150 hela vägen, gick som en pansarvagn genom snödrivorna.
De drabbas en del av turbolagg när man accelererar häftigt, vilket har med avgasturbon att göra.
Går som pansarvagnar ja… för att de är byggda som pansarvagnar. Det blir mycket rörelseenergi kan jag säga.
 
Patrik440 Patrik440 skrev:
Lite koll med en iCarsoft på en V70 a-traktor igår då tredje steget i automatlådan går i lite hårt ibland.

[bild]

Är det det klassiska b4 locket som strular? Det brukar göra att växlingar till/från 3an stökar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.