711 980 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Å fy fan, vaccinerad?Maskintok skrev:
En kompis arbetskamrat var uppe i fjällen med ett gäng kompisar där det fanns allt från inga vaccinerade till 3 doser, alla fick covid och den som fick det jobbigast var han med 3 doser (kompisens arbetskamrat) Så det verkar slå bra olika... Jag har 3 doser i mig iaf. och NOLL / O + blodgrubb som sägs vara bättre så hoppas jag slipper skiten
Jo då.Tokslut skrev:Å fy fan, vaccinerad?
En kompis arbetskamrat var uppe i fjällen med ett gäng kompisar där det fanns allt från inga vaccinerade till 3 doser, alla fick covid och den som fick det jobbigast var han med 3 doser (kompisens arbetskamrat) Så det verkar slå bra olika... Jag har 3 doser i mig iaf. och NOLL / O + blodgrubb som sägs vara bättre så hoppas jag slipper skiten
Jag har 2.
Skulle fått 3an men blev sjuk istället
Jag håller tummarna för digTokslut skrev:Å fy fan, vaccinerad?
En kompis arbetskamrat var uppe i fjällen med ett gäng kompisar där det fanns allt från inga vaccinerade till 3 doser, alla fick covid och den som fick det jobbigast var han med 3 doser (kompisens arbetskamrat) Så det verkar slå bra olika... Jag har 3 doser i mig iaf. och NOLL / O + blodgrubb som sägs vara bättre så hoppas jag slipper skiten
Min B20 skar i a-traktorn skickade ut en stake genom blocket och slog av kammen så den gick i 3 delar, tror jag fortfarande har kvar lilla biten typ 5cm lång och med en nock
(Undra varför man sparar på sånt? )
(Undra varför man sparar på sånt? )
Haha den motorn var utom räddning
Dagen efter åkte man igen, hänger fortfarande 2 hopknytta säkerhetsbälten i en tall som jag använde till spelet för att hissa ur och i motorn, över 30 år senare ska väl ta ner det vilken dag som helst nu...
Dagen efter åkte man igen, hänger fortfarande 2 hopknytta säkerhetsbälten i en tall som jag använde till spelet för att hissa ur och i motorn, över 30 år senare ska väl ta ner det vilken dag som helst nu...
satt och kollade för flera år sedan på indier som lagade riktigt färdiga motorer..nino skrev:
Där man skulle ha slängt skiten och köpt annan... Men de fick faktiskt ordning på dem.. det är sådant en annan håller på med nu... dvs galenskap... Men kul är det
Ja det är en -83,a och motorn är tillverkad -78/79 enligt gjutnumret , kortare fjädrar framTokslut skrev:
och flip kit bak men ingen notch i ramen. Har däremot tagit bort original genomslagsgummi
fästen och har gummi bultat på ramen istället. Skickade efter stötdämpare från us som bättre
skulle klara vinkeln. Men det är absolut ingen "finbil" eller originalkärra. Men den funkar bra
och har använt den mycket även till jobbpendling.
Så du har tänkt att ha en LS i pickupen ? Är ju populärt med LS konvertering
Ser att det s.k kort flak men vilken årsmodell är det 63/64 ? och vad sitter i motorutrymmet nu ?
Skulle man vinna jäkligt mycket pengar nån gång ( inte troligt ) skulle jag beställa
en bil av Kindig Customs , jäklar vilket hantverk de gubbarna gör.
Redigerat:
KIllen som sålde C10an ( 1966 Custom Delux 350CUI / 5.7L och en th350 automat. Så inte original här heller ) hade börjar pilla lite, genomgången motor, blästrat och lackat motorrumet och iaf. lagt en hand på bakaxeln.galento skrev:Ja det är en -83,a och motorn är tillverkad -78/79 enligt gjutnumret , kortare fjädrar fram
och flip kit bak men ingen notch i ramen. Har däremot tagit bort original genomslagsgummi
fästen och har gummi bultat på ramen istället. Skickade efter stötdämpare från us som bättre
skulle klara vinkeln. Men det är absolut ingen "finbil" eller originalkärra. Men den funkar bra
och har använt den mycket även till jobbpendling.
Så du har tänkt att ha en LS i pickupen ? Är ju populärt med LS konvertering
Ser att det s.k kort flak men vilken årsmodell är det 63/64 ? och vad sitter i motorutrymmet nu ?
Skulle man vinna jäkligt mycket pengar nån gång ( inte troligt ) skulle jag beställa
en bil av Kindig Customs , jäklar vilket hantverk de gubbarna gör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nya delar för $4.500 och köpte den för $8.500. Så dyrt
galento skrev:Ja det är en -83,a och motorn är tillverkad -78/79 enligt gjutnumret , kortare fjädrar fram
och flip kit bak men ingen notch i ramen. Har däremot tagit bort original genomslagsgummi
fästen och har gummi bultat på ramen istället. Skickade efter stötdämpare från us som bättre
skulle klara vinkeln. Men det är absolut ingen "finbil" eller originalkärra. Men den funkar bra
och har använt den mycket även till jobbpendling..
Ja, det är korta modellen, det är just dom som skenat i pris också...galento skrev:Så du har tänkt att ha en LS i pickupen ? Är ju populärt med LS konvertering
Ser att det s.k kort flak men vilken årsmodell är det 63/64 ? och vad sitter i motorutrymmet nu ?
Skulle man vinna jäkligt mycket pengar nån gång ( inte troligt ) skulle jag beställa
en bil av Kindig Customs , jäklar vilket hantverk de gubbarna gör.
LS konvertering är väl tanken, men den konverteringen med motorfix hamnar väl på +150.000kr så som jag vill göra det, så det återstår att se. 600+ sugmotor hk är kravet då. Tanken är väl "rullande renovering" så man får en känsla av hur den är. Jag är rädd att jag är för lång för att njuta avslappnat i den. Men ska byta rattstång mm. så ser jag hur det blir.
Det tråkiga med toppskicksbilar är ju att man inte vågar använda dom, men vann man massa pengar kan man ju bruka den som man vill kanske
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 478 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 478 inlägg